چهارشنبه 8 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
21 مهر» افراد خونريزي دستگاه گوارش حين دفع را جدي بگيرند، ایرنا
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ساعت بیولوژیک بدن سیستم دستگاه گوارش را تنظیم می کند

تهران -یک فوق تخصص گوارش و کبد گفت : ساعت بیولوژیک بدن انسان سیستم دستگاه گوارش را تنظیم می کند و هدایت کننده بدن محسوب می شود.
[ساعت بیولوژیک بدن سیستم دستگاه گوارش را تنظیم می کند]

دکتر ˈعلی کشاورزیانˈ امروز در دوازدهمین همایش بین المللی گوارش و کبد افزود: سیستمی در بدن انسان وجود دارد که به عنوان ساعت بیولوژیک فعالیت وعملکرد ارگان های داخلی بدن را بر عهده دارد و براساس 24 ساعت شبانه روز تغییر می کند.

وی ادامه داد: هر 24 ساعت از شبانه روز بدن انسان دچار تغییرات کنش و واکنش ژنتیک است که بدن انسان خود را با این ساعت تنظیم می دهد .

کشاورزیان خاطر نشان کرد: در زمان صبح و روز که روشنایی همه جا را فرا می گیرد نور از طریق چشم وارد بدن شده و این سیستم متوجه نور می شود و مواد شیمیایی را از خود ترشح می کند که فعالیت و کار سلول ها را به کار می اندازد .

وی اضافه کرد : ساعت بیولوژیک بدن انسان روده ها ، کبد ، کلیه ، دستگاه گوارش و سایر ارگان ها با توجه به تاریکی و روشنایی کنترل می شود و هنگام روشنایی روز سیستم بدن انسان را تنظیم می کند و برعکس هنگام تاریکی بدن را از فعالیت باز می دارد.

وی با اشاره به اینکه امروزه شهر نشینی و نامنظم بودن چرخه زندگی بشریت را دچار مشکلات زیادی کرده است گفت : در حال حاضر دیر خوابیدن ، بی نظمی در غذا خوردن ، نوبت کاری شب ها ، بیدار شدن دیرهنگام از خواب ، عدم تحرک و ورزش نکردن منجر شده است که سیستم بدن از تنظیم خود خارج شود .

این فوق تخصص گوارش و کبد یادآور شد : طبق آخرین مطالعات و تحقیقاتی انجام شده است مدارسی که ساعت آموزش و کار آنان دیرتر شروع می شود دانش آموزان آنها به مراتب درسها را بهتر می آموزند.

وی ادامه داد: همچنین این تحقیق نشان داده است که کودکانی که زودتر از خواب بیدار می شوند قدرت یادگیری کمتری نسبت به همسالان خود دارد.

دوازدهمین کنگره بین المللی بیماری های گوارش و کبد که امروز با حضور میهمانان خارجی ، محققان و متخصصان گوارش و کبد و پزشکان داخلی آغاز به کار کرد آخرین تحقیقات و مطالعات علمی درباره بیماری گوارش و کبد را به متخصصان ارایه می کنند.

در این کنگره بیش از هزار متخصص حضور دارند که 380 متخصص گوارش و کبد و حدود 600 تا 700 متخصص داخلی در آن حضور خواهند داشت .




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در کنگره امسال از میان 200 مقاله رسیده به دبیرخانه 148 مقاله پذیرفته شده است و میهمانانی از کشورهای آمریکا ، انگلستان ، سوریه ، استرالیا و هلند سخنرانی خواهند کرد .

در کنگره امسال حدود 70 درصد مطالب به بیماری های کبد و 30 درصد به بیماری های گوارشی اختصاصی دارد.

در کنار برگزاری کنگره نمایشگاهی از تجهیزات و لوازم پزشکی و دارویی در حال برگزاری است .

دوازدهمین کنگره گوارش و کبد در روزهای 8 تا 12 آذر ماه در سالن همایش رازی درحال برگزاری است .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016