جمعه 29 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عناد دستگاه قضايی با محمدصديق کبودوند ادامه دارد، گزارشگران بدون مرز

گزارشگران بدون مرز نگرانی عميق خود را از شرايط بازداشت و وضعيت سلامت محمد صديق کبودوند اعلام می دارد. در تاريخ ٢٧ آذر اين روزنامه نگار برای دومين بار در زندان قربانی نارسايی قلبی شده است. در ارديبهشت ماه گذشته نيز سلامت محمدصديق کبودوند، محروم از درمان پزشکی با خطر جدی روبرو شده بود. پری‌ناز حسنی همسر و نسرين ستوده وکيل وی به گزارشگران بدون مرز اعلام کردند شديدا نگران سلامت او هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گزارشگران بدون مرز در اين باره اعلام می‌کند : " محمد صديق کبودوند بهای دفاع از آزادی بيان و تعهدش به حقوق بشر را می‌پردازد. اين روزنامه‌نگار عليرغم توصيه پزشکان درمانگاه اوين محروم از حق درمان شده است. ما از مقامات مسئول ايران می‌خواهيم که سلامت اين زندانی را تضمين کنند. به خطر افتادن زندگی وی قابل پذيرش نيست، نه به بهانه عدم امکانات پزشکی و نه بدرفتاری با زندانيان که زندان اوين شهره به آن است، مرگ روزنامه‌نگار کانادايی ايرانی‌تبار زهرا کاظمی نمونه بارز آن بود."

در شبانگاه ٢٧ آذر ماه محمدصديق کبودوند قربانی نارسايی قلبی می‌شود و به درمانگاه زندان انتقال داده می شود. به گفته همسرش بعد از معاينات در درمانگاه پزشکان درمانگاه توصيه به انتقال وی به بيمارستانی در خارج از زندان می‌کنند. که متاسفانه با مخالفت مقامات زندان مواجه می‌شود. به دليل تعطيلات مذهبی دسترسی به مسئولان قضايی ناممکن شده است.

محمد صديق کبودوند در تاريخ ١٠ تير ماه ١٣٨٦ بازداشت و به زندان اوين انتقال يافت. مدت پنج ماه در سلول های انفرادی بند ٢٠٩ و ٢٤٠ زندان اوين نگاهداری شد و از سوی مقامات امنيتی برای انحلال "سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان" و پذيرش " انتشار گزارش‌هايی نادرست" از سوی اين سازمان، شديدا تحت فشارهای روحی و جسمی قرار داشت. در تاريخ ٣٠ ارديبهشت ماه محمد صديق کبودوند روزنامه نگار زندانی در زندان اوين، دچار سکته خفيف مغزی شد. وی عليرغم وضعيت جسمی اش " به بهانه سپری نکردن سه سال از مدت محکوميت خود" از سوی مسئولان قضايی از مرخصی استعلاجی محروم شده است. نسرين ستوده "اين امر را غير قانونی" اعلام کرده است.

در تاريخ ٢ آبان ماه دادگاه تجديد نظر استان تهران حکم يازده سال زندان محمد صديق کبودوند را تاييد کرد. اين حکم در دوم تير ماه از سوی شعبه ١٥ دادگاه انقلاب تهران به اتهام تشکيل "سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان" و " تبليغ عليه نظام" صادر شده بود. پرونده از سوی وکيل مدافع اين روزنامه‌نگار با تقاضای درخواست بازرسی مجدد برای رئيس دستگاه قضايی آيت‌اله شاهرودی ارسال شده است و در انتظار پاسخ ايشان هستند.





















Copyright: gooya.com 2016