جمعه 22 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی: دولت وحدت ملی با دعواهای امروز چيز خوبی نيست، فارس

خبرگزاری فارس: رئيس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر از دولت وحدت ملی و ائتلافی برای ساخت کشور استفاده شود خوب است، اما اگر تبديل به دعواهايی شود که امروز وجود دارد، مسلما دولت ائتلافی خوب نيست.

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس به استان قزوين، علی لاريجانی رئيس مجلس بعدازظهر روز گذشته طی سخنانی در دومين همايش فرماندهان، سرداران و ۵۰۰ شهيد شهرستان بوئين‌زهرا با اشاره به قدر و منزلت خانواده شهدا گفت: خانواده شهدا مظهری مبارک از پاکی و صداقت هستند که بايد برای شرف‌يابی به حضور آنها با پای برهنه برويم.
وی افزود: خانواده شهدا برای همه عزيز هستند؛ چرا که عزيزترين کسان خود را در راه خدا و برای حفظ انقلاب فدا کردند.
لاريجانی با بيان اينکه خداوند به همه نيکی‌ها آگاهی دارد، گفت: ‌خداوند به آنچه که شما انفاق کرده‌ايد آگاه است و چه چيزی عزيزتر از گوهرهايی که شما تقديم اين انقلاب کرديد وجود دارد.
وی ادامه داد: شما در ميان ملت ايران عزيز و بزرگوار هستيد؛ چراکه استواری و سرافرازی ملت ايران به خاطر فداکاری‌های شما بود که عزيزان خود را در راه خداوند هديه کرديد و سربلندی و سرافرازی را برای ملت ايران و کشور عزيزمان به ارمغان آورديد.
لاريجانی در ادامه اظهار داشت: مکتب اسلام، مکتب خاتم است؛ چراکه اسلام برای همه سطوح بشری راه، روش و مبنايی مشخص دارد.
رئيس مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه دنيای امروز غرب دچار سرگردانی و ترس است، گفت:‌اگر امروز دنيای غرب با همه توسعه‌هايی که دارد سرگردان است به اين دليل است که مبانی فکری آنها پايه‌های محکمی ندارد، اما در تفکر اسلامی چون آئين اسلام کامل است اضطراب و سرگردانی وجود ندارد؛ چرا که اسلام تکليف‌ها را مشخص کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لاريجانی در ادامه افزود: در تفکر اسلامی مرگ پايان راه نيست، بلکه کسانی که در راه خدا شهيد می‌شوند در اول راه سعادت قرار دارند و در پيشگاه خداوند روزی می‌گيرند و خداوند نيز فرموده است که تصور نکنيد افرادی که در راه خدا شهيد شده‌اند مرده‌اند، بلکه آنها در پيشگاه خداوند حضور دارند و بر زندگی بشريت مسلط هستند لذا حيات واقعی مربوط به شهدا و افرادی است که زندگی خود را در راه مجاهدت فی سبيل‌الله خرج کرده‌اند.
رئيس مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه مکتب اسلام روشنايی بخش امروز جامعه ما است، گفت: مسلمانان و کسانی که مجاهد فی‌سبيل‌الله هستند لحظه‌ای از مرگ نمی‌هراسند؛ چراکه راه برای آنها مشخص است و امروز دنيای غرب از اسلام و راهی که اين مکتب مشخص کرده است می‌ترسد؛ چون اسلام سعادت و زندگانی را در مجاهدت فی‌سبيل‌الله می‌داند.
رئيس مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: نصرت خداوند در جهاد فی‌سبيل‌الله است و اگر ما به دنبال سعادت و آسايش ابدی هستيم بايد در راه جهاد اسلامی حضور داشته باشيم و حرکت کنيم و اينگونه مجاهدت‌ها را در هشت سال جنگ تحميلی و در شرايط حساس کشور شاهد بوديم.
لاريجانی با اشاره به جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله لبنان و رژيم صهيونيستی گفت: در جنگ ۳۳ روزه که از سوی آمريکا و اسرائيل بر حزب‌الله لبنان فشار وارد می‌شد و آمريکا و انگليس با اهدای موشک‌ها و سلاح‌های پيشرفته به اسرائيل در صدد شکستن مقاومت بودند، مجاهدت در راه خداوند سرنوشت جهان را تغيير داد و حزب‌الله لبنان در مقابل رژيم صهيونيستی به پيروزی رسيد و هيمنه اين رژيم جعلی را در جهان شکست.
وی با اشاره به شکست خوردن رژيم صهيونيستی از حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه گفت: رژيم صهيونيستی در اين جنگ تصور می‌کرد ظرف چند ماه حزب‌الله را شکست خواهد داد و بعد از آن برای حمله به ايران داستان ديگری را اجرا می‌کند، اما آنها در مقابل حزب‌الله لبنان به وضعيتی دچار شدند که برای دستيابی به آتش بس به همه کشورها متوسل شدند؛ چرا که حزب‌الله لبنان برای خداوند مجاهدت کرده بود و به پيروزی نيز دست يافته بود.

