چهارشنبه 11 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: صهيونيست‌ها به پايان راه رسيده‌اند، ايسنا


- سازمان ملل، سازمان کنفرانس اسلامی و اتحاديه عرب بيدار شوند


رييس‌جمهور صبح چهارشنبه در جمع پرشور مردم زاهدان با اشاره به جنايات‌های رژيم صهيونيستی در غزه و بيان اين که صهيونيست‌ها به پايان راه رسيده‌اند و برای نجات خود به اين جنايت‌ها دست می‌زنند، خطاب به سازمان ملل، سازمان کنفرانس اسلامی و اتحاديه عرب گفت‌ که اين سازمان‌ها بايد هرچه زودتر بجنبند و اقدام عملی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ايسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد که در جريان دومين سفر استانی به سيستان و بلوچستان سخن می‌گفت، خطاب به اتحاديه عرب افزود: ‌اگر اتحاديه عرب امروز نخواهد کاری بکند چه موقع می‌خواهد کاری بکند و مگر مردم فلسطين عرب نيستند، اين اتحاديه چه موقع می‌خواهد از ظرفيتش استفاده کند؟

رييس‌جمهور خطاب به سران عضو اتحاديه‌ عرب نيز گفت: مگر شما آن زن فلسطينی را نديديد که داد می‌زد و می‌گفت اعراب کجا هستيد و چرا به مردم فلسطين کمک نمی‌کنيد. صهيونيست‌های غاصب برادران شما را بمباران می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: ‌اتحاديه عرب بايد بجنبد و اقدام مناسب انجام دهد، سازمان کنفرانس اسلامی نيز بايد بجنبد، نمی‌شود فقط به دو سخنرانی و تشکيل يک کميته اکتفا کرد. مگر نمی‌بينيد که صهيونيست‌ها دارند جنايت می‌کنند، نمی‌شود فرصت داد صهيونيست‌ها به جنايت‌های خود ادامه دهند.

رييس‌جمهور با بيان اين‌که « اصل حرف من سازمان ملل و خطابم به اين سازمان است» افزود: اين سازمان ملل مربوط به کدام ملت‌ها و ملل است. آيا شورای امنيت ابزاری است برای چند کشور که هر غلطی که می‌خواهند با پوشش سازمان ملل و شورای امنيت انجام دهند يا متعلق به تمام ملت‌هاست؟ اگر متعلق به تمام ملت‌هاست پس سازمان ملل و سران آن کجايند و چرا کاری انجام نمی‌دهند؟ چرا قطعنامه صادر نمی‌کنند؟

احمدی‌نژاد خطاب به مسوولان سازمان ملل ادامه داد: شما در برابر حق مسلم هسته‌يی ملت ايران که همه به آن اذعان داشتند که قانونی است، چندين قطعنامه صادر کرديد، اما در برابر رژيم صهيونيستی از يک اخم کردن هم عاجز هستيد.

رييس‌جمهور گفت: من به شما نصيحت می‌کنم بيش از اين ته‌مانده آبرو و حيثيت خود را پيش ملت‌ها نبريد و مسووليت خود را در برابر اين جنايت‌ها انجام دهيد.

وی خطاب به دبير کل سازمان ملل متحد هم گفت: ‌آقای دبير کل! نترسيد از اين‌که منصبتان را بگيرند، به وظيفه‌تان عمل کنيد و اگر منصب‌ شما را گرفتند، در کنار ساير ملت‌های آزادی‌خواه قرار می‌گيريد.

رييس‌جمهور با بيان اين‌که آقای دبير کل بايد وظيفه‌ خود را درست انجام دهد، افزود:‌ چطور می‌شود در کشورهايی که مخالف آمريکا هستند و نمی‌خواهند زير بار آمريکا و رژيم صهيونيستی بروند تا اتفاقی می‌افتد بلافاصله مصاحبه و اعلام نظر می‌کنيد، اما در برابر اين جنايت‌ها در غزه سکوت کرده‌ايد؟ چه کسی به شما فشار می‌آورد؟ شما به چه کسی متعهد هستيد؟ چرا زبان در کام گرفته‌ايد و اقدامی نمی‌کنيد؟ هر روز که می‌گذرد تعداد بيشتری از زنان ، مردان و کودکان بی‌پناه کشته می‌شوند و اينها جبران‌ناپذير است. من نمی‌دانم چه اتفاقی بايد در دنيا رخ دهد که اين‌ها بيدار شوند .

رييس‌جمهور گفت: من به آنها نصيحت می‌کنم که بيدار شويد، وگرنه ته‌مانده اميد و اعتماد ملت‌ها به شما از بين می‌رود و ملت‌ها منتظر شما نمی‌مانند. ملت ايران و ملت‌های آزادی‌خواه وظيفه‌ خود را انجام می‌دهند.

