شنبه 2 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
15 بهمن» مبتلایان به كبد چرب، رژیم لاغری بگیرند، ایرنا
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شیوع ابتلا به کبد چرب در جامعه رو به افزایش است

تهران - معاون پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه 30 تا 40 درصد افراد بزرگسال در کشور مبتلا به بیماری کبد چرب هستند، گفت: ابتلا به این بیماری در جامعه رو به افزایش است.
[شیوع ابتلا به کبد چرب در جامعه رو به افزایش است]

دکتر ˈشاهین مراتˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: بیماری کبد چرب به علت رسوب چربی در کبد ایجاد می شود که معمولا عامل آن چاقی است.

وی تصریح کرد البته رسوب چربی در کبد به تنهایی آسیبی به کبد نمی زند، خطرناک نیست و عارضه ای ندارد اما در صورت پیشرونده بودن بیماری می تواند منجر به نارسایی کبد شود.

معاون پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: 15 درصد مبتلایان به کبد چرب دچار نارسایی کبد می شوند؛ آب آوردن شکم ، استفراغ و سرگیجه از جمله علایم نارسایی کبد است.

وی با یادآوری اینکه ابتلا به نارسایی کبد ممکن است 40 سال طول بکشد، اظهار داشت: چاقی، بالابودن چربی خون و قند خون از عوامل ایجاد کننده کبد چرب است اما ممکن است فردی هیچیک از این موارد را نداشته باشد و به این بیماری دچار شود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




معاون پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد تنها درمان شناخته شده برای بیماری کبد چرب، کاهش وزن است.

به گفته مرات، درصورت کاهش وزن، احتمال بهبود کبد چرب، بیش از 90 درصد است.

وی افزود: ورزش به مدت 20 دقیقه در روز بطوریکه ضربان قلب را بالا ببرد و فرد به نفس نفس بیفتد برای کاهش وزن و بهبود کبد چرب موثر است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016