چهارشنبه 4 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

میادین مین با باکتری پاکسازی می شود

تهران - رییس بهداری نیروی انتظامی اعلام کرد به زودی پس از انجام تست های منطقه ای، از باکتری مین یاب برای پاکسازی میادین مین کشور استفاده خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سردار ˈعلی مجیدیˈ روز چهارشنبه در نوزدهمین همایش سراسری مدیران بهداشت و درمان نیروی انتظامی گفت: چندی قبل از کیت تشخیص هویت رونمایی شد و امروز نیز با تولید انبوه آن یک قدم از وابستگی فاصله گرفتیم.

وی ادامه داد: این کیت ها چند برابر نمونه های خارجی کارکرد دارد.

رییس بهداری نیروی انتظامی اظهارداشت: این باکتری می تواند مناطق بزرگ کشور که به مین آلوده است را پاکسازی کند و اکنون تست های آزمایشگاهی با موفقیت اجرا می شود.

وی افزود: این اختراع نمونه خارجی ندارد و در مرحله نخست، باکتری های مین یاب برای پاکسازی میادین مین خاکی ساخته شده که ممکن است با تغییر کاربری در سایر مناطق نیز استفاده شود.

مجیدی درباره تست اعتیاد رانندگان نیز گفت: در گذشته از رانندگان خودروهای عمومی برون شهری و کامیونها تنها تست اعتیاد به مواد مخدر سنتی مثل تریاک گرفته می شد اما امروز با تجهیز آزمایشگاه ها می توانیم تست مواد روانگردان و مخدر صنعتی را انجام دهیم.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رییس بهداری نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امداد هوایی در نیروی انتظامی فعال است، گفت: درصدد هستیم با تغییر کاربری خودروها، کمبود آمبولانس را جبران می کنیم در حالی که با انجام چند پرواز در هفته، نیازهای امداد هوایی نیز برطرف شده است.

مجیدی در خصوص راه اندازی سامانه صدای پزشک اظهارداشت: در سال 89 این سامانه راه اندازی شد که به کارکنان نیروی انتظامی و سایر افراد مشاوره تلفنی می دهد.

وی اضافه کرد: افرادی که می خواهند بدانند آیا در کمیسیون پزشکی معاف می شوند یا نه می توانند با شماره تلفن 63982165 که به صورت 24 ساعته پاسخگو است تماس بگیرند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016