سه شنبه 21 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


از "نافرمانی مدنی" تا "بدفرمانی مدنی" (بخش سوم)، نظرات ديويد ثورو، پژوهشی از عمار ملکی

عمار ملکی
هنری ديويد ثورو: "آيا شهروند می بايد مجبور باشد وجدانش را حتی لحظه ای، يا ذره ای، به قانون‏گذاران بفروشد؟ پس وظيفه ی وجدان بشری چيست؟... فکر می کنم که قبل از هر چيز می بايد انسان بمانيم و پس از آن شهروند. خردمندانه نيست که به قانون همان احترامی را بگذاريم که به حقيقت و راستی." ... [ادامه مطلب]

سياست‌زدگی و بازآفرينی مستمر ضدفرهنگ، جمشيد فاروقی

جمشيد فاروقی
سياست‌زدگی آن بيماری سرطانی است که فرهنگ ايران‌شهر به آن گرفتار آمده است. اين چنين است که نقد فرهنگی جامعه ايران، می‌بايست از نقد سياست‌زدگی شروع کند. و اين به معنی غافل شدن از بيماری‌های ديگر نيست، بل به معنی يافتن آن آسيب اصلی فرهنگی است که موثر در ديگر آسيب‌هاست و مشدد پنهان و آشکار آن‌ها ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روزنامه اردنی "الرای": کشف دوربين های جاسوسی آمريکا عليه ايران در مرز عراق، انتخاب

خبرگزاری انتخاب - نيروهای مرزی عراق روز گذشته تعدادی دوربين را که به منظور جاسوسی عليه ايران نصب شده بود در مکانهای مخفی در مرز عراق با ايران در يکی از مناطق شهر العماره کشف کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روزنامه اردنی "الرای" به نقل از منابع امنيتی عراق از کشف تعدادی دوربين جاسوسی در مرز عراق با ايران در منطقه العماره خبر داد.

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری انتخاب، الرای نوشت: نيروهای مرزی عراق روز گذشته تعدادی دوربين را که به منظور جاسوسی عليه ايران نصب شده بود در مکانهای مخفی در مرز عراق با ايران در يکی از مناطق شهر العماره کشف کردند.

براساس اين گزارش ، منابع مسوول در ستاد منطقه چهارم نيرهای مرزی عراق در گفتگو با خبرگزاری آلمان، اعلام کردند که اين دوربين ها که به صورت مخفيانه در خاک عراق و به سمت ايران نصب شده بود، احتمالا متعلق به نيروهای آمريکايی و يا انگليسی است.

اين منابع افزودند: نيروهای عراقی اين دوربين ها را به مناطق ديگری منتقل کردند.

به گفته اين منابع، اين دومين بار طی يک ماه است که نيروهای عراقی دوربين های نصب شده به سمت خاک ايران را کشف می کنند.





















Copyright: gooya.com 2016