شنبه 28 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اردوغان در ديدار بان کی مون: بايد به عضويت اسراييل در سازمان ملل پايان داده شود، ايسنا

رييس جمهور ترکيه در ديدار با بان کی مون توقف فوری حملات در نوار غزه را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، عبدالله گل رييس جمهور ترکيه، در ديدار با بان کی مون دبيرکل سازمان ملل که در ادامه سفر منطقه‌يی‌اش وارد ترکيه شد، تصريح کرد: فجايع کنونی در نوار غزه به جايگاه و اعتبار سازمان ملل ضربه زده است.

عبدالله گل تصريح کرد: فجايع نوار غزه احتمالا موجب بروز مشکلاتی خطرناک برای مدتی طولانی خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بان کی مون نيز نسبت به سياست فعال ترکيه در منطقه ابراز خرسندی کرد و افزود: ترکيه بايد هم چنان به تلاش‌هايش جهت جلوگيری از وقوع اختلافات احتمالی در جهان عرب ادامه دهد.

رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه نيز در ضيافت شام با بان کی مون ديدار کرد.

در اين ديدار بان کی مون بر اهميت طرح‌های ترکيه جهت برقراری آتش بس در نوار غزه تاکيد نمود.

بان کی مون در ادامه افزود: طرح ترکيه از حمايت جامعه جهانی برخوردار است.

نخست وزير ترکيه هم چنين اعلام کرد که بايد به عضويت اسراييل در سازمان ملل به خاطر ناديده گرفتن درخواست‌های بين‌المللی در زمينه توقف حملات در نوار غزه پايان داده شود.

رجب طيب اردوغان با مطرح کردن اين سوال که چطور به دولتی که اجرای قطعنامه‌های شورای امنيت را رد می‌کند، اجازه داده می‌شود که به سازمان ملل برود و عضو آن باشد گفت: ساختمان سازمان ملل در نوار غزه زمانی هدف قرار گرفت که دبيرکل سازمان ملل در اسراييل بود و اين چالشی علنی برای جهان است.

اردوغان تاکيد کرد: جنبش حماس هيچ تاسيسات نظامی معين يا مقرهای فرماندهی در نوار غزه آنطور که اسراييل تصور می‌کند ندارد و غير نظاميان قربانيان اين حملات هستند.

نخست وزير ترکيه گفت: از تمام جهان می‌خواهم که چشمانشان را به روی اين وحشی‌گری نبندند و در برابراين کشتار‌ها آسوده نباشند؛ چرا که سکوت آنها ننگی برای اين گرو‌هاست.

اين در حالی است که اسراييل انتقادات نخست وزير ترکيه را رد کرده است.

اردوغان ضمن محکوم کردن حملات رژيم صهيونيستی گفت: اسراييل مناطق مسکونی، بيمارستان‌ها، مساجد و مدارس را هدف قرار می‌دهد. در حالی که بر اساس قوانين صريح بين‌المللی و بر اساس اصول تمام اديان، کشتار کودکان بيگناه قابل توجيه نيست. اسراييل با اين اقدامات خود جهان را به مسخره گرفته است.

بان کی مون بعد از سفر به ترکيه وارد بيروت شد و قرار است با ميشل سليمان، رييس جمهور، نبيه بری رييس پارلمان و فواد سنيوره، نخست وزير اين کشور ديدار کند و در پارلمان لبنان سخنرانی نمايد.

بان کی مون هم چنين از مقر نيروهای يونيفل ديدار خواهد کرد و در پايان با يک کنفرانس خبری در بيروت به سفر خود در لبنان پايان داده و عازم سوريه و سپس کويت خواهد شد.





















Copyright: gooya.com 2016