سه شنبه 28 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: ثروت مسوولان کشور بررسی شود، نظرات دولت از طريق سخنگو يا رئيس‌‏جمهور اعلام می‌‏شود، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران
رئيس‌‏جمهور تاکيد کرد: پيشنهاد می‌‏کنم ثروت تمام کسانی که پس از انقلاب مدير شدند اعم از فرماندار تا رئيس‌‏جمهور بررسی شودو خودم به عنوان اولين نفر حاضربه اجرای اين پيشنهاد هستم.آقای دکتر لاريجانی و ساير نمايندگان نيز مخالفتی ندارند زيرا جانشان را برای انقلاب می‌‏دهند.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، محمود احمدی‌‏نژاد در ادامه جلسه امروز مجلس برای بررسی صلاحيت محصولی، با اشاره به سخنان برخی نمايندگان در مورد تعامل مجلس و دولت اظهار کرد: بارها از همين تريبون و تريبون‌‏های ديگر نظر خود و دولت را در اين‌‏باره اعلام کرده‌‏ام و به صراحت گفته‌‏ام که مجلس مقتدر بالاترين يار دولت و رکن نظام است .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی خطاب به نمايندگان گفت: تمام شما ساليان است که با نحوه اداره کشور آشنا هستيد. در طول سه سال فعاليت دولت نهم ميزان جلسات مشترک با مجلس، بيش از ۸ سال قبل از روی کارآمدن اين دولت است و در اين ۳ سال، ملاقات بنده با نمايندگان ، کميسيون‌‏ها ، فراکسيون‌‏ها ، مجامع استانی و نفر به نفر بيش از ۱۶ سال قبل از دولت نهم بوده است. دراين ۳ سال ،ابتکار عملی را برای همدلی عميق‌‏تر مجلس و دولت طراحی اجرا کرديم که آن ابتکار ، دعوت از نمايندگان برای حضور در کارگروه‌‏های تخصصی دولت و سفرهای استانی بود .
وی افزود: در تمام سفرها بيش از چهار پنجم وقت دولت در اختيار نمايندگان قرار می‌‏گرفت که البته دولت آن را فرصت مغتنم برای تعامل و همکاری بيشتر با مجلس برای خدمت به مردم تلقی کرده و می‌‏کند.
احمدی نژاد به سخنان ابتدايی خود مبنی بر برخی سوء تفاهمات به حرف‌‏های جزيی که ممکن است رابطه صميمی مجلس و دولت را خدشه‌‏دار کند، اشاره کرد و افزود: به ميدان آمديم تا کشور را بسازيم و گله نداريم.در يک کشور بزرگ، مسايلی پيش می‌‏آيد که اگر تبديل به موضع شود، نمی‌‏توانيم کار کنيم.
رئيس‌‏جمهور خاطرنشان کرد: برخی نمايندگان از تريبون مجلس از بالا تا پايين مجلس را شستند اما دولت در مورد مجلس اين کار را نکرد. يک نفر در دولت نظری داد و دو نفر در دولت گفتند نظر شخصی بوده است و با اين فرد هم برخورد شد اما برخی به گونه‌‏ای برخورد کردند که انگار فاجعه عظيمی رخ داده است.
احمدی نژاد ادامه داد: اگر دولت نظری داشته باشد از طريق سخنگو و يا رئيس‌‏جمهور اعلام می‌‏شود اگر خيالاتی هست که با اين حرف‌‏ها بين دولت ومجلس اختلاف افکنده شود؛ نه دولت مکدر می‌‏شود نه مجلس زيرا جايگاه اين دو قوه بالاتر از اينهاست.
رئيس‌‏جمهور به اظهارات يکی از نمايندگان مبنی بر رابطه ثروت و قدرت اشاره کرد و گفت: هرگاه کسانی که در راس قدرت هستند، کار اقتصادی کنند و از اين طريق بر ثروت خود بيفزايند، بايد جلوی آنها را گرفت نه اينکه اگر کسی خانه نشست و کار اقتصادی کرد، به او ايراد گرفت.مگر چه اشکالی دارد.
احمدی‌‏نژاد چند پيشنهاد برای رفع ابهامات در مورد ثروت دولتمردان و مسوولان ارايه کرد و افزود: پيشنهاد می‌‏کنم ثروت تمام کسانی که پس از انقلاب مدير شدند اعم از فرماندار تا رئيس‌‏جمهور بررسی شود تا قال قضيه را بکنيم و خودم به عنوان اولين نفر حاضر اجرای اين پيشنهاد هستم.آقای دکتر لاريجانی و ساير نمايندگان نيز مخالفتی ندارند زيرا جانشان را برای انقلاب می‌‏دهند.
رئيس‌‏جمهور با اشاره به انتقاداتی که از سوی نمايندگان مبنی بر برخورد حزبی محصولی وجود داشت، خاطرنشان کرد: تا امروز به جز دو دوره وزارت کشور ( اين دوره و دو،سه دوره پيش) ، تمام وزرا حزبی بودند و در تريبون‌‏ها به عنوان وزير کشور از حزب خود دفاع می‌‏کردند .
وی انتخابات را اساس کشور عنوان کرد و با اشاره به اينکه از اول انقلاب ۲۹ الی ۳۰ انتخابات سالم در کشور برگزار شده است گفت: نبايد انتخابات را به مسايل جزيی گره بزنيم زيرا به ضرر کشور است.
رييس جمهور با تاکيد بر اينکه محصولی گزينه مناسبی برای تصدی مسووليت وزارت کشور است، يادآور شد: هر رايی که نمايندگان بدهند، برای ما محترم است و ارادت ما به خواهران و برادران مجلسی کم نمی‌‏شود.
احمدی‌‏نژاد با بيان اينکه لاريجانی به من پيام داده که در جلسات دولت عليه مجلس حرف زده می‌‏شود، ادامه داد: کسانی که چنين اخباری را منتقل‌‏ می‌‏کنند، افرادی ناصح و مشوق و دوست نيستند. مهم ، نظر دولت است که احترام به جايگاه مجلس و نمايندگان تعيين شده است ما بين خود با نمايندگان مجلس فاصله‌‏ای نمی‌‏بينيم.مجالس هفتم و هشتم را جزو کارشناسی‌‏ترين مجالس می‌‏دانيم و به نظر آنها توجه زيادی می‌‏کنيم.
احمدی نژاد در پايان خاطرنشان کرد: انتخابات در پيش است، بنابراين نبايد اجازه دهيم وزارت کشور متزلزل شود.





















Copyright: gooya.com 2016