شنبه 23 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درمان یا کنترل سلول های سرطانی مخاطی حفره دهان با استفاده از لیزر امکان پذیر است

تهران- رییس انجمن لیزر پزشکی ایران گفت: محققان ایرانی به تازگی موفق شدند با استفاده ازتکنولوژی لیزر یا نانو تکنولوژی ، سلول های سرطانی مخاطی حفره دهان را درمان و کنترل کنند.

دکتر ˈرضا فکر آزادˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: این تحقیق که با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی ارتش، دانشگاه تربیت مدرس و انستیتو پاستور ایران بر پایه کشت سلولی انجام شده است اساس تحقیقات پروفسور ˈهالاس ˈ در آمریکا در مورد درمان سرطان سینه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: حاصل این تحقیق در مجله بین المللی انجمن نانو تکنولوژی و نانو پزشکی آمریکا به چاپ رسیده است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رییس انجمن لیزرپزشکی ایران با بیان این که در این روش جدید ویژگی های سلول های سرطانی مورد توجه قرار گرفته است، یادآور شد: در این روش مجموعه مولکول های چسبیده در اطراف سلول های سرطانی بررسی شدند و به آنها لیزر به طول موج 810 نانو متر ( طول موجی که این سلول ها به آن حساس هستند ) تابیده شد. وقتی لیزر با طول موج 810 نانومتر (از پارامترهای فیزیکی دقیق و مشخص ) به هر دو گونه سلول سالم و سرطانی تابیده می شود سلول های سرطانی نسبت به سلول های طبیعی بیشتر گرم می شوند .

فکرآزاد تصریح کرد : این شرایط باعث مرگ انتخابی سلول های سرطانی می شود. در حال حاضر این روش درمانی بر روی مدل های حیوانی در کشور انجام شده است و در آینده می توان با انجام تحقیقات بیشتر برای انسان ها نیز آن را به کاربرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016