شنبه 14 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرار سرمايه داران ايرانی از امارات به مالزی، انتخاب

خبرگزاری انتخاب - رشد اقتصادی امارات برای سال آينده ‌٩/٦ درصد پيش‌بينی شده بود که با بحران مالی اخير کارشناسان پيش‌بينی کرده‌اند اين رشد برای سال آينده تنها به ‌٤/٢ می‌رسد.

براين اساس،‌ بحران مالی امارات تا بهار آينده به اوج خود می‌رسد و اين بحران دست کم تا دو سال آينده ادامه خواهد داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته کارشناسان اقتصادی‌، امارات هرگز نمی‌تواند به دوران شکوفايی قبل از بحران برگردد. تعدادی از ايرانيان که به اميد سرمايه‌گذاری و با هدف کسب سود بيشتر در بخش‌های مختلف امارات سرمايه‌گذاری کرده بودند نيز از آثار زيانبار اين بحران بی‌نصيب نماندند.

ضرر و زيان مالی و مشکلات اقتصادی اخير برای ايرانيان در امارات در پی بحران مالی جهانی و اهداف بلندپروزانه محاسبه نشده مقامات اين کشور به وجود آمده است ميزان ضرر و زيان ايرانيان دقيقا مشخص نيست اما وضعيت ايرانيان متضرر از بحران مالی در اين کشور در سه گروه قابل بررسی است. ايرانيانی که در زمينه خريد و سرمايه گذاری املاک در امارات فعال بوده‌اند هم اکنون به دليل محدوديت‌های جديد در اعطای وام و امتيازات مالی بيشترين ضرر را متحمل شده اند.

همچنين ايرانيانی که در زمينه بورس امارات فعاليت داشته‌اند با توجه به کاهش ‌٧٠ درصد ارزش سهام در اين کشور ضرر هنگفتی کرده‌اند. ايرانيانی که در امر خريد و فروش و مبادلات بازرگانی فعاليت دارند هم با مشکل تامين اعتبارات و وام مواجه شده‌اند.

کارشناسان اقتصادی ريسک سرمايه‌گذاری دراين کشور را بسيار بالا ارزيابی کرده‌اند چرا که رکود فعلی اقتصاد نوپا و وابسته اين کشور را به شدت آسيب‌پذير کرده است .

براساس گزارش مطبوعات امارات روند خروج سرمايه از اين کشور به سمت کشورهای جنوب شرق آسيا بالاخص مالزی طی ماههای اخير افزايش يافته است.





















Copyright: gooya.com 2016