چهارشنبه 24 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ارتباط تب و آنفلوآنزای مادر با تولد کودکان مبتلا به اوتیسم

نتایج یک تحقیق نشان می دهد که داشتن تب یا ابتلا به آنفلوآنزا در دوران بارداری به ایجاد اختلال اوتیسم در کودکان منجر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، درحالی که تب و آنفلوآنزای دوران بارداری طی دو تحقیق به ایجاد اوتیسم در کودکان نسبت داده شده است، اما هنوز هم محققان برای نتیجه گیری نهایی مردد هستند.

تحقیقات انجام شده جدید، مادران دانمارکی و 97 کودکی که بین سالهای 1997 و 2003 متولد شده اند را مورد بررسی قرار داده است. 976 نفر از کودکانی که در این تحقیق شرکت داشتند مبتلا به اوتیسم بودند.

خود درماندگی یا اوتیسم نوعی اختلال رشدی از نوع روابط اجتماعی است که با رفتارهای ارتباطی، کلامی غیر طبیعی مشخص می‌ شود. علائم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند و علت اصلی آن تاکنون ناشناخته‌ باقی مانده است.

اگرمادران در سه ماهه اول یا دوم دوران بارداری به آنفلوآنزا یا تب طولانی مبتلا شوند، کودکان آنها با اختلال اوتیسم متولد می شوند.

این درحالی است که هجوردیس اوکس آتلادوتیر محقق این تحقیقات از دانشگاه آرهوس اظهار داشت که این نتایج باید پیش از نتیجه گیری قوی بیشتر مورد تحقیق و بررسی قرار بگیرد.

وی یادآور شده است: حدود 99 درصد از زنانی که در دوره بارداری به آنفلوآنزا و یا تب مبتلا می شوند و از آنتی بیوتیک استفاده می کنند کودکانشان با اختلال اوتیسم متولد نمی شوند.

دکتر مارشالین یرگین آلسوپ رئیس مرکز کنترل و پیشگیری بیماریهای رشد اظهار داشت: ما درحال حاضر به پزشکان توصیه نمی کنیم که درمان خود را روی زنان باردار براساس نتایج این تحقیقات تغییر دهند.

یک دلیل برای هشدار به زنان بارداری که نگران خطر اوتیسم برای فرزند خود هستند این است که آنها باید از راهبردهای کنونی استفاده کنند، از تزریق آنفلوآنزا و درمان تب با استامینوفن استفاده کرده و با پزشکان خود ارتباط داشته باشند.

این درحالی است که برخی از محققان از هشدار نویسندگان این مقاله شگفت زده شده اند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




پل اچ پاترسون استاد زیست شناسی که درباره ارتباط میان عفونت و اختلال رشد عصب شناختی در موسسه فناوری کالیفرنیا فعالیت می کند، گفت: این اطلاعات نشان می دهد که عفونت آنفلوآنزای مادران یا یک تب طولانی خطری برای ابتلا به اوتیسم در کودکان است و به نوعی این خطر را دو برابر می کند.

وی همچنین یادآور شد که این نتایج با تحقیق دیگری که در این رابطه انجام شده همخوانی دارد اما برایم مشخص نیست که چرا این محققان در ارائه نتایج تحقیقات خود اینقدر مبهم عمل کرده اند.

نتایج یک تحقیق که در ماه می توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا منتشر شده نشان دهنده همین ارتباط است. این تحقیق نشان می دهد که مادرانی که کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم دارند، احتمالا در دوران بارداری در اواخر سه ماهه اول و یا در سه ماهه دوم دچار تب طولانی مدت شده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016