چهارشنبه 12 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چاقی ازدلایل مقاومت به درمان در عارضه تورم لنف ها بعد ازعمل جراحی سرطان سینه است

تهران- لنفوتراپیست و عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران گفت: چاقی یکی از دلایل مقاومت به درمان در عارضه لنف ادم(تجمع مایع سرشار از پروتئین، سلول و باکتری ها در آب میان بافتی) بعد از عمل جراحی ناشی از سرطان سینه است.

دکتر ˈشهپر حقیقتˈ در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: از عوامل موثر در پیشگیری و درمان لنف ادم در کنار ورزش، رعایت و مراقبت های صحیح و تعادل وزن است.

وی اضافه کرد: عوامل متعددی در عارضه لنف ادم تشدید کننده و حتی خطر ساز، است که یکی از مهم ترین آن اضافه وزن و چاقی است.

حقیقت ادامه داد: چاقی یا کم تحرکی علاوه بر آسیب به حرکات معمول مفاصل و عضلات، می تواند مانعی در مسیر برگشت لنف بوده و لنف ادم را تشدید کند.

حقیقت تاکید کرد: از مراقبت های بسیار مهم برای بهبود و کاهش دردهای ناشی از لنف ادم، حفظ وزن ایده آل برای بیمار است بخصوص بیماران مبتلا به سرطان سینه که درمان های هورمونی را دریافت کرده و مستعد چاقی هستند.

وی اضافه کرد: تاکید بر کاهش وزن از مهم ترین مراقبت هایی است که باید در طی درمان و پس از خاتمه آن به بیمار یادآوری شود.

این لنفوتراپیست و عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران گفت: ورزش از این نظر می تواند از ابزارهای بسیار کمک کننده برای بیمار باشد، تداوم ورزش و حفظ رژیم غذایی مناسب نیز در کاهش وزن بیمار بسیار کمک کننده است.

حقیقت گفت: فعالیت ورزشی علاوه بر فعال سازی مفاصل بیمار،موجب سوزاندن چربی های اضافه بیمار نیز می شود که این مساله در کاهش وزن بسیار موثر است.

وی اضافه کرد: در برخی از مواردی که بیماران از لنف ادم های مقاوم به درمان شاکی هستند ، باید گفته شود که لنف ادم مقاوم غالبا در افرادی دیده می شود که تحرک کمتری دارند، دچار اضافه وزن هستند یا به مرور در بافت ادم آن ها ˈفیبروزˈ یا چسبندگی های بافت همبندی ایجاد می شود یعنی چسبندگی های بافت همبندی باعث سفتی و تراکم بیش از اندازه عضو می شود.

حقیقت گفت: ورزش بخصوص ورزش در آب اثر بسیار قابل توجهی در شکسته شدن بافت های فیبروز و نرم شدن آن دارد و موجب اصلاح هر سه عامل اضافه وزن، کم تحرکی و فیبروز می شود چرا که نرم شدن بافت فیبروز موجب کاهش بافت چربی ذخیره شده در اندام و افزایش دامنه حرکات مفاصل می شود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




این لنفوتراپیست با اشاره به برگزاری جلسات مداوم ماهانه ورزشی لنفوتراپی ویژه زنان مبتلا به لنف ادم در بوستان بهشت مادران، گفت: امکان برگزاری کلاس های آموزشی آب درمانی برای این بیماران نیز فراهم شده است که اجرای اولین برنامه در استخر شقایق مورد استقبال قابل توجهی از سوی بیماران و بسیاری از مراکز ورزشی و خیرین قرار گرفت.

حقیقت ابراز امیداوری کرد به زودی شاهد گسترش این فعالیت در سایر استخرها و اماکن ورزشی باشیم.

وی با بیان اینکه این برنامه به صورت رایگان برای عموم افراد استفاده می شود، گفت: زنانی که به این عارضه مبتلا هستند، می توانند برای شرکت در این برنامه با شماره تلفن 22890030 تماس بگیرند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016