پنجشنبه 18 فروردین 1384

در جريان مراسم تحليف رياست جمهوري، جلال طالباني ترويست‌ها را مانع اساسي در روند سياسي عراق دانست، ايرنا

بغداد، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۱/۱۸‬
خارجي. سياسي. عراق. طالباني.

رييس جمهوري موقت عراق بعد از ظهر پنجشنبه تروريست‌ها و عناصر رژيم سابق را مانع اساسي در روند سياسي و شكوفايي اقتصادي و پيشرفت فرهنگي و اجتماعي عراق دانست.

جلال طالباني در سخناني در جريان مراسم تحليف رياست جمهوري در مجمع ملي اين كشور اين مطلب را بيان داشت.

وي گروه‌هاي تروريست و عناصر بعثي رژيم سابق را تهديد كرد در صورتي كه با روش‌هاي سياسي از اقدامات خود دست بر ندارند از روش‌هاي دفاعي با آنان برخورد خواهد شد.

طالباني تروريسم را پديده‌اي وارداتي دانست و گفت: بقاياي رژيم بعث با همكاري گروه‌هاي تروريستي در روند سياسي عراق مانع تراشي مي‌كنند.

طالباني ، "عراق دمكراتيك، تكثراگراي يكپارچه و مستقل" را خواست همه ملت عراق دانست كه به اظهار وي در سايه آن آزادي‌هاي عمومي و خصوصي و حقوق بشر تحقق پيدا مي‌كند.

رييس جمهوري موقت عراق از كشورهاي عربي به خاطر حمايت از عناصر تروريست در عراق انتقاد كرد و بدون ذكر نام اين كشورها گفت: " برادران عرب ما بايد از حمايت رسانه‌اي، مالي، سلاح و آموزش تروريست‌ها دست بردارند." وي همچنين از برخي شخصيت‌هاي عرب اهل سنت عراق كه انتخابات را تحريم كرده و به گفته او جمع زيادي را از انجام حق قانوني خود براي شركت در انتخابات محروم كردند انتقاد كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

طالباني در عين حال تاكيد كرد كه نبايد نقش عرب‌هاي اهل سنت عراق را در ساختن "عراق نوين " ناديده گرفت.

وي بر ترسيم راهبردي جديد در سياست خارجي عراق تاكيد كرد و گفت: "عراق بايد نقش فعال خود را در اتحاديه عرب و سازمان كنفرانس اسلامي و ساير نهادي‌هاي بين‌المللي ايفا كند.

رييس جمهوري موقت عراق گفت : عراق همواره دركنار مسايل جهان عرب از جمله مساله فلسطين خواهد ايستاد و همواره از حق قانوني مردم فلسطين در برپايي دولت مستقل فلسطيني دفاع خواهد كرد.

طالباني از فداكاري مردم عراق، رهبران سياسي و مذهبي اين كشور كه در راه تحقق امال ملت عراق به شهادت رسيدند تجليل كرد.

وي همچنين از نقش آيت الله سيستاني در آماده‌سازي فضاي كشور براي برگزاري انتخاباتي آزاد و موفق قدر داني و تشكر كرد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20248

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'در جريان مراسم تحليف رياست جمهوري، جلال طالباني ترويست‌ها را مانع اساسي در روند سياسي عراق دانست، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016