شنبه 28 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مشروح گفتگوی احمدی نژاد با الجزيره عربی و انگليسی، العالم و پرس تی. وی، ايسنا

ساکنان فلسطين اشغالی به خيابانها بريزند
اتحاد رمز به زانو درآوردن رژيم ‌صهيونيستی و آمريکاست

رييس جمهور در گفتگوهای جداگانه به سوالات شبکه‌های خبری الجزيره عربی و انگليسی، العالم و پرس تی.وی درباره آخرين اوضاع غزه، مقاومت مردمی فلسطينيان، واکنش ملت‌ها و سران کشورهای مختلف به جنايات رژيم صهيونيستی، دستاوردهای مقاومت غزه و پيام به ساکنان فلسطين اشغالی و سربازان رژيم صهيونيستی پاسخ گفت.
به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) مشروح گفتگوی دکتر محمود احمدی نژاد با خبرنگاران الجزيره عربی و انگليسی، العالم و پرس تی وی به اين شرح است:


موفقيت ها و پيروزی های مردم غزه فراوان و روزافزون است

رييس جمهور موفقيت ها و پيروزی های مردم غزه را فراوان و روزافزون دانست و تصريح کرد: محکوم کردن جنايات رژيم صهيونيستی از سوی همه ملت ها ، شناساندن ماهيت رژيم صهيونيستی، بسيج شدن همه برای جلوگيری از ادامه جنايات صهيونيست ها ، تعامل جهانی برای ايجاد جبهه نو در برابر زورگويی و مشخص شدن ناتوانی شورای امنيت در حل مسائل بشری از جمله موفقيت ها و دستاوردهای ارزشمند حوادث اخير در فلسطين است.
دکتر احمدی نژاد با بيان اينکه امروزهمه برای جلوگيری از جنايات رژيم صهيونيستی بسيج شده اند، گفت: ان شاءالله جنايات رژيم صهيونيستی به زودی متوقف خواهد شد.
رييس جمهور مشخص شدن ماهيت اصلی رژيم صهيونيستی را ديگر موفقيت کسب شده در حوادث اخير غزه ارزيابی و تاکيد کرد: امروز کمتر کسی است که نداند رژيم صهيونيستی برای آدمکشی ، جنايت و دد منشی آمده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


امروز افکار عمومی جهان حامی ملت فلسطين است

دکتر احمدی نژاد با بيان اينکه حمايت و پشتيبانی معنوی و سياسی از مقاومت فلسطين دستاورد اصلی حوادث اخير غزه است ، گفت: امروز افکار عمومی جهان و ملت ها عليه رژيم صهيونيستی و در جهت محکوم کردن جنايات صهيونيست ها است که پيروزی بزرگی برای مردم غزه است.
رييس جمهور تعامل جديد در دنيا برای ايجاد جبهه نو در برابر زورگويی ها را از ديگر موفقيت های حوادث اخير غزه برشمرد و گفت: امروز جبهه انسانی و مقاومت در برابر زورگويی ها و اشغالگری ها در حال خودنمايی و شکل گيری است.
دکتر احمدی نژاد با تاکيد بر اينکه شورای امنيت قادر به حل مسائل نيست و ابزاری در دست قدرت های زورگو و توسعه طلب است ، گفت: مشخص شدن اين مساله که شورای امنيت سازمان ملل به جای تامين حقوق ملت ها عليه ملت ها به کار می رود، دستاوردی بسيار بزرگ است.


حمله به غزه و تشديد حملات، اشتباهات رژيم صهيونيستی است

رييس جمهور با بيان اينکه رژيم صهيونيستی به گمان خود غزه را حلقه ضعيف مقاومت دانست، تصريح کرد: خوشبختانه ايستادگی مردم غزه خيال خام رژيم صهيونيستی را بر هم زد و چهره وحشيانه صهيونيست ها را نشان داد و هم مشخص کرد اشغالگران فلسطين از گذشته خيلی ضعيف تر هستند.
دکتر احمدی نژاد حمله به غزه را اشتباه اول رژيم صهيونيستی برشمرد و با بيان اينکه اهداف صهيونيست ها در حمله به غزه موفق نشده است گفت: امروز نيز رژيم صهيونيستی به اشتباه فکر می کند با تشديد حملات می تواند امتياز بگيرد اما فشار بيش از حد به عنوان آخرين سناريو نيز با شکست مواجه می شود.
رييس جمهور با تاکيد بر اينکه در همان هفته اول تهاجم وحشيانه رژيم صهيونيستی تکليف حادثه تعيين شد و رژيم صهيونيست به اهداف خود نرسيد، گفت: امروز صهيونيست ها با افزايش فشارها و جنايت ها در صدد امتياز گرفتن از فلسطينيان هستند اما مردم غزه با مقاومت تاريخی و شجاعانه پيروزی را رقم زده اند و ادامه يافتن حملات و کشتارها تاثيری در نتيجه ندارد


همه فلسطينيان فرياد می زنند، مقاومت تنها راه پيروزی است

دکتر احمدی نژاد با بيان اينکه امروز همه مردم غزه عضو مقاومت هستند گفت: زن و مرد ، پير و جوان و حتی بچه هايی که خانواده خود را از دست داده و از صدای بمب می ترسند فرياد می زنند مقاومت تنها راه پيروزی است و امروز همه فلسطينيان حامی مقاومت هستند.
رييس جمهور با تاکيد بر اينکه رژيم صهيونيستی در آستانه اضمحلال قرار دارد گفت: صهيونيست ها می دانند اقدامات آنها تاثيری ندارد از اين رو می خواهند سرزمينی سوخته به جای بگذارند و کينه ها را خالی کنند.
دکتر احمدی نژاد وارد کردن فشار سياسی به رژيم اشغالگر قدس و حاميان رژيم صهيونيستی را ضروری برشمرد و گفت: امروز تقويت مقاومت به عنوان پايه پيروزی های مردم فلسطين ضروری است.
رييس جمهور خاطر نشان کرد: تلاش ها بايد دنبال شود زيرا اگر راه ها باز شود و غذا و دارو به مردم مظلوم و بی دفاع غزه برسد شرايط خيلی بهتر خواهد شد.


عکس العمل سران برخی کشورها ناشی از حضور رژيم صهيونيستی و فشار قدرت ها

دکتر احمدی نژاد درباره عکس العمل های سران کشورهای مختلف نسبت به جنايات رژيم صهيونيستی در غزه اظهار داشت: عکس العمل ها متفاوت بوده؛ برخی خوب ، برخی متوسط ، برخی خيلی بد و برخی به نحوی بوده که همراهی با دشمن تعبير شده است.
رييس جمهور علت عکس العمل های نامناسب برخی سران کشورهای منطقه نسبت به جنايات رژيم صهيونيستی را حضور اين رژيم و فشار قدرت ها عنوان و تاکيد کرد: يکی از اهداف رژيم صهيونيستی ايجاد تفرقه در ميان کشورهای اسلامی و کشورهای آزاده است که در اين راستا در بيش از ۵۰ سال فعاليت عناصری را خريده و برخی را فريفته و در نظام های سياسی منطقه نفوذ کرده اند که با توجيهات ابتدايی از انجام وظايف اسلامی و حتی وظايف انسانی سرباز می زنند.
دکتر احمدی نژاد با بيان اينکه حداقل کمترين وظيفه انسانی رساندن دارو و کمک غذايی به مردم غزه است ، گفت: حوادث غزه تجربه و معيار برای کسانی شد که به ارزش های انسانی و حتی عربی پايبند هستند يا نيستند زيرا در يک طرف دولت ها و ملت های آزاده و از طرفی دولت های خودخواه و ضد انسانی قرار دارند.


وظيفه اتحاديه عرب در قبال مردم غزه مضاعف است

رييس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اينکه «آيا ايران در صورت دعوت شدن در نشست سران اتحاديه عرب شرکت می کند؟» اظهار داشت: اين مساله را با نظر مثبت بررسی خواهيم کرد؛ ضمن آنکه معتقديم وظيفه اتحاديه عرب بنابر دلايل مختلف مضاعف است زيرا کسانی که در فلسطين کشته می شوند علاوه بر انسان بودن، عرب هستند و همچنين سران اتحاديه عرب دارای قدرت می باشند.
دکتر احمدی نژاد باز کردن راه ها برای ارسال کمک به مردم مظلوم و بی دفاع غزه را کمترين اقدامی دانست که اتحاديه عرب می تواند انجام دهد و اظهار داشت: سران اتحاديه عرب بايد با شجاعت جلوی جنايتکاران را بگيرند و نگذارند فرزندان امت اسلام اينگونه قطعه قطعه شود.


اتحاد رمز به زانو در آوردن رژيم صهيونيستی و آمريکا

رييس جمهور با بيان اينکه قطع شدن همه ارتباطات و بسته شدن دفاتر رژيم صهيونيستی در کشورهای عضو اتحاديه عرب و تهديد کردن حاميان رژيم صهيونيستی به قطع رابطه از جمله اقداماتی است که سران اتحاديه عرب می توانند انجام دهند، گفت: سران اتحاديه عرب اگر متحد باشند نه تنها رژيم صهيونيستی بلکه آمريکا هم به زانو در می آيد و فلسطين را ترک می کند و در اين راستا هر تصميمی اتخاذ شود جمهوری اسلامی ايران با همه توان حمايت می کند.
دکتر احمدی نژاد با بيان اينکه شورای امنيت سازمان ملل وظايف خود در قبال مساله غزه را به درستی انجام نداده است، گفت: شورای امنيت سازمان ملل دو هفته فرصت برای جنايت به صهيونيست ها داد و پس از آن قطعنامه ای صادر کرد که نه زمان اجرا و نه تضمين لازم دارد؛ در عين حال جمهوری اسلامی ايران از هر تلاشی که برای باز شدن راه های کمک رسانی و شناخته شدن حقوق مردم فلسطين انجام شود، استقبال می کند.


ساکنان فلسطين اشغالی، به خيابان ها بريزيد

رييس جمهور همچنين در پاسخ به سوالی مبنی بر اينکه «چه پيامی خطاب به ساکنان فلسطين اشغالی و مردم تحت سلطه رژيم صهيونيستی و سربازان رژيم صهيونيستی داريد» تاکيد کرد: ای مردمی که تحت سلطه رژيم صهيونيستی در سرزمين های اشغالی زندگی می کنيد؛ از هر دين و نژاد و آيينی که هستيد ؛ بالاخره انسان هستيد. وقت آن رسيده که فکر کنيد و از حاکمان رژيم صهيونيستی سوال کنيد. چرا بايد با مردم غزه اينگونه رفتار شود؟ چرا بايد با مردم لبنان اينگونه رفتار شود ؟ چرا کشتار می کنند؟ چرا با انسان ها به عنوان عزيزان خداوند اينگونه رفتار می کنند؟ چرا کودکان را می کشند و قطعه قطعه می کنند؟
به گزارش سايت اطلاع رسانی رياست جمهوری، دکتر احمدی نژاد در ادامه اين پيام تاکيد کرد: ای مردم ساکن در سرزمين های اشغالی ، اعم از يهودی ، مسيحی و مسلمان، مانند مردم ساير مناطق دنيا به خيابان ها بريزيد و تظاهرات کنيد، فرياد بزنيد و به وحشی گری های اين از خدا بی خبران اعتراض کنيد.


سربازان رژيم صهيونيستی، دستور فرماندهان خود را اجرا نکنيد

رييس جمهور خطاب به سربازان رژيم صهيونيستی نيز تصريح کرد: ای سربازان رژيم صهيونيستی، اطلاع داريم که در بين شما ناراضی زياد است و با فرماندهان خود درگيری داريد؛ از اينکه برای کشتار و زورگويی از شما استفاده می شود خسته شده ايد؛ سوالی اصلی اين است که چرا بايد زنان و کودکان و انسان های بی گناه را بکشيد؟ وقتش رسيده به فرماندهان خود اعتراض کنيد. از دستور کشتار سرپيچی کنيد و انسان های بيگناه را نکشيد.


مردم غزه از حريم انسانيت دفاع می کنند

دکتر احمدی نژاد همچنين با بيان اينکه مردم غزه با مقاومت ستودنی و مثال زدنی خود آبروی بشريت را حفظ و از حريم انسانيت دفاع کرده اند، اظهار داشت: بقيه ملت ها نيز تکليف خود را می دانند؛ اعتراض ها بايد ادامه يابد تا ريشه انديشه بی احترامی ، تجاوز و برتربينی خشکانده شود زيرا همه انسان ها محترم هستند و بايد فرصت صلح ، امنيت پايدار و محبت و برادری برقرار شود.
رييس جمهور با تاکيد بر اينکه مقاومت مردم فلسطين و غزه و اعتراض ملت های جهان تنها راه نجات است، گفت: اميدوارم همه کسانی که فرياد مظلوميت مردم غزه را می شنوند به مسووليت خود عمل کنند. اميدوارم همه انسانها راه را بشناسند و به وظيفه انسانی خود عمل کنند.


تشريح تلاش ها و اقدامات ايران برای کمک به مردم غزه

دکتر احمدی نژاد با بيان اينکه امروز مساله فلسطين مهمترين موضوع بشری و جهانی است و همه انسان ها از مردم مظلوم و بی دفاع غزه حمايت می کنند، اظهارداشت: ملت ايران نيز بخصوص پس از پيروزی انقلاب اسلامی همواره حامی ملت فلسطين، بازگشت آوارