یکشنبه 17 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه جبهه ملی ايران - اروپا به مناسبت کشتار ۱۶ مرزبان ايرانی به دست جندالله

روز پنجشنبه ۱۴ آذرماه ۱۳۸۷ سخنگوی کميته ای مرکب از مقامات وزارت کشور، وزارت اطلاعات، نيروی انتظامی و وزارت امور خارجه ايران رسما اعلام کرد که همه مرزبانانی که در خردادماه امسال از پاسگاه سراوان ، توسط گروه جندالله به سرکردگی عبدالمالک ريگی ربوده شده بودند، بقتل رسيده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين ۱۶ گروگان اولين کشته شدگان جوانان بلوچستان، سيستان و خراسان نبوده اند و بی ترديد آخرين آنها هم نخواهند بود. سالهاست که هزاران فرزند اين سرزمين پرآوازه؛ دختران و پسران رستم و يعقوب، قربانی فقر، خشونت، فلاکت و ترياک ميشوند. از خونهای ريخته شده اين جوانهای کپرنشين و قربانيان تعصبات مذهبی و قومی لاله نميرويد بلکه تنفری که از ميوه هايش ريگی ِ توياتا سوار سوء استفاده کرده و بجای نوشداروی آب، آموزش و پرورش، بهداشت، کار و زندگی انسانی، در ريگزارهای گرم با سلاحهای مدرن آمريکايی ِ ارتش کذايی آزاديبخشش ترياک ومرگ به ارمغان می آورد. شوربختانه عمليات تروريستی ريگی ها در زمينه نارضايتی عمومی موجود از اوضاع اجتماعی اين مناطق محروم، جلب توجه ميکند و احساسات مخالفين استبداد حکومت جمهوری اسلامی را می شوراند. ولی خوشبختانه اکثريت هموطنان ما در سيستان و بلوچستان مخالف اين شری هستند که اين عده برپا ميکنند. آتش اين شر تر و خشک را يکجا ميسوزاند، قربانيهای فراوانی از محرومين بيگناه ميگيرد و بهانه مناسبی به سياست سرکوب و تبعيض مذهبی حاکميت مرتجع شيعه در مناطق سنی نشين شرق ايران ميدهد.
همميهنان
جبهه ملی ايران- اروپا چنين عملياتی را شديدا محکوم ميکند. اين "مبارزات" نه تنها قربانيهای بسياری ميگيرد و زندگی طاقت فرسای مردم اين منطقه را جانفرساتر ميسازد، بلکه بهانه خوبی بدست حاکميت مستبد جمهوری اسلامی ميدهد تا بنام مبارزه با اشرار ی که از سوی بيگانگان هم حمايت ميشوند، صدای حق طلبی هموطنان سيستانی و بلوچستانی ما را را در گلو خفه کند و از هر گونه کوشش برای کسب ابتدايی ترين حقوق شهروندی به آسانی جلوگيری نمايد. مبارزه برای آزادی و دمکراسی در ايران نميتواند با خشونت به نتيجه مطلوب برسد. براستی که تنها مبارزه مسالمت آميز و هماهنگ همه اقشار و طبقات سراسر ايران توان آنرا دارد که ساختار ضد مردمی نظام استبدادی ولايت فقيه را درهم شکند و بهزيستی و رفاه اجتماعی برای همه ايرانيان به ارمغان بياورد.

پاينده باد ايران
پويا و پابرجا باد مبارزات ملی و دموکراتيک ملت ايران
جبهه ملی ايران- اروپا
۱۶ آذرماه ۱۳۷۸





















Copyright: gooya.com 2016