جمعه 9 دی 1384

دبيركل حزب موتلفه اسلامي: راي اكثريت مردم در چارچوب اصول اسلامي ميزان است، ايلنا

امام با هيچكس تعارف نداشت كه بخواهد به خاطر صلاحديد ديگران اين حرف را بزند

تهران- خبرگزاري كار ايران

دبير كل حزب موتلفه اسلامي، گفت: عده‌‏اي به بهانه تشكيل حكومت اسلامي مي‌‏خواهند بگويند مردم در امور مملكت هيچ كاره هستند و راي مردم مشروعيت ندارد كه امام مخالف اين مساله بود و آن را قبول نداشت.

محمد نبي‌‏حبيبي در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، گفت: با گوش خود از زبان امام شنيده‌‏ام كه فرمودند جمهوري اسلامي نه يك كلمه كم و نه يك كلمه زياد. اين تفسير شخصي از سخنان امام نيست، اين جمله خود امام است كه ما شنيده‌‏ايم. امام با هيچكس تعارف نداشت كه بخواهد به خاطر صلاحديد ديگران اين حرف را بزند.
وي افزود: آن زمان كه قرار شد امام حكومت تشكيل دهد، فرمودند؛ جمهوري اسلامي نه يك كلمه كم و نه يك كلمه زياد و اين حرف امام براي ما ملاك است، به طور كلي آنچه مورد تصويب و تاييد نظر قطعي امام بود، تركيب دو كلمه "جمهوري" و" اسلامي" بود و من به عنوان مقلد امام اين حرف را باور دارم.
وي با تصريح بر اين كه من معتقدم امام به جمهوري مطلق اعتقاد نداشتند، گفت: منظور ما از جمهوري مطلق اين است كه صرف نظر از محتواي اسلامي، به راي مردم تكيه شود. راي اكثريت مردم در چارچوب اصول اسلامي ميزان است و امام در چارچوب محتواهاي اسلامي فرمودند؛ "ميزان راي ملت است".
حبيبي اظهار داشت: راي مردم با حفظ موازين اسلامي مشروعيت دارد و ما به مردم‌‏سالاري ديني و جمهوري اسلامي معتقد هستيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دبير كل حزب موتلفه اسلامي، گفت: ما نمي توانيم احكام الهي را در معرض آراي مردم قرار دهيم و بگوييم اگر مردم راي دادند، اين احكام لازم‌‏الاجراست و اگر اكثريت عليه حكم خدا راي دادند، آن را قبول كنيم و براي ما ملاك باشد. به همين دليل امام فرمود اگر همه مردم يك چيزي بگويند اما حق چيز ديگر باشد، من جانب حق را خواهم گرفت. ما نبايد مسائل را با هم خلط كنيم، اعتقاد به راي مردم و نقش آنها در مسايل حكومتي، با احكام الهي كاملا متفاوت است.

Copyright: gooya.com 2016