چهارشنبه 11 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش ايسنا از تجمع و تحصن شبانه دانشجويان در مقابل دفتر حافاظ منافع مصر و باغ قلهک

* اهتزاز پرچم فلسطين بر باغ قلهک

دانشجويان دانشگاه‌های تهران شب گذشته(سه‌شنبه) در دومين شب از تجمع و تحصن در مقابل دفتر حافظ منافع مصر در تهران نسبت به اقدامات اخير مقامات دولتی مصر در بستن گذرگاه رفح و حملات رژيم صهيونيستی شعار اعتراض سر دادند و خواستار بسته شدن اين دفتر شدند. اين دانشجويان همچنين به باغ قلهک وارد شدند و پرچم فلسطين را بر فراز آن افراشتند و پرچم انگلستان را پايين کشيدند.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، در اين تجمع که از زمان اذان مغرب سه‌شنبه و با حضور تعداد زيادی از دانشجويان پسر و دختر دانشگاه‌های تهران در خيابان شريعتی و مقابل دفتر حفاظت منافع مصر آغاز شد، دانشجويان شعارهايی چون "ياحسين، ياحسين"، " ياابوالفضل"،" غزه شده کربلا ، فرياد يا محمدا"،" اين دفتر توطئه تعطيل بايد گردد" ،"ياحسين ، ياحسين گفتن و مردن خوش است"، " لبيک يا خامنه ای ، لبيک يا حسين است"،" همه جا کربلاست" سردادند و از ابتدا در دست آن‌ها پلاکاردهايی با عناوين "اين دفتر توطئه تعطيل بايد گردد، فريادهای حقوق بشر در نمی‌آيد" ، هم چنين بخشی از فرمايشات مقام معظم رهبری در حمايت از مردم فلسطين و محکوميت جنايت‌های رژيم صهيونيستی و وظيفه مسلمانان ديده می‌شد.

هم چنين دانشجويان معترض در مقابل دفتر حفاظت منافع مصر پرچم‌های ايران ، حزب‌الله لبنان و فلسطين را در دست داشتند و مکررا شعارهای "حيدر، حيدر، ساقی کوثر" ، "خيبر، خيبر ياصهيون، جيش محمد قادمون" ، "شيوخ آمريکايی محکوم بايد گردد"، "حسنی نامبارک مرگت باد مرگت باد"، سر می‌دادند.

دانشجويان که از ابتدا يک‌صدا و با شور و حال حسينی سينه می‌زدند، شعار می‌دادند "وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش دنيا نتواند که جوابم دهد"، "اين دفتر توطئه تعطيل بايد گردد، حسنی نامبارک اعدام بايد گردد".

پس از گذشت مدتی از آغاز اين تجمع بر تعداد دانشجويان متحصن افزوده می‌شد و آنها با ازدحام به سمت دفتر حفاظت منافع مصر حرکت می‌کردند و شعار می دادند "سران خائن عرب خجالت، خجالت"، "لبيک يا خامنه‌ای ، لبيک يا حسين است" و «ای رهبر آزاده، آماده‌ايم، آماده‌ايم"، "خونی که در رگ ماست هديه به رهبر ماست".

در اين تجمع نيروی انتظامی با حضور گسترده در مقابل دفتر حافظ منافع مصر، در جهت آرام کردن دانشجويان تلاش می‌کرد.

پس از مدتی که دانشجويان يک صدا شعار تعطيلی دفتر حافظ منافع مصر را می دادند يکی از دانشجويان پشت تريبون رفت و با بيان اين خبر که رژيم صهيونيستی قصد دارد روز شنبه حمله زمينی خود را به مردم غزه شروع کند گفت: اگر اين اتفاق بيفتد سفارت‌خانه هيچ کشور عربی در تهران سالم نمی‌ماند.

در اين لحظه دانشجويان با صدای بلند تکبير گفتند.

سپس اين دانشجو ادامه داد: بچه‌های بسيجی ثبت نام گروه‌های استشهادی را شروع کرده‌اند تا راه باز شود و ما بتوانيم در آنجا از مردم بی دفاع غزه دفاع کنيم.

وی هم چنين از کشورهای عربی خواست که در کنفرانس آتی کشورهای عربی که قرار است برگزار شود سعی کنند تا مساله غزه را حل کنند.

