چهارشنبه 20 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لیزردرمانی درکنترل و تسکین درد موثر است

تهران - دبیرعلمی هفتمین کنگره انجمن پزشکی لیزری ایران گفت : لیزر درمانی در کنترل و تسکین دردهای حاد و مزمن موثر است و این موضوع از نظر علمی به اثبات رسیده است .

دکتر ˈسیروس مومن زاده ˈ روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود : هم اکنون لیزر درمانی برای درمان دردهایی همچون سردرد ، شانه درد ، کمر درد ،زانو درد ، کشیدگی تاندون ها ، دردهای عضلانی و مفاصل کاربرد دارد .

وی خاطرنشان کرد : امروز علم پزشکی ثابت کرده است که استفاده از داروهای مسکن برای تسکین دردها بر روی هوشیاری افراد تاثیر می گذارد و منجر به کاهش هوشیاری در آنان می شود .این در حالی است که استفاده از لیزر سطح هوشیاری را در افراد پایین نمی آورد.

مومن زاده گفت : لیزر می تواند دردهای مزمن که بیش ازسه ماه ماندگاری دارند ، درد عضلانی که منشا آسیب بافتی و ضربه ندارند و دردها ˈنوروپاتیک ˈیا همان دردهای عصبی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد .

وی افزود : نتایج تحقیقات نشان می دهد که لیزر در جریان خون رسانی به عضو کمک می کند و می تواند سلول ها را تحریک و ترمیم کند و در نتیجه منجر به کاهش درد در بدن شود .

دکترˈ محمد کاظم قویدل ˈ متخصص قلب و عروق نیز در این نشست بر استفاده از روش لیزر درمانی در بیماری های قلبی و عروقی تاکید کرد و گفت : لیزردرمانی در رفع تنگی عروق قلب و نارسایی های قلبی کاربرد دارد.همچنین تزریق سلول های بنیادی از طریق لیزر تراپی نتایج خوبی به همراه داشته و علم پزشکی را دچار تحول کرده است .

همچنین دکترˈ رضا فکر آزادˈ رییس انجمن پزشکی لیزری ایران نیز در این نشست از برپایی هفتمین کنگره این انجمن در 27 تا 29 دی ماه امسال در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد و گفت : 150 مقاله از سوی متخصصان و کارشناسان به دبیرخانه این کنگره ارسال شد که از میان آنها 70 مقاله به صورت سخنرانی علمی و 20 مقاله به صورت پوستر در روزهای برپایی این کنگره ارایه می شود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گفته وی در این کنگره آخرین اطلاعات علمی در زمینه لیزر با زیر شاخه های علوم پایه ، جراحی، داخلی، پوست و زیبایی، دندانپزشکی، سلول های بنیادی، فیزیوتراپی و پرستاری، کاربرد لیزرهای پرتوان و کم توان و فتودینامیک تراپی ارایه می شود .

فکر آزاد خاطرنشان کرد: همچنین در این کنگره پروفسور ˈ کیوان مقیسی ˈ جراح ایرانی قلب و ریه در انگلستان که برای نخستین بار جراحی ریه را با لیزر انجام داده است از طریق تله کنفرانس و پروفسور ˈ تینا کاروˈ از آکادمی علوم روسیه و رییس مرکز تحقیقات لیزر روسیه سخنرانی می کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016