یکشنبه 22 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد حاج سيد جوادی: کانديداتوری خاتمی به حيثيت اجتماعی او لطمه می‌‏زند، ايلنا

اعتقادی که مردم به خاتمی دارند به مير حسين موسوی ندارند
خاتمی معلم اخلاق جامعه شود


تهران- خبرگزاری کار ايران
اولين وزير کشور بعد از انقلاب ضمن مخالفت با کانديداتوری محمد خاتمی،مير حسين موسوی و کروبی، نسبت به افول مسائل اخلاقی در جامعه هشدار داد و گفت:يک نوع ناراحتی اخلاقی در جامعه پديدار شده است و به همين دليل تشکيل" نهاد ملی اخلاق " در کشور ضرورت دارد و خاتمی به دليل رويکرد اخلاقی‌‏اش می‌‏تواند در راس چنين نهادی قرار گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدصدرحاج سيد جوادی در گفت‌‏وگو با خبرنگار"ايلنا"، با اشاره به انتخابات رياست جمهوری آينده و احتمال کانديداتوری خاتمی در اين انتخابات گفت:خاتمی در طول هشت سال رياست جمهوری امتحان خود را پس داده است و شعارهايی را اعلام کرده که تا حدودی نتوانسته به آن جامعه عمل بپوشاند.
وی افزود:کانديداتوری خاتمی به حيثيت اجتماعی او لطمه می‌‏زند.
عضو شورای مرکزی نهضت آزادی در پاسخ به سوالی مبنی بر اينکه نهضت آزادی از کانديداتوری خاتمی حمايت کرده چرا شما با حضور وی در انتخابات مخالفت می‌‏کنيد؟ گفت: در شورای مرکزی نهضت آزادی مباحث مختلفی صورت پذيرفته و هر فردی نظر خاص خودش را اعلام کرده است و من از جمله افرادی بودم که با کانديداتوری خاتمی مخالفت کردم هر چند خروجی مصوبه شورای مرکزی در حمايت از حضور خاتمی در انتخابات آينده بود.
وی با بيان اينکه هيچ يک از کانديداهای اصلاح طلب مطرح فعلی نمی‌‏توانند در صورت انتخاب شدن در انتخابات رياست جمهوری آينده کاری را از پيش ببرند،پيش بينی کرد محمود احمدی نژاد در انتخابات آينده مجددا رئيس‌‏جمهور شود.
وزير کشور دولت مهدی بازرگان در پاسخ به سوالی مبنی بر اينکه چگونه می‌‏توان از ظرفيت‌‏های خاتمی در جامعه استفاده کرد؟،گفت: وضع اخلاق جامعه بسيار نگران کننده به نظر می‌‏رسد و يک نوع ناراحتی اخلاقی در جامعه پديدار شده است و جامعه نياز به يک معلم اخلاق دارد.
وی با تاکيد بر اينکه به دليل برخی شرايط خاص کشور نمی‌‏توان از ظرفيت‌‏های خاتمی در محدوده مسائل حکومتی استفاده کرد، تصريح کرد: تشکيل يک "نهاد ملی اخلاق" در جامعه ضرورت دارد و خاتمی می‌‏تواند در راس اين نهاد قرار گيرد و معلم اخلاق جامعه شود.
حاج سيد جوادی همچنين در خصوص کانديداتوری مير حسين موسوی در انتخابات آينده با تمجيد از شخصيت منحصر به فرد ميرحسين موسوی و خدماتش در دوران نخست وزيری گفت: مير حسين موسوی حتی به اندازه خاتمی هم نمی‌‏تواند در جامعه ظهور و بروز داشته باشد و مردم اعتقادی که به خاتمی دارند به مير حسين موسوی ندارند.





















Copyright: gooya.com 2016