وی گفت:«هر چند نيروی انتظامی خيابان را آب پاشی کرده(برای ننشستن دانشجويان بر زمين) اما اگر کوچه را هم ببندند ما در خيابان می‌مانيم و اعتراض خود را اعلام می کنيم.»

پس از سخنان اين دانشجو، دانشجويان با شعار "الله اکبر، الله اکبر" با شدت بيشتری به سمت دفتر حافظ منافع مصر رفتند و پليس مجبور شد آنها را به عقب هدايت کند. در اين حال رفته رفته بر تعداد تجمع‌کنندگان افزوده می‌شد که در اين زمان به چند نفر از دانشجويان، آسيب جزئی وارد شد، اما هم‌چنان دانشجويان يک صدا می گفتند "اين دفتر توطئه تعطيل بايد گردد" و "الله اکبر الله اکبر".

به گزارش ايسنا، يکی از دانشجويان پشت تريبون رفت و از ساير دانشجويان خواست تا آرامش خود را حفظ کنند و گفت:« هدف ما کار نمادين است که ان شاالله در عمل نيز باشد.»

وی از نيروهای انتظامی خواست فضا را آرام کند تا دانشجويان بتوانند اعتراض خود را انجام دهند.

اين دانشجو از تجمع‌کنندگان و دانشجويانی که قصد داشتند در تريبون آزاد صحبت کنند برای صحبت کردن دعوت کرد.

يکی از دانشجويان با صدای بلند گفت:« در خبرها شنيديم که گذرگاه رفح باز شده است، اما مشکل ما با آنها بر سر گذرگاه رفح نيست. مشکل ما با سران نامبارک کشورهای عربی و تشکيل شدن زنجيره رژيم صهيونيست در منطقه است؛ چرا که نقش دولت مصر در جهان اسلام بسيار مهم است و اگر بتوانيم اين زنجيره را بشکنيم صهيونيست را نيز شکسته‌ايم و ما تا آخر می‌ايستيم.»

پس از آن دانشجويان با صدای بلند سه تکبير گفتند و "شعار مرگ بر حسنی نامبارک" ، "مرگ بر شيوخ آمريکايی" ، "درود بر حزب‌الله و سلام بر نصرالله" را سر دادند.

هم‌چنين يکی ديگر از دانشجويان مطالبات دانشجويان را از وزارت خارجه برای بستن دفتر حفاظت منافع مصر مطرح کرد و گفت:« در صورتی که حمله زمينی به غزه انجام دهند آنها هيچ جای دنيا امنيت جانی نخواهند داشت.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



اين دانشجو هم چنين با صدای بلند از تجمع ساير دانشجويان دانشگاه‌های کشور در فرودگاه های تهران ، شيراز، اصفهان و تبريز خبر داد و گفت:« ما و آنها تا اعزام به غزه اين تجمع و تحصن را ادامه خواهيم داد.» که در اين لحظه دانشجويان متحصن گفتند "ما اهل کوفه نيستيم ، علی تنها بماند".

يکی ديگر از دانشجويان که درپشت تريبون صحبت می کرد با بيان اين که «ما به فرموده رهبر معظم انقلاب امروز اينجا جمع شده و ادای تکليف کرده‌ايم» گفت:« ما قبلا نيز در مقابل دفتر سازمان ملل رفته‌ايم؛ چرا که ما به چيزی که بی مصرف باشد آشغال می‌گوييم و آنرا آتش می‌دانيم. امروز نيز آمده ايم دفتر فرعون را تعطيل کنيم اما برخی‌ها نگذاشتند و ما آمده ايم بگوييم لبيک يا خامنه ای.»

وی تاکيد کرد:« ما درباره شرکت‌های اسرائيلی ، چون نستله ، نوکيا و...هشدار و تذکر داده‌ايم که پول آنها به بمب تبديل می شود و بر سر مردم بی گناه غزه می‌ريزد.» که در اين لحظه دانشجويان شعار دادند "کالای اسرائيلی تحريم بايد گردد".

اين دانشجو ادامه داد:«ما آنقدر می مانيم تا دفتر فرعون را تعطيل کنيم، ما مسلمان هستيم و نمی توانيم حضور اين خائن را در کشورمان تحمل کنيم.»

