جمعه 22 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هوای آلوده قدرت مغز را از بین می برد

تهران- نتایج یک مطالعه که به تازگی بدست آمده، ‌نشان می دهد هوای آلوده ای که تنفس می کنیم به مغز آسیب می رساند.

این مطالعه که در شصت و پنجمین نشست سالانه انجمن پیری شناسی آمریکا ارائه شده است، نشان می دهد ، زندگی در مناطقی که هوای آلوده دارد،‌ موجب کاهش عملکرد ادراکی افراد سالخورده می شود.

به گزارش گروه عملی ایرنا به نقل از مجله ساینس، ‌محققان عنوان کردند ، افراد سالخورده در نتیجه ضعف های سلامتی مرتبط با سن نسبت به قرار گرفتن در معرض هوای آلوده آسیب پذیرترند.

آلودگی هوا با افزایش بیماری های قلبی عروقی و مشکلات تنفسی و حتی مرگ زود هنگام ،‌افراد سالخورده ارتباط دارد.

در حال حاضر شواهد و مدارک علمی نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض هوای آلوده اثرات جانبی بدی بر سلامت مغز و عملکرد ادراکی افراد می گذارد .

این اولین مطالعه ای است که نشان می دهد قرار گرفتن در معرض هوای آلوده بر عملکرد ادراکی زنان و مردان مسن تاثیر می گذارد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




ذرات آلاینده ریز موجود در هوا هنگام استنشاق ، وارد ریه و احتمالا مغز شده و می تواند یک عامل خطرساز زیست محیطی برای کاهش قدرت تفکر و یادآوری باشد.

نتایج این مطالعه نشان داد افراد ساکن در مناطقی با هوای به شدت آلوده در آزمایش های عملکرد ادراکی امتیازات ضعیفی کسب کردند.

این ارتباط حتی پس از در نظر گرفتن چند عامل خطر ساز دیگر از جمله سن، تحصیلات ، سیگار و اختلالات تنفسی و قلبی و عروقی، همچنان وجود داشت.

این مطالعه نشان داد که استنشاق هوای آلوده شهرها می تواند ، سن روند تفکر را سریع تر از زمانی که انسان هوای پاک تنفس می کند، پیر کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016