*محاصره غزه برای کشورهای عربی خفت بار است

وی با بيان اينکه ما در طول تاريخ دوره‌های متفاوتی را تجربه کرديم، گفت: ‌در سال‌های گذشته شرايط جهان به گونه‌ای شد که امريکايی‌ها قدرت اول منطقه هستند و با صراحت می‌گفتند که دنيا بايد از ما تبعيت کند و دوره زورگويی از اين دوره در جهان آغاز شد.
رئيس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: شرايط امروز جهان شرايط بسيار مهمی است و بايد اين شرايط را بخوبی بشناسيم و تصور نکنيم که با رفتن جرج‌ بوش و آمدن رئيس جمهور جديد همه چيز در دنيا عوض می‌شود، اما امروز شاهد شدت گرفتن جنايات در نوار غزه هستيم.
لاريجانی با اشاره به حضور سران برخی کشورهای عربی در همايش کنفرانس اديان که در آن شيمون پرز و عوامل آمريکا حضور داشتند، اظهار داشت: برخی از سران کشورهای عربی در اين اجلاس با رژيم صهيونيستی پالوده خوردند و امروز صحنه‌ای که در غزه می‌بينيم که يک و نيم ميليون انسان در محاصره دارو و غذا و برق قرار دارند، نتيجه اين کنفرانس است و کشورهای اسلامی که در آن اجلاس حضور داشتند خودشان را به رژيم صهيونيستی مفت فروختند، اما بايد بدانند مردم فلسطين شجاع‌ترين ملت‌ها هستند و اين محاصره برای شما سران کشورهای عربی خفت‌بار است و مردم فلسطين استقامت می‌کنند.
وی خطاب به سران برخی کشورهای عربی افزود: بايد برای شما دول عربی تاسف خورد که ملت فلسطين در محاصره قرار دارد، اما امريکا با دلارهای شما از مشکلات اقتصادی خود نجات می‌يابد و اين ننگی برای شماست و مطمئن باشيد که اين ننگ در تاريخ می‌ماند.
رئيس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصريح کرد: تصور نکنيد که با اين محاصره مشکل امريکا و اسرائيل حل می‌شود؛ چرا که اسرائيل پس از شکست از حزب‌الله در جنگ ۳۳ روزه اين مشکلات را ايجاد کرد اما بدانيد با بيداری ملت‌های مسلمان جهان اين شرايط تغيير خواهد کرد.
لاريجانی با بيان اينکه ما افتخار می‌کنيم که از حزب‌الله لبنان و حماس دفاع می‌کنيم، افزود: دفاع از مجاهدت‌ها و مقاومت‌های ملت فلسطين و لبنان برای ما افتخار است؛ چرا که آنها از آرمان‌های خود دفاع می‌کنند و شما تصور می‌کنيد که اگر اسم اين افراد را تروريست بگذاريد به آنها ضربه زده‌ايد اما بدانيد که آبروی خودتان می‌رود و ما از سيدحسن نصرالله رهبر مقاومت لبنان دفاع می‌کنيم و هميشه پشتيبان مجاهدت‌های فلسطين و لبنان خواهيم بود.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: امريکا و رژيم صهيونيستی هرکاری که می‌خواهد انجام دهد و هرچه که می‌خواهد به حزب‌الله و مقاومت اسلامی در لبنان بگويد، اما بداند که امروز در همه نقاط جهان عکس سيدحسن نصرالله وجود دارد و شما که امروز با شعار تغيير سرکار آمده‌ايد همان راه غلطی رفته‌ايد که اطرافيان شما رفته بودند.
رئيس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اينکه غرب سياست هويج‌ بيشتر و چماق بزرگتر را در مورد ايران پيش گرفته است، گفت: آنها اعلام کردند که بايد فشارها بر ايران را افزايش دهيم تا تورم و بيکاری در اين کشور افزايش يابد و آنوقت می‌توانيم راه‌حل‌های خود را به ايران تحميل کنيم. اما ما به آنها می‌گوئيم اگر در مسئله هسته‌ای سخنی داريد حرف خود را به صراحت بيان کنيد و بدانيد ملت ايران پای آرمان‌های خود ايستاده‌اند و به شما غربی‌ها و دشمنان پاسخ «نه» خواهد داد.
لاريجانی در ادامه تصريح کرد: کشورهای غربی از جمله امريکا اعتراف کردند که ايران قدرت مهم منطقه است لذا بايد ايران را محاصره کنند، آنها به دنبال اين هستند که قدرت اسرائيل را در منطقه افزايش دهند و ۱۱ سپتامبر را يک بهانه خوب برای رسيدن به اهداف خود تعيين کردند.
وی با اشاره به حمله امريکا به کشور عراق گفت: امريکايی‌ها در حالی که می‌دانستند کشور عراق سلاح هسته‌ای ندارد به اين کشور حمله کردند؛ چراکه طرح بوش فريب افکار عمومی بود تا فتنه‌ای را در کل منطقه با جنگ عراق ايجاد کند و اين فتنه جنگ شيعه و سنی بود که به راه افتاد و برخی آقايان در منطقه با سخنرانی‌های خود اين امر را گسترش دادند.
رئيس مجلس شورای اسلامی بيان داشت: در جنگ تحميلی آمريکائی‌ها، صدام را با وسوسه‌های خود برای حمله به ايران تحريک کردند و هم صدام و هم کشورهايی که به وی بمب‌های شيميايی و موشک‌های دوربرد می‌دادند شکست خوردند و اينجاست که عظمت و بزرگی شهدا واضح می‌شود.

*آمريکا به دنبال مشوه جلوه دادن شرايط داخلی ايران است

لاريجانی با اشاره به هدف امريکا در حمله به عراق گفت: آنها به دنبال اين بودند که در عراق برج دموکراسی درست کنند تا اين برج در کشورهای منطقه سايه بيندازد و بعدش به ايران حمله کنند و با ايجاد فشار و خرابکاری ايران را تضعيف کنند اما شاهد بوديم که سيستم اطلاعاتی قوی ما اين خرابکاری‌ها را مشاهده و آنها را به خوبی مهار کرد و امريکا در اين مرحله نيز بار ديگر به بن‌بست رسيد.
وی با اشاره به اينکه امريکا به دنبال يک ماجراجويی جديد در منطقه است، گفت: ما شواهدی را داريم که نشان می‌دهد که امريکا و اسرائيل به دنبال يک ماجراجويی اما با قيافه‌ای نرم در منطقه است.
رئيس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امريکايی‌ها اعلام کردند که بر مسائل اقتصادی ايران فشار وارد می‌کنيم و حتی گفته‌اند افراد زيادی در ايران هستند که از حکومت ايران ناراضی‌اند و دشمنان با طرح چنين مباحثی می‌خواهند شرايط داخلی را مشوه جلوه دهند تا به زورگويی‌های خود ادامه دهند.
لاريجانی در ادامه تصريح کرد: اگر آنها چنين برنامه‌ای برای ايران دارند دوستداران انقلاب و مسئولان سه قوه بايد تلاش کنند و وقت خود را صرف مسائل خرد نکنند تا بر مسائل مهم اقتصادی کشور متمرکز شوند و دولت و مجلس بايد در مسائل اقتصادی هم نظر باشد چرا که امريکا تلاش می‌کند تا دولت ايران در مسئله اقتصادی موفق نباشد.
وی با بيان اينکه برای سربلندی بايد به مسائل اقتصادی مردم توجه کنيم گفت: اگر امروز خواهان سربلندی ايران و ملت آن هستيم بايد برای بهبود مسائل اقتصادی کشور تلاش کنيم و لذا مجلس تمام تمرکز خود را بر مسائل اقتصادی گذاشته است و بارها اعلام کرده‌ايم که از طرح‌هايی که به بهبود وضعيت اقتصادی کشور کمک می‌کند حمايت می‌کنيم.
رئيس مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه دشمن به دنبال سياه‌نمايی در کشور است گفت: دوستان انقلاب نبايد بر سر مسائل کوچک به جان هم بيفتند و لذا بايد در مقابل بيگانگان بسيار سخت باشيم و با دوستان انقلاب با مهربانی برخورد کنيم.
لاريجانی با اشاره به سياه‌نمايی‌ها بر عليه دولت نهم گفت:‌ اگر دولت نهم سفر استانی برود به آن اشکال وارد می‌کنند و اگر هم نرود باز هم به آن ايراد می‌گيرند و اين يک سياه‌نمايی واضح و کامل است و بدانيد که سفرهای استانی دولت مطلوب است و بايد قدردانی دولت نهم باشيم.
وی با اشاره به برگزاری همايش ۳۰ سال قانونگزاری و نظارت در مجلس گفت: گاهی سياه‌نمايی‌ها نسبت به دولت است و گاهی نسبت به مجلس و امروز برخی در خصوص همايش ۳۰ سال قانونگزاری توهم دارند و سياه‌نمايی می‌کنند.
رئيس مجلس شورای اسلامی افزود: مسوولان سر هر چيز نبايد اختلاف ايجاد کرد و بايد گذشت داشت و بايد به فتنه‌های دشمن آگاه باشيم و برخلاف آنها حرکت کنيم.
لاريجانی در خصوص طرح وحدت ملی گفت: اين‌ روزها شاهد اين هستيم که در خصوص طرح وحدت ملی حرف‌هايی زده می‌شود اما اين هيچ ارتباطی به دولت ائتلافی ندارد.
وی افزود: دولت ائتلافی هم می‌تواند خوب باشد و هم می‌تواند بد باشد اگر از آن برای ساختن کشور استفاده شود خوب است ولی اگر تبديل به دعواهايی شود که امروز مشاهده می‌کنيم خوب نيست.
رئيس مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه بايد بر روی اصول و ارزش‌های انقلاب حرکت کنيم گفت: حرکت بر روی اصول و ارزش‌ها ما را به سعادت می‌رساند و مقام معظم رهبری پرچم‌دار اين سعادت هستند و کسانی که وحدت ملی را قبول دارند بايد پشت سر ايشان حرکت کنند.
وی اظهار داشت: امروز زمينه‌های خوبی برای خدمت به مردم فراهم است و مجلس و دولت در خدمت مردم هستند و در اصل آرمان‌های انقلاب و خدمت به مردم اين دو قوه مصمم هستند.

