سه شنبه 21 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


از "نافرمانی مدنی" تا "بدفرمانی مدنی" (بخش سوم)، نظرات ديويد ثورو، پژوهشی از عمار ملکی

عمار ملکی
هنری ديويد ثورو: "آيا شهروند می بايد مجبور باشد وجدانش را حتی لحظه ای، يا ذره ای، به قانون‏گذاران بفروشد؟ پس وظيفه ی وجدان بشری چيست؟... فکر می کنم که قبل از هر چيز می بايد انسان بمانيم و پس از آن شهروند. خردمندانه نيست که به قانون همان احترامی را بگذاريم که به حقيقت و راستی." ... [ادامه مطلب]

سياست‌زدگی و بازآفرينی مستمر ضدفرهنگ، جمشيد فاروقی

جمشيد فاروقی
سياست‌زدگی آن بيماری سرطانی است که فرهنگ ايران‌شهر به آن گرفتار آمده است. اين چنين است که نقد فرهنگی جامعه ايران، می‌بايست از نقد سياست‌زدگی شروع کند. و اين به معنی غافل شدن از بيماری‌های ديگر نيست، بل به معنی يافتن آن آسيب اصلی فرهنگی است که موثر در ديگر آسيب‌هاست و مشدد پنهان و آشکار آن‌ها ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يازده نماينده در نامه‌ای به وزير ارشاد: علت توقيف هفته‌نامه شهروند امروز چيست، ايسنا

يازده نفر از نمايندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای، علت توقيف هفته‌نامه شهروند امروز را از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی سوال کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، در اجرای ماده ‌١٩٣ آيين‌نامه داخلی مجلس ‌١١ نفراز نمايندگان از صفارهرندی وزير ارشاد سوال کردند که دليل توقيف هفته‌نامه شهروند امروز از سوی هيات نظارت بر مطبوعات چيست؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در شرح سوال اين نمايندگان از وزير ارشاد آمده است: معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبير هيات نظارت بر مطبوعات طی نامه‌ای مورخ ‌١٨/٨/٨٧ و به استناد بند ب ماده ‌٧ قانون مطبوعات نسبت به توقيف هفته‌نامه شهروند امروز اقدام کرده‌اند که طبق نص صريح تبصره ماده ‌١٢ قانون مطبوعات، تخلف موضوع بند ب ماده ‌٧ از مواردی است که هيات نظارت بر مطبوعات نمی‌تواند نسبت به توقيف نشريات اقدام کند. لذا اين اقدام کاملا خلاف قانون و با شايبه محدود کردن فضای آزاد رسانه‌ای در آستانه انتخابات رياست جمهوری و عدم تحمل منتقدان از سوی دولت ارزيابی می‌شود.

بنابراين گزارش امضا کنندگان اين سوال از وزير ارشاد، محمدرضا تابش نماينده اردکان، جمشيد انصاری نماينده زنجان و طارم، مصطفی کواکبيان نماينده سمنان، قدرت‌الله عليخانی نماينده قزوين، محمدرضا خباز نماينده کاشمر، محمدحسين مقيمی نماينده خمين، علی اسلامی‌پناه نماينده جيرفت، علی‌اصغر يوسف‌نژاد نماينده ساری، محمدرضا سجاديان نماينده خواف و رشتخوار، سيروس سازدار نماينده مرند و جلفا و داريوش قنبری نماينده ايلام هستند.





















Copyright: gooya.com 2016