يکی ديگر از دانشجويان با اشاره به اين که اين روزها ايام محرم و بساط عزای امت اسلامی به پا است، گفت:« آنچه که امروز اين عزا را دردنا‌ک‌تر می کند بی تفاوتی کشورهای عربی به ويژه دولت مصر به کشتار کودکان و زنان و مردم بی‌گناه غزه است. اگر آنها اين خدمت را بپذيرند و نظاره گر کشتار کودکان باشند پيامبر خدا آنها را نخواهد بخشيد.» که در اين لحظه دانشجويان شعار دادند "يا ايهاالمسلمون اتحدو اتحدو".

وی با بيان اين که اسرائيل از صحنه کره خاکی حذف خواهد شد، اظهار کرد:« اين کار توسط امت اسلامی انجام خواهد شد و ما می گوييم ای امت مصرشما نيز هم صدا با ملت‌های اسلامی باشيد؛ چرا که اين اتفاق خواهد افتاد.» که دانشجويان مکررا شعار "يا ايهالمسلمون اتحدوا اتحدوا" سر دادند.

به گزارش ايسنا، دانشجويان معترض هم چنان با شور و حال صدای ياحسين ياحسين سر می دادند و می گفتند:« همه ملت‌های اسلامی به گوش باشند که اين ندای امام ماست که فرمود ای امت اسلامی به داد اسلام برسيد و ای امت اسلامی اگر صدای ما را می‌شنويد بی تفاوت نباشيد و حداقل اگر دين نداريد آزاده باشيد.»

دانشجويان پس از مطرح کردن خواسته های خود شعار "حسين حسين شعار ماست، شهادت افتخار ماست"، "هيهات من الذله "سر دادند.

پس از آن يکی از دانشجويان که در پشت تريبون قرار گرفته بود گفت:« اگر کشورهای عربی بيدار نشوند و رويکرد مخالفت و دشمنی با رژيم صهيونيستی نداشته باشند روز قيامت در پيشگاه خداوند ، پيامبر (ص) و امت اسلامی رو سياه خواهند بود.» که دانشجويان با صدای بلند فرياد زدند "اين همه لشگر آمده، به عشق رهبر آمده".

به دنبال سخنرانی برخی از دانشجويان از طرف دانشجويان بسيجی دانشگاه‌های تهران، يکی ديگر ازآنها گفت: « ما امروز در اعتراض به جنايات رژيم صهيونيستی و عوامل آن که يکی از آنها کشور مصر است به اينجا آمده‌ايم.»

وی فرياد زد:« ما باعث اين جنايات را امپرياليسم جهانی و آمريکای جنايتکار می‌دانيم.» که دانشجويان شعار دادند "مرگ بر آمريکا" ، "مرگ بر انگليس".

اين دانشجو خاطرنشان کرد: « اما هنوز حافظه ملت‌های مسلمان فراموش نکرده که اين غده سرطانی يعنی اسرائيل را انگليس جنايتکار به وجود آورد، لذا ما شعار می‌دهيم "مرگ بر انگليس، مرگ بر انگليس".»

به گزارش ايسنا، دانشجويان پس از مطرح کردن مطالبات و اهداف خود از اين تجمع و با محکوم کردن جنايات رژيم صهيونيستی در غزه همچنان شعار سر دادند و پس از اوج گفتن شعارهای دانشجويان بر ضد انگليس، دانشجويان تجمع کننده در مقابل دفتر حفاظت منافع مصر وارد خيابان شريعتی شدند و به سمت باغ قلهک حرکت کردند.

با توجه به حضور زياد دانشجويان دختر و پسر که منجر به بسته شدن خيابان شريعتی و ايجاد ترافيک سنگين شده بود دانشجويان وارد پياده‌روهای اين خيابان شدند و به علت طولانی بودن صف جمعی از دانشجويان به طرف باغ قلهک دويدند و بقيه نيز با تکرار شعارهای مذکور اين مسير را طی کردند.

در اين حال جمعی از دانشجويان که پرچم های ايران ، حزب الله لبنان و فلسطين را در دست داشتند و زودتر از بقيه رسيده بودند از بالای درب باغ قلهک بالا رفتند و وارد باغ شدند.

پس از مدتی ساير دانشجويان نيز رسيدند و خواستند که وارد باغ شوند که نيروهای پليس در مقابل درب باغ قلهک صف کشيدند و مانع ورود دانشجويان شدند.

پس از آن تمام دانشجويان جلوی درب باغ قلهک رسيدند که در اين حين چند دستگاه از ماشين‌های نيروی انتظامی که پليس ضد شورش در آن سوار بودند به اين محل رسيدند و خواستار آرامش دانشجويان شدند.

دانشجويان بسيجی دختر و پسر که در محوطه مقابل باغ قلهک تجمع کرده بودند و دست نوشته ها، پرچم‌ها و پلاکاردهايی به دست داشتند شعار باغ قلهک مال ايران است و "مرگ بر انگليس"، "لبيک يا خامنه‌ای" و "سفير صهيونيستی اخراج بايد گردد"، "به روح به دم لبيک يا حسين" و "راه نجات غزه جهاد و انتفاضه" سر دادند.

به دنبال اين حرکت يکی از دانشجويان با صدای بلند گفت:« دانشجويان عزيز باغ قلهک مال ايران است. کسی با نيروی انتظامی درگير نشود.ما از فرمانده آنها می خواهيم آن شخص متخلف را که يکی از بچه‌های ما را مورد ضرب و شتم قرار داده اخراج کند.» که دانشجويان نيز گفتند کسی حق ندارد دانشجو را بزند.

به گزارش ايسنا، دانشجويان با ايجاد حصار و با گرفتن دست‌های يکديگر مانع ورود نيروهای انتظامی شدند و سپس درب باغ قلهک را هل می دادند و خواستار باز شدن آن بودند.

با اضافه شدن دانشجويان دختر، آنها در مقابل نيروهای ضد شورش ايستادند و دانشجويان يکی پس از ديگری وارد باغ قلهک شدند که پليس مجبور به برخورد با اين دانشجويان شد و لحظاتی آنها را متفرق کرد و درب باغ را بست.

در اين حين پای يکی از دانشجويان نيز به شدت زخمی شد و بنا به گفته دانشجويانی که در مقابل درب بودند يکی از دانشجويان دختر نيز به علت جمعيت زياد دچار جراحت شد که دانشجويان او را بيرون کشيدند و از محل خارج کردند.

دانشجويان همچنان شعارهای "ياحسين"، "يا ابوالفضل" و "وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد" را تکرار کردند و خواستار ورود به باغ قلهک شدند.

پس از آن دانشجويان بر باز شدن در اصرار داشتند و شعار سر می‌دادند «سکوت هر مسلمان، خيانت است به قرآن» که يکی از دانشجويان که در داخل باغ بود نردبانی را به اين طرف انداخت که دانشجويان ديگر برای بالا رفتن از آن استفاده کنند، اما پليس نردبان را پايين آورد و اجازه نداد که از آن استفاده کنند.

رفته رفته بر تعداد نيروهای پليس و هم‌چنين تجمع‌کنندگان اضافه می‌شد و در اين بين بعضا برخوردهايی بين نيروهای پليس که سعی در عقب راندن دانشجويان داشتند و دانشجويان رخ داد و چند تن از دانشجويان از ناحيه‌ی صورت دچار جراحت‌هايی شدند. در اين لحظه همه دانشجويان يکصدا شعار «حسين حسين شعار ماست، شهادت افتخار ماست» سر می‌دادند و بر سينه می‌زدند و پای خود را بر زمين می‌کوبيدند.

در ادامه يکی از دانشجويان که با مسوول نيروهای پليس صحبت می‌کرد به جمع دانشجويان آمد و گفت که ۵۰ نفر از دانشجويان داخل هستند و آقای سراج{رييس سازمان بسيج دانشجويی} به همراه دانشجويان در داخل باغ هستند و با مسوول پليس صحبت می‌کنند و ما منتظريم که آنها را آزاد کنند.» که در اين لحظه دانشجويان تجمع کننده شعار «نصر من الله و فتح قريب» و «الله اکبر» سر دادند.

در ادامه دانشجويان شعار «نيروی انتظامی، حمايت حمايت» سر می‌دادند،هم‌چنين دانشجويانی که داخل باغ قلهک بودند و گفته شد تعدادشان ۵۰ نفر است، در را هل می‌دادند و می‌خواستند تا سايرين نيز به داخل باغ بروند و دانشجويان تجمع کننده در بيرون باغ نيز با صدای «حسين حسين» به آنها قوت قلب می‌دادند و خواستار آزادی آنان بودند و می‌گفتند «به روح به دم، لبيک يا حسين».

به گزارش ايسنا، در ادامه يکی از دانشجويان داخل باغ قلهک به بالای در رفت و با در دست داشتن پرچم فلسطين شعار «الله اکبر»، «مرگ بر انگليس و اسراييل» را فرياد زد.

در بيرون و در جمع تجمع‌کنندگان نيز يکی از مسوولان نيروی انتظامی و يکی از دانشجويان بالای ماشين رفتند و با هم صحبت کردند و خواستار خروج دانشجويان داخل باغ شدند که پليس نيز قول آزادی و بيرون آمدن آنها را داد.

در ادامه يکی از دانشجويان که اعلام ‌کرد دانشجوی دانشگاه علم و صنعت است روی ماشين رفت و با صدای بلند گفت:« من نيز از شما هستم و برای پس گرفتن باغ قلهک آمده‌ام، اما خواهشا آرامش خود را حفظ کنيد،ما درحال مذاکره هستيم.»

دانشجويان تجمع کننده که هم‌چنان شعار می‌دادند «حسين حسين شعار ماست، شهادت افتخار ماست» خواستار آزادی دوستان خود از داخل باغ شدند.

پس از آن يکی از دانشجويان بسيجی دانشگاه شريف بر روی ماشين رفت و گفت:« آقای سراج با سردار برای بيرون آوردن دوستانمان مذاکره می‌کنند. اگر نتيجه نداد همه به داخل باغ می‌رويم.»

در نهايت دو دانشجو که با مسوول پليس صحبت کردند، يکی از آنها گفت:« قرار شد ۵۰ نفری که در داخل باغ هستند يک زيارت عاشورا و دو رکعت نماز در داخل باغ قلهک بخوانند.» و بعد از آن شعار سر داد «لعنت بر انگليس، لعنت بر انگليس».

در ادامه، همين دانشجو از دانشجويان خواست تا بنشينند و آرامش خود را حفظ کنند تا دانشجويان داخل باغ نيز زيارت عاشورا را بخوانند و بعد از خارج شوند.

دانشجويان با حرف اين دانشجو نشستند و دعای فرج و سرود «کجاييد ای شهيدان خدايی» را سر دادند.

در اين لحظه پلاکاردی که بر روی آن جمله‌ای از مقام معظم رهبری مبنی بر اين‌که «مسلمانان موظف به دفاع از مردم بی‌دفاع غزه هستند و هرکس در اين دفاع مقدس و مشروع کشته شود شهيد است» را به داخل تجمع کنندگان آوردند و بر بالای سر گرفتند.

پس از آن يکی ديگر از دانشجويان مداحی کرد و عده‌ای از اين دانشجويان که در جلوی تجمع‌کنندگان قرار داشتند و نشسته بودند، زيارت عاشورا را قرائت کردند و جملات «انی سلم لمن سالمکم» و «حرب لمن حاربکم» را با صدای بلند تکرار کردند که در همين لحظه با هماهنگی پليس و مسوول بسيج دانشجويی، دانشجويانی که داخل باغ بودند خارج شدند و همه‌ی دانشجويان يکصدا و با شور و شوق خاصی تکبير سر دادند و شعار «مرگ بر انگليس»، «حسين حسين شعار ماست، شهادت افتخار ماست» سردادند و جمله‌ی «يا حسين» و «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش دنيا نتواند که جوابم دهد» را با صداری بلند سر دادند.

به گزارش ايسنا، در ادامه و پس از خروج دانشجويانی که داخل باغ قلهک بودند، يکی از آنها به همراه مسوول پليس به بالای ماشين رفت و گفت:« امروز حرکتی کرديد که آرزوی چندين ساله‌ی بچه‌های بسيجی و حزب‌اللهی بود که موفق به اشغال باغ قلهک نمی‌شدند. امروز بچه‌های بسيجی توانستند اين‌جا را اشغال کنند و خدا را شکر می‌کنيم.»

اين دانشجو هدف از ورود به باغ قلهک را توطئه‌های انگليس در ۵۰ سال اخير در خاورميانه دانست و گفت: « امروز فتنه و جنايتی که رژيم صهيونيستی در غزه به پا کرده است ناشی از توطئه‌ی ۵۰ ساله‌ی انگليس در خاورميانه است.» که در اين لحظه دانشجويان شعار «مرگ بر انگليس» سر دادند.

وی گفت:« دوستان عزيز! آرامش خود را حفظ کنيد. ما قطعنامه قرائت می‌کنيم و ادامه‌ی برنامه را برايتان می‌گوييم اما ما فراموش نکرده‌ايم که امروز جناياتی که اسراييل انجام می‌دهد با حمايت آمريکا است و بوش و اوباما فرقی برای ما ندارند.» که دانشجويان با تاييد حرف وی شعار «مرگ بر آمريکا» را فرياد زدند.

اين دانشجو تاکيد کرد:« ما همه اعلام می‌کنيم که آماده‌ی جهاد با کفار و خصوصا اسراييل و آمريکا در هر نقطه‌ی دنيا هستيم و منتظر فرمان رهبرمان هستيم.» که تجمع کنندگان شعار دادند «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش دنيا نتواند که جوابم دهد»، «ای رهبر آزاده، آماده‌ايم آماده».

وی که به نمايندگی از دانشجويان راه يافته به داخل باغ قلهک صحبت می‌کرد، گفت: « يکی از دستاوردهای حرکت امشب دانشجويان اين بود که پرچم انگليس را از باغ قلهک پايين کشيدند و پرچم فلسطين را بر بام باغ قلهک نصب کردند.» که دانشجويان شعار دادند «خونی که در رگ ماست، هديه به رهبر ماست»، «سفير روباه پير اخراج بايد گردد، سيزدهم آبان ماه تکرار بايد گردد».

در ادامه، اين دانشجو از ساير دانشجويان خواست تا عقب‌تر بروند و يکی ديگر از دانشجويان گفت:« پيام اصلی ما از گرفتن باغ قلهک و تجمع امشب اين عبارت است «لبيک يا خامنه‌ای» که همه‌ی تجمع کنندگان اين شعار را با صدای بلند تکرار کردند.

وی با بيان اين‌که تقارن اين حادثه با ايام محرم نبايد فراموش شود، از دانشجويان خواست تا شعار «حسين حسين شعار ماست، شهادت افتخار ماست» سر دهند.

اين دانشجو ادامه داد:اگر عده‌ای از تکرار ۱۳ آبان منصرف شده‌اند ما از گرفتن باغ قلهک منصرف نمی‌شويم و می‌گوييم «خونی که در رگ ماست، هديه به رهبر ماست».

وی با اشاره به اين‌که امشب ما نشان داديم و اثبات کرديم که اگر بخواهيم می‌توانيم اين‌جا را بگيريم، از مجلس شورای اسلامی خواستار شد تا باغ قلهک (بوستان شهيد رييس‌علی دلواری) را به طور کامل پس دهد.

اين دانشجو گفت:« ما به وظيفه‌ خود عمل کرديم و به رهبر خود می‌گوييم رهبرا آماده برای هر عمليات استشهادی هستيم و از مسوولين می‌خواهيم شرايطی فراهم کنند تا بتوانيم عمليات استشهادی انجام دهيم.»

وی با بيان اين‌که پيام ديگر اين حرکت به مردم مصر است، گفت:« انتظار داريم مردم مصر ساکت ننشينند و حرکتی شبيه حرکت شهيد خالد اسلامبولی انجام دهند.» که دانشجويان در اين لحظه شعار «درود بر خالد اسلامبولی» و «حسنی نامبارک، مرگت باد مرگت باد» سر دادند.

يکی ديگر از دانشجويان که بر روی ماشين بود با صدای بلند گفت:« شما کسانی بوديد که در ۱۳ آبان سفارت آمريکا را اشغال کرديد و امشب توانستيد پرچم فلسطين را بر باغ قلهک بالا ببريد.»

وی با بيان اين‌که قدرت جنبش دانشجويی اين است، تصريح کرد:« کشورهای عربی آگاه باشند که تا پنج‌شنبه فرصت دارند ايران را ترک کنند يا تکليف خود را با مساله‌ی غزه روشن کنند.» که به دنبال سخنان وی دانشجويان سرود «کجاييد ای شهيدان خدايی» را خواندند.

هم‌چنين يکی ديگر از دانشجويان که وی نيز از دانشجويانی بود که به داخل باغ راه يافته بود، اين حرکت را حرکتی بسيار ارزشمند عنوان کرد و افزود:« امشب جمعی از دوستان شما به داخل باغ قلهک رفتند و در آن‌جا زيارت عاشورا خواندند و پرچم انگليس را پايين آوردند و پرچم فلسطين را بر بام اين باغ برافراشتند و اين حرکت مشت محکمی بود که به دهان آمريکا زديد و امشب حماسه‌ای چون حماسه‌ی ۱۳ آبان خلق شد.»

وی فرياد زد:« امروز ندای هل من ناصر ينصرنی ولی زمان بی‌جواب نماند و فرزندانشان لبيک گفتند.»

اين دانشجو متذکر شد:« اما سخن ما با برخی است که اسم مسلمان روی خود گذاشته‌اند و فکر می‌کنند بايد تريبون آمريکا باشند. می‌گوييم کاری نکنيد که با تک تک آنها نيز چنين کاری بکنيم.»

وی با توصيه به کشورهای عربی گفت:« ما دانشجويان مسلمان و بسيجی اعلام می‌کنيم که گذرگاه رفح را باز کنند، وگرنه سفارتخانه‌ی آنها را نيز می‌گيريم.»

اين دانشجو ادامه داد:« برخی از مسوولين کشورهای عربی به رييس‌جمهور و مقام معظم رهبری اهانت کردند که اگر عذرخواهی نکنند دست از سر آنها برنمی‌داريم.» که دانشجويان فرياد زدند «مرگ بر ضد ولايت فقيه»، «مرگ بر حسنی نامبارک».

به گزارش ايسنا، سپس دانشجويان با شعارهای «الله اکبر» پرچم آمريکا را به آتش کشيدند و درحالی که در دستشان پرچم سه رنگ ايران، پرچم حزب‌الله و فلسطين بود، شعارهای «مرگ بر آمريکا»، «ابالفضل علمدار، خامنه‌ای نگهدار»، «مرگ بر اسراييل» و «حسين حسين شعار ماست، شهادت افتخار ماست» را سر دادند.

دانشجويان بسيجی تجمع کننده پس از چندين ساعت حضور در مقابل باغ قلهک و بالا بردن پرچم فلسطين و پايين کشيدن پرچم انگليس از باغ قلهک، با صلوات در تعجيل فرج آقا امام زمان(عج) و سلامتی مقام معظم رهبری و با شعار «حسين حسين» مجددا به سمت دفتر حفاظت منافع مصر حرکت کردند و نيروی انتظامی نيز از دانشجويان خواست تا محل را ترک کنند که دانشجويان نيز با آرامش و يکی پس از ديگری محوطه‌ی مقابل باغ قلهک را به سمت دفتر حفاظت منافع مصر برای برپايی تحصن ترک کردند.

به گزارش ايسنا، دانشجويان سپس با حضور دوباره در مقابل دفتر حفاظت منافع مصر با شور و نشاط به خاطر اشغال باغ قلهک و با انرژی تازه به سر دادن شعارهای قبلی خود ادامه دادند و در پايان بيانيه‌ای توسط يکی از دانشجويان قرائت شد و پايان تجمع را اعلام کردند و گفتند کسانی که می‌خواهند تا صبح تحصن کنند بنشينند.

تجمع کنندگان در پايان از نيروی انتظامی به خاطر همکاری که با دانشجويان داشت تشکر کردند و شعار «نيروی انتظامی، تشکر تشکر» سر دادند.

اما پس از اعلام پايان تجمع دانشجويی، عده‌ای از دانشجويان که قصد داشتند تا صبح جلوی دفتر حفاظت منافع مصر حضور داشته باشند هم‌چنان شعارهای «مرگ بر سازشکار»، «اين دفتر توطئه، تعطيل بايد گردد»، «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش دنيا نتواند که جوابم دهد»، سرداد و به طرف دفتر رفتند که با عکس‌العمل نيروی انتظامی مواجه شدند و ابتدا نيروی انتظامی از آنها خواست تا آرامش خود را حفظ کنند اما از آن‌جا که دانشجويان اصرار بر نزديک شدن به سمت دفتر را داشتند دوباره نيروی انتظامی وارد عمل شد و آنها را به عقب راند.

يکی از دانشجويان از مسوول نيروی انتظامی خواست تا با متحصنين همکاری کنند و به عقب برگردند.

به گزارش خبرنگار ايسنا، از آن‌جا که پايان تجمع اعلام شده بود، اما هم‌چنان دانشجويان اصرار بر حضور خود داشتند،يکی از دانشجويان با صدای بلند گفت:« فقط دانشجويان تهران، امام صادق (ع) و شريف باشند و بقيه بروند؛ چرا که روزهای ديگر نيز تحصن هست.»

در ادامه نيروی انتظامی تحصن‌کنندگان را تا خيابان شريعتی عقب برد و دانشجويان هم‌چنان شعار «نيروی انتظامی، حمايت حمايت» را تکرار می‌کردند.

در اين لحظه يکی از دانشجويان با بيان اين‌که تجمع بسيج دانشجويی تمام است و ما به خواسته‌ی خود رسيديم گفت: « مسوول بسيج دانشجويی آقای سراج نيز اعلام کردند که تجمع تمام است اما تحصن آرام ادامه دارد و هرکس شلوغ کرد از ما نيست. پس لطفا آنهايی که می‌خواهند تحصن آرام داشته باشند بنشينند.»

پس از آن تحصن کنندگان در حالت نشسته، زيارت عاشورا را قرائت کردند و پس از آن‌که فضا آرام‌تر شد و ساير دانشجويان نيز آرام آرام محل را ترک کردند، ماموران نيروی انتظامی نيز به دستور فرمانده خود نشستند و چندين بار صلوات فرستادند.

پس از آن و با اتمام تجمع و آرام شدن فضا برای تحصن‌کنندگان، سردار حسن مصطفی‌نژاد در پاسخ به اين سوال که شما نظرتان درباره‌ی جنايات رژيم صهيونيستی در غزه چيست؟ گفت: ما نيز از جنايات رژيم صهيونيستی در غزه متاثر هستيم و اميدواريم سازمان‌های بين‌المللی و کشورهای اسلامی در کمک به مردم غزه بشتابند.

وی درباره‌ی تجمع دانشجويان و اعتراض آنها نيز گفت: بديهی است که تجمع دانشجويان نشان‌دهنده‌ی خشم آنها نسبت به رژيم صهيونيستی و اعمال جنايتکارانه‌ی آنهاست.

به گزارش ايسنا، پس از آن تحصن‌کنندگان هم‌چنان در محوطه‌ی مقابل دفتر حفاظت منافع مصر حضور يافتند و فضا را آرام کردند و سراج مسوول بسيج دانشجويی توصيه کرد تا دانشجويان بنشينند و با هماهنگی وی پتو و موکت توسط يک ماشين به محل تحصن آورده شد و با هماهنگی دانشجويان آنها را پهن کردند تا دانشجويان بر روی آنها استراحت کنند.

حدود ساعت ۲ نيمه شب درحال که فضا تقريبا آرام بود، ناگهان گروهی که به ادعای خود از حوزه‌های مقاومت شهری بودند در محل حضور يافتند و ابتدا شعارهای آرامی را سر دادند و پس از آن با دادن شعار «حيدر حيدر» به سمت دفتر هجوم بردند که به دنبال اين حرکت، نيروی انتظامی بر تعداد نيروهای خود اضافه کرد و آنها را به عقب برد و از آنها خواست که در فضايی آرام شعار دهند. پس از مدتی و با گفت‌وگوی پليس با تجمع‌کنندگان دوباره فضا آرام شد و تحصن‌کنندگان بسيج دانشجويی جدا از تجمع‌کنندگان حوزه‌ی مقاومت شهری به تحصن خود ادامه دادند و تا صبح در جلوی دفتر حفاظت منافع مصر در هوای سرد زمستانی تحصن کردند.

دانشجويان قصد دارند روزهای ديگر نيز به تجمع و تحصن خود ادامه دهند.





















Copyright: gooya.com 2016