شنبه 25 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


"سياست دانشگاهی" بر مبنای "مشارکت انتقادی"، عبدالله مؤمنی

عبدالله مؤمنی
حرکت فعالين دانشجويی به سمت ترميم رابطه با بدنه و سازماندهی تشکيلاتی از طريق توجه به مشکلات صنفی و دفاع از حقوق و آزادی های آکادميک در کنار تبديل کردن دانشگاه به فضايی برای گفتگو و "پارادايم سازی" می تواند نقشه راه را پيش روی دانشجويان قرار دهد ... [ادامه مطلب]

آن ها درخت ها را هم می کشند! شکوه ميرزادگی

شکوه ميرزادگی
ما نيز به شکنجه و اعدام انسان ها اعتراض می کنيم اما اعدام درخت و آب و خاک را نيز دست کم نمی گيريم. ما از يک سو نابودی انسان را محکوم می کنيم و از سوی ديگر، نابودی هويت و فرهنگ و تاريخ او را؛ و معتقديم که، در اين ميان، تنها موجودات بی نصيب از درک اهميت فرهنگ و تاريخ و پديده های طبيعی و بشری می توانند چنين ويران کنند و بکشند و بسوزانند ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صادق محصولی: آماده پاسخگويی به سوالات و ابهامات هستم، ايرنا

صادق محصولی گزينه پيشنهادی رييس جمهوری برای وزارت کشور، گفت: بر اساس وظيفه شرعی و قانون خود به سوالات و ابهامات نمايندگان مجلس با دقت و صداقت پاسخ داده ام.

محصولی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار سياسی ايرنا، افزود: با اينکه مجموعه مطالب منتشره درباره بنده، ترکيبی از مسايل غلط و درست بود، اما بر اساس وظيفه شرعی و قانونی ام تا کنون طی چند نوبت در جمع نمايندگان مجلس حضور يافته و به سوالات و ابهامات آنان صادقانه و دقيق و مستند پاسخ داده ام و چنانچه شبهه جديدی هم مطرح شود، همچنان آماده پاسخگويی هستم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تصريح کرد: تلاش و نيت من اين است که فارغ از موضوع وزارت کشور، بتوانم ذهن دوستان را نسبت به تصورات و شبهات شان راجع به خودم روشن کنم و اميدوارم توفيق حاصل شده باشد.
گزينه پيشنهادی برای وزارت کشور همچنين با قابل تامل دانستن بعضی خبرهای منتشره، دقت در انتشار صحيح مطالب راجع به افراد را ضروری دانست و گفت: برای نمونه گفته و نوشته شد که بنده وام کلان گرفته و اقساط آن را نداده ام و گزارش آن نيز به مقامات عالی داده شده، حال آنکه نه آقای مظاهری چنين گزارشی نوشته و تکذيب هم کرده، نه هرگونه گزارش ديگری درباره بنده وجود دارد و نه يک ريال تا به حال از بانک دولتی يا خصوصی تحت هيچ عنوان وام نگرفته ام.
محصولی تصريح کرد: بنابراين اين نوع حرف ها درباره بنده ماجرای معروف "خسن و خسين" هر سه دختران معاويه هستند را به ذهن متبادر می سازد.
وی به نمونه ديگری اشاره و خاطرنشان کرد: يکی از روزنامه ها به دروغ درباره فعاليت بنده در سوآپ نفت از جمهوری آذربايجان نوشته بود، در حالی که در آن زمان اصولا هنوز شوروی فرونپاشيده بود و کشور مستقل آذربايجان وجود خارجی نداشت، ضمن آنکه در آن منطقه سوآپ نفت صورت نمی گرفت و از همه مهم تر اينکه اساسا بنده هيچ وقت در زمان داشتن مسئوليت های دولتی کار اقتصادی نکرده ام و تنها پس از استعفا از سپاه در بخش خصوصی فعاليت داشتم.
وی يادآور شد: بعضی ها بر خلاف تاکيد بر اصل ۴۴ قانون اساسی، در مواجهه با سابقه فعاليت قانونی و سالم افراد در بخش خصوصی، برخورد منفی و متضادی دارند که اين امر قابل اصلاح است.
وزير پيشنهادی کشور در پاسخ به پرسشی درباره رابطه اش با شهيدان باکری، تصريح کرد: شهيدان حميد و مهدی باکری از چهره های انقلاب و همواره پشتيبان ولايت فقيه بودند که بارها نسبت به التقاطی های نفوذی در سپاه اروميه اعلام برائت و بيزاری می کردند. اين عزيزان در راه خدا و ميهن به جبهه ها رفتند و جان خود را در اين راه مقدس فدا کردند.





















Copyright: gooya.com 2016