*آمريکا نمی‌خواهد دولت در مسئله اقتصادی موفق باشد

رئيس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اينکه امريکا به دنبال يک ماجراجويی جديد در منطقه است، گفت: ما شواهدی را داريم که نشان می‌دهد که امريکا و اسرائيل به دنبال يک ماجراجويی اما با قيافه‌ای نرم در منطقه است.
لاريجانی اظهار داشت: امريکايی‌ها اعلام کردند که بر مسائل اقتصادی ايران فشار وارد می‌کنيم و حتی گفته‌اند افراد زيادی در ايران هستند که از حکومت ايران ناراضی‌اند و دشمنان با طرح چنين مباحثی می‌خواهند شرايط داخلی را مشوش جلوه دهند تا به زورگويی‌های خود ادامه دهند.
وی در ادامه تصريح کرد: اگر آنها چنين برنامه‌ای برای ايران دارند دوستداران انقلاب و مسئولان قوا بايد تلاش کنند و وقت خود را صرف مسائل خرد نکنند تا بر مسائل مهم اقتصادی کشور متمرکز شود و دولت و مجلس بايد در مسائل اقتصادی هم نظر باشد چرا که امريکا تلاش می‌کند تا دولت ايران در مسئله ايران موفق نباشد.
رئيس مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه برای سربلندی بايد به مسائل اقتصادی مردم توجه کنيم گفت: اگر امروز خواهان سربلندی ايران و ملت آن هستيم بايد برای بهبود مسائل اقتصادی کشور تلاش کنيم و لذا مجلس تمام تمرکز خود را بر مسائل اقتصادی گذاشته است و بارها اعلام کرده‌ايم که از طرح‌هايی که به بهبود وضعيت اقتصادی کشور کمک می‌کند حمايت می‌کنيم.
لاريجانی با بيان اينکه دشمن به دنبال سياه‌نمايی در کشور است گفت: دوستان انقلاب نبايد بر سر مسائل کوچک به جان هم بيفتند و لذا بايد در مقابل بيگانگان بسيار سخت باشيم و با دوستان انقلاب با مهربانی برخورد کنيم.
وی با اشاره به سياه‌نمايی‌ها بر عليه دولت نهم گفت:‌ اگر دولت نهم سفر استانی برود به آن اشکال وارد می‌کنند و اگر هم نرود باز هم به آن ايراد می‌گيرند و اين يک سياه‌نمايی واضح و کامل است و بدانيد که سفرهای استانی دولت مطلوب است و بايد قدردانی دولت نهم باشيم.
رئيس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری همايش ۳۰ سال قانونگزاری و نظارت در مجلس گفت: گاهی سياه‌نمايی‌ها نسبت به دولت است و گاهی نسبت به مجلس و امروز برخی در خصوص همايش ۳۰ سال قانونگزاری توهم دارند و سياه‌نمايی می‌کنند.
لاريجانی افزود: مسئولان سر هر چيز نبايد اختلاف ايجاد کرد و بايد گذشت داشت و بايد به فتنه‌های دشمن آگاه باشيم و برخلاف آنها حرکت کنيم.
وی در خصوص طرح وحدت ملی در کشور گفت: اين‌ روزها شاهد اين هستيم که در خصوص طرح وحدت ملی حرف‌هايی زده می‌شود اما اين هيچ ارتباطی به دولت ائتلافی ندارد.
رئيس مجلس شورای اسلامی افزود: دولت ائتلافی هم می‌تواند خوب و هم می‌تواند بد باشد اگر از آن برای ساختن کشور استفاده شود خوب است ولی اگر تبديل به دعواهايی شود که امروز مشاهده می‌کنيم خوب دولت ائتلافی چيز خوبی نيست.
لاريجانی با بيان اينکه بايد بر روی اصول و ارزش‌های انقلاب حرکت کنيم گفت: حرکت بر روی اصول و ارزش‌ها ما را به سعادت می‌رساند و مقام معظم رهبری پرچم‌دار اين سعادت هستند و کسانی که وحدت ملی را قبول دارند بايد پشت سر ايشان حرکت کنند.
وی اظهار داشت: امروز زمينه‌های خوبی برای خدمت به مردم فراهم است و مجلس و دولت در خدمت مردم هستند و در اصل آرمان‌های انقلاب و خدمت به مردم اين دو قوه مصمم هستند.





















Copyright: gooya.com 2016