سه شنبه 24 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عطريانفر: ميرحسين بيايد، اصلاح طلبان اجماع بر وی يا کروبی را بررسی می کنند، مهر

يک عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی با بيان اينکه خاتمی و ميرحسين موسوی هر دو از چهره های مقبول و ملی هستند، گفت: به اعتبار اينکه اطلاعات خاتمی از شرايط ، به روزتر بوده و در نزد مردم شناخت بالفعل تری نسبت به وی وجود دارد اما در صورت نيامدن خاتمی به صحنه، اصلاح طلبان اجماع حول محور ميرحسين و يا کروبی را بررسی می کنند.
محمد عطريانفر عضو حزب کارگزاران سازندگی که با خبرنگار مهر، گفتگو می کرد با بيان اين مطلب اظهار داشت: تنها تفاوتی که بين سيد محمد خاتمی و ميرحسين موسوی وجود دارد اين است که به دليل کنار رفتن خاتمی از صحنه سياسی کشور در سال ۸۴ ، هنوز در ذهن جوانان ايرانی حضور دارد و جوانان خاتمی را بيشتر به ياد می آورند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: اما به دليل اينکه ميرحسين موسوی ۲۰ سال از صحنه قدرت دور بوده و ۲۰ سال هم تفاوت با يک نسل محسوب می شود لذا شناخت جوانان ايرانی نسبت به وی اندک بوده و در حال حاضر به صورت عام شناخت از ميرحسين ضعيف است.

عطريانفر ادامه داد: البته اگر در خصوص ميرحسين موسوی اطلاعات بيشتری به نسل جوان ارائه گردد شايد شناخت نسبی به وی ايجاد گردد.

اين عضو حزب کارگزاران سازندگی همچنين با بيان اينکه به خاتمی و ميرحسين موسوی هم اکنون در يک حوزه انتخاباتی واحد نگريسته می شوند، گفت: پيام اين جمله خاتمی مبنی بر"يا من يا ميرحسين" اين است که اگر خاتمی به عنوان کانديدا مطرح شود به طور قطع ميرحسين به ميدان نخواهد آمد و تمام همت خود را برای پيروزی خاتمی به کار خواهد بست.

اين فعال سياسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: اگر ميرحسين موسوی در انتخابات کانديدا شود و خاتمی خود را از حضور در صحنه معاف بداند، خاتمی از او حمايت خواهد کرد و اين روند بر اين امر متکی است که ميرحسين ديدگاه های جديد خود را نسبت به مسائل سياسی، اقتصادی و فرهنگی بيان کند تا مردم با آگاهی بيشتری نسبت به وی تصميم بگيرند.

عطريانفر در ادامه با بيان اينکه خاتمی اکنون در آستانه حضور بيشتری برای انتخابات قرار دارد، گفت: تاکيد ميرحسين موسوی بر به ميدان آمدن خاتمی است و لذا اگر به هر دليلی خاتمی در صحنه حضور نيابد و ميرحسين کانديدای مورد نظر اصلاح طلبان شود ، حس انطباق بيشتری با ديدگاه های خاتمی در وی وجود دارد.

وی همچنين در پاسخ به اين سئوال که در صورت آمدن ميرحسين به عرصه انتخابات رياست جمهوری دهم ، موضع حزب کارگزاران سازندگی چه خواهد بود، تصريح کرد: کارگزاران خاتمی را به عنوان کانديدای اصلاحات همسو با خود می داند به گونه ای که ما در يک مسير حرکت می کنيم .

اين عضو حزب کارگزاران سازندگی اضافه کرد: در صورت مطرح شدن چهره ديگری به غير از خاتمی در انتخابات و اعلام آمادگی ميرحسين برای حضور در انتخابات آتی ، نه تنها حزب کارگزاران سازندگی بلکه کليه اعضای مشترک جبهه اصلاحات اجماع حول محور کروبی و يا ميرحسين را مورد بحث و بررسی بيشتری قرار خواهند داد.

عطريانفر همچنين در پاسخ به اين سئوال که احتمال دارد اجماع حول محور ميرحسين در حزب کارگزاران سازندگی و يا ساير اصلاح طلبان حاصل نشود و همه به سمت کروبی کشيده شوند، گفت: در حال حاضر هيچ جمع بندی نداريم ولی اين موضوع پس از اعلام نظر قطعی خاتمی مبنی بر عدم حضور در انتخابات آتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.





















Copyright: gooya.com 2016