شنبه 27 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ماهیچه‌های مصنوعی با قدرت باورنکردنی

محققان موفق به ساخت ماهیچه های مصنوعی شدند که می‌تواند نسل جدیدی از رباتهای فوق قوی، لباسهایی که در هوای سرد گرم می شود و دامنه گسترده‌ای از رویاهای علمی تخیلی را به حقیقت تبدیل کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رباتهای فوق قوی، لباسهایی که هنگام سرما گرم تر می شوند و سایه بانی که در روزهای آفتابی خود را نزدیک تر می کنند برخی از استفاده های بالقوه از ماهیچه های مصنوعی هستند.

این ماهیچه های مصنوعی از الیافهای نانوتک ساخته شده با موم پارافین مخلوط شده است و می تواند بیش از 100 هزار برابر وزن خود را بلند کرده و قدرتی شگفت انگیز داشته باشد.

این پیشرفت می تواند به نسل جدیدی از رباتهای فوق قوی منتهی شود که قدرت آنها توسط ماهیچه های مصنوعی تأمین می شود

این ماهیچه های مصنوعی الیافهایی هستند که از نانوتیوبهای کربی ساخته شده اند، استوانه های یکپارچه و میان تهی که از همان نوع لایه های گرافیتی ساخته شده که در مغز مدادهای معمولی یافت می شود.

اگرچه نانوتیوبهای مجزا 10 برابر کوچکتر از قطر یک موی انسان هستند، اما می تواند 100 برابر قدرتمندتر از فولاد باشند.

دکتر ری بامن از دانشگاه تگزاس دالاس به عنوان رئیس گروه این پروژه اظهار داشت که این ماهیچه های مصنوعی ابر قوی و فوق سریع دارای استفاده های متعددی هستند اما در کوتاه مدت آنها برای جایگزینی ماهیچه های بدن انسان مناسب نیستند.

این ماهیچه ها توسط یک گروه بین المللی از محققان استرالیایی، چینی، کره جنوبی، کنادایی و برزیلی تولید شده اند.

براساس اظهارات دکتر بامن، این ماهیچه های مصنوعی که ما تولید کرده ایم می توانند حرکتهای سریعی برای بلند کردن وزنه ای انجام دهد که 200 برابر سنگین تر از وزنه ای که برای یک ماهیچه طبیعی با همان اندازه میسر است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی افزود: درحالی که ما نسبت به کاربردهای احتمالا نزدیک استفاده از این ماهیچه مصنوعی امیدوار هستیم، این ماهیچه ها برای اینکه مستقیما کاربر ماهیچه های طبیعی بدن انسان را داشته باشد مناسب نیستند.

این محقق یاد آور شد: ماهیچه های الیافی به علت سادگی و علمکرد بالا می توانند برای کاربردهای متنوعی چون ربات، میل جراحی برای جراحیهای تهاجمی کوچک، میکروموتورها، میکسرهایی برای مدارهای میکروسیال، میکرولوله ها و حتی اسباب بازی ها داشته باشد.

نتایج این تحقیق در مجله آنلاین ساینس منتشر شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016