وی هم‌چنين با اشاره به شعار مردم زاهدان که می‌گفتند « مرگ بر آمريکا و مرگ بر صهيونيستم» گفت: ‌دولت آمريکا بداند اين شعاری که مردم زاهدان می‌دهند به نمايندگی از تمام ملت ايران است که با مشت گره کرده، عليه شما فرياد سر می‌دهند.

رييس‌جمهور خطاب به سران رژيم صهيونيستی نيز اظهار کرد: سران بی‌آبرو و ديوانه اين رژيم بدانند اين کشتارها و جنايت‌ها آنها را نجات نمی‌دهد، بلکه آنان را به مرگ قطعی نزديک‌تر می‌کند.

به گزارش ايسنا رييس‌جمهور در ادامه سخنانش در زاهدان خطاب به قدرت‌های فاسد که از رژيم صهيونيستی حمايت می‌کنند نيز گفت: من می‌خواهم به شما بگويم دوران اين رژيم به پايان رسيده است.

وی ادامه داد: بدانيد اين رژيم در سراشيبی سقوط است و به فضل الهی سقوط می‌کند و هيچ عاملی نمی‌تواند آن را از سقوط نجات دهد.

احمدی‌نژاد بار ديگر خطاب به کشورهای حامی رژيم صهيونيستی گفت: شما چطور خيال می‌کنيد اين رژيم می‌تواند ادامه حيات بدهد. آنها ۶۰ سال قبل با شعار «نيل تا فرات» آمدند، ولی اکنون کجا هستند؟ آنها امروز برای حفظ خودشان و از روی ترس دورشان ديوار می‌کشند تا از فشار ملت‌ها در امان باشند.

رييس‌جمهور گفت: شما بايد بدانيد به فضل الهی سران رژيم صهيونيستی به زودی در دادگاهی عادل محاکمه می‌شوند و بدانيد که در آن دادگاه حاميان بدطينت اين رژيم نيز به محاکمه کشيده و مجازات می‌شوند.

وی در ادامه با بيان اين که « سخنی نيز با کشورهای منطقه و اطراف دارد و خطابش به آنهاست» اظهار کرد: وقتی با برخی از آن‌ها صحبت می‌کنيم تصور می‌کنند با کوتاه آمدن و سازش و سخن از صلح گفتن، می‌توانند خوی وحشی‌گری رژيم صهيونيستی را مهار کنند؛ در صورتی که در اشتباه هستند. سوال می‌کنم اگر مقاومت در فلسطين نبود آيا امروز همچنان سران صهيونيستی شعار نيل تا فرات نمی‌دادند و آيا امروز اثری از مکه و مدينه ، قاهره و عمان باقی بود. اگر مقاومتی در لبنان نبود آيا اثری از کشور لبنان باقی مانده بود.

رييس‌جمهور خطاب به سران کشورهای منطقه گفت:‌ چطور فکر می‌کنيد با امتيازدادن به کسی که فقط برای امتيازگرفتن آمده می‌توانيد او را مهار کنيد و صلح و امنيت را به منطقه برگردانيد؟ اين تصور اشتباهی است.

وی افزود: ‌ديدم برخی مصاحبه و مقاومت را محکوم کرده‌اند به جای اين‌که صهيونيست‌ها را محکوم کنند. سوال دارم که اگر مقاومت نبود آيا اثری از حکومت‌های اطراف بود؟ آيا امروز اثری از حکومت‌ها و مرزهای سياسی اکنون در منطقه وجود داشت؟

احمدی‌نژاد ادامه داد: اين رژيم آمده و وظيفه دارد تمام منطقه را اشغال کند و در واقع خوی اشغالگری را همراه دارد .

رييس‌جمهور گفت: ‌کشورهايی که مقاومت را مطرح کرده‌اند آيا رفتارهای اين رژيم و جنايت‌های آن را نديده‌اند؟ آيا ادعای اين رژيم را نشنيده يا فراموش کرده‌اند؟ آيا نمی‌دانند اين رژيم از اساس برای اشغال، ‌تجاوز و تصرف عليه مسلمانان و کشورهای منطقه به وجود آمده است؟ سران برخی کشورها چطور تصور می‌کنند با گفت‌وگو و به رسميت شناختن رژيم صهيونيستی می توانند خوی اشغال‌گری اين رژيم را مهار کنند؟.

رييس‌جمهور با بيان اين‌که « اساس اين رژيم بر تجاوزگری و اشغال است» گفت: آنها در کانادا و آمريکا به دنبال ارض موعود بودند، چرا در همان‌جا به آنان سرزمينی داده نشد و چرا فلسطين را اشغال کردند و مردم آن را آواره کردند، هم‌چنين تعدادی از مردم را از اطراف دنيا آوردند و در فلسطين حاکم کردند؟

وی با بيان اين‌که « فلسفه‌ رژيم صهيونيستی، تجاوز ، تصرف و اشغال است» گفت:‌ اگر روزی نتوانند تصرف يا تجاوز کنند آن روز روز مرگ آنهاست، آنها برای کشتار آمده‌اند و اگر روزی کشتار نکنند از بين می‌روند؛ اين هدف و آرمان صهيونيسم و ماموريت استکبار است.

رييس‌جمهور در بخشی ديگر از سخنانش خطاب به ملت فلسطين و مردم غزه گفت: بدانيد تنها را ه عزت ايستادگی است، تنها راه پيروزی مقاومت است.

وی ادامه داد: ديديم کسانی که مسير سازش را طی کرده‌اند به کجا رسيدند، دست‌بوس صهيونيست‌ها رفتند، دست به سازش زدند، ولی باز هم بدهکار و تحقير شدند.

احمدی‌نژاد با بيان اين‌که « راهی که شما در پيش گرفته‌ايد يعنی راه مقاومت راه درستی است» گفت: برخی می‌گويند فلسطينی‌ها مقاومت می‌کنند و سودش را ملت ايران می‌برد؛ اين اشتباه است، ملت ايران خود مرکز مقاومت است و در خط مقدم مقاومت و مبارزه عليه استکبار قرار گرفته است.

رييس‌جمهور با بيان اين که « مصلحان، صالحان و پيامبران برای اين که به پيروزی برسند، سختی‌ها را پشت سر گذاشته‌اند» خطاب به ملت فلسطين افزود: بدانيد به فضل الهی پيروزی نزديک است و ظلم ماندنی نيست.

وی هم‌چنين با بيان اين که « دنيا بداند ملت ايران ايستاده‌ و خيال نکند با حرف‌های واهی می‌تواند اين ملت را از راه درستی که انتخاب کرده، منحرف کند» گفت: به فضل الهی رژيم صهيونيستی به پايان راه رسيده است. سه سال پيش شعار خاورميانه بزرگ را مطرح کردند، اما امروز سران اين رژيم برای نجات خود دست به جنايت می‌زنند، در صورتی که نجاتی در کار نيست.

رييس‌جمهور گفت: همه بايد بيدار شوند و دست به دست هم بدهند، دولت‌های منطقه نيز راه را برای ملت‌های خود باز نگه دارند و اجازه دهند اعتراض خود را نسبت به جنايت‌های صهيونيست‌ها ابراز کنند، ممکن است برخی دولت‌ها به خاطر قولهايی که داده‌اند نخواهند از مقاومت حمايت کنند و در واقع در اين ارتباط رودربايستی دارند، ولی دست کم اجازه بدهند ملت‌هايشان اعتراض و راه را برای آنها باز کنند.

به گزارش ايسنا دکتر محمود احمدی‌نژاد در بخش ديگری از سخنانش با اشاره به اين‌که « يکی از وظايف حکومت اسلامی دفاع از حق و مظلوم است» گفت: در حال حاضر شاهد دو جبهه‌ حق و باطل هستيم، در جبهه‌ حق دعوت به تقوا، پاکی ، علم ، معرفت ،‌ خدمت به انسان‌ها ، تواضع و فروتنی ، تبعيت از صالحان و پيامبران ، رحمت و برادری و توحيد وجود دارد، در جبهه حق، ظلم و تبعيض، حق‌کشی، اشغال‌گری، دنياپرستی ، غفلت و فريب وجود ندارد؛ ولی در جبهه‌ باطل همه اين فعاليت‌ها بر اساس بی‌عدالتی و نافرمانی از فرمان خدا و ناديده گرفتن دعوت پيامبران و صالحان و تبعيض است و اين دو جبهه هيچ گاه با هم سازگاری نداشته‌اند و ندارند.

رييس‌جمهور با بيان اين که در جبهه‌ باطل، جان و مال ، ‌آبرو و حقوق ملت‌ها و انسان‌ها جايگاهی ندارد، و در جبهه‌ حق نيز ظلم و ظالم جايی ندارد، گفت:‌ دولت اسلامی موظف به مقابله با ظلم و ظالم و دفاع از مظلومان است. همه پيامبران الهی در اين مسير حرکت‌ و همه را به راه حق و مقابله با باطل دعوت کرد‌ه‌اند و در اين مسير پيامبران و صالحان به خود ترديدی راه نداده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به فلسفه‌ قيام امام حسين(ع) و ايستادگی ايشان در برابر ظلم و هم‌چنين دفاع از حق، اظهار کرد: امام حسين برای امر به معروف و نهی از منکر قيام کرد، صبر و مقاومت ، توکل و توحيد ، پاکی و عدالت و فلسفه حقيقی وجود انسان ، ايستادگی در برابر ظالمان و غاصبان در کربلا به نمايش گذاشته شد و در واقع حقيقت باطل افشا و معلوم شد در جبهه باطل جز جعل و دنياپرستی و تحقير ملت‌ها و انسان‌ها چيز ديگری وجود ندارد .

احمدی‌نژاد هم‌چنين با اشاره به وضعيت کنونی جهان گفت:‌ امروز در جامعه جهانی و در عرصه‌های گوناگون بين‌المللی سنگين‌ترين ظلم‌ها جنايت‌ها و تبعيض‌ها را شاهد هستيم که نمونه‌ آن را در صحنه‌ فلسطين مشاهده می‌کنيد و می‌بينيد که مردم در چه وضعی هستند .

رييس‌جمهور با اشاره به چگونگی تشکيل رژيم غاصب صهيونيستی و آواره شدن مردم مظلوم فلسطين گفت: ‌اين رژيم نماينده جبهه باطل و استکبار جهانی در برابر تمام ملت‌ها و جبهه‌ حق است و امروز می‌بينيم که از زمين و هوا به مردم مظلوم فلسطين و غزه حمله می‌کنند و چه جنايت‌هايی را انجام می‌دهند و اين رژيم با تمام توان نظامی خود حمله کرده است، ما بايد بدانيم اين حمله با چه هدفی صورت می‌گيرد و هدف آن‌ها از اين جنايت‌ها چيست؟

رييس‌جمهور با بيان اين که رژيم صهيونيستی اول شعار نيل تا فرات را می‌داد ولی امروز به پايان خط رسيده و دور خود ديوار کشيده است، گفت: می‌بينيد که سران رژيم صهيونيستی ديوانه‌وار تصميم می‌گيرند و حمله می‌کنند و دو يا سه روز بعد خود را نمی‌بينند.

وی با بيان اين که صهيونيست‌ها فکر می‌کنند با شکستن غزه می‌توانند وضعيت خود را بهبود دهند و در واقع می‌توانند فرصتی برای تجديد قوا پيدا کنند، گفت: ‌آن‌ها در اشتباه هستند؛ چرا که به پايان خط رسيده‌اند. آنها در جنگ ۳۳ روزه تمام حيثيت خود را از دست دادند و در واقع در اين جنگ نشان داده شد اين رژيم شکست‌پذير است، اين رژيم در طول اين سال‌ها سعی کرده بود اين انديشه را به کشورهای منطقه تزريق کند که شکست‌ناپذير است، ولی در جنگ ۳۳ روزه خلاف آن ثابت شد .

وی افزود: وقتی با کشورهای اطراف صحبت می‌کرديم و به آن‌ها می‌گفتيم چرا در برابر صهيونيست‌ها مقاومت نمی‌کنيد، می‌گفتند دليلش اين است که رژيم صهيونيستی شکست‌ناپذير است. مبارزه فايده‌ای ندارد و ما بايد کوتاه بياييم، اما در جنگ ۳۳ روزه اين افسانه و صحبت شکست و در واقع شيرازه‌ رژيم صهيونيستی در هم پاشيد و اين رژيم در حال حاضر با بن‌بست مواجه شده است و فکر می‌کند با حمله و شکست غزه می‌تواند مقاومت‌ ملت‌های منطقه را بشکند؛ ولی بايد بداند مثل هميشه اشتباه می‌کند، آن‌ها به پايان راه رسيده‌اند.

رييس‌جمهور در بخش ديگر سخنانش با اشاره به اقدامات و تصميمات دولت در ارتباط با استان سيستان و بلوجستان گفت:‌ان‌شاءالله روز پنج‌شنبه در جلسه‌ هيات دولت تصميمات خوبی برای پيشرفت و آبادانی هرچه بيشتر استان گرفته می‌شود.

وی همچنين گفت: در اين استان چند منطقه‌ صنعتی ايجاد خواهد شد.

احمدی‌نژاد افزود: ‌نرخ بيکاری در استان حدود ۲ درصد کاهش پيدا کرده، خط راه آهن بم به زاهدان که بودجه آن در سفر اول به تصويب رسيده بود تا پايان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و زاهدان به خطوط ريلی کشور می‌پيوندد.

رييس‌جمهور در پايان گفت: حدود ۵ هزار و ۶۰۰ پروژه در دور اول سفر استانی برای استان به تصويب رسيد که ۴ هزار مورد آن به پايان رسيده و بقيه در مسير اجرا هستند.

به گزارش ايسنا، پيش از سخنان رييس‌جمهور استاندار و امام جمعه استان نيز سخنرانی کردند.





















Copyright: gooya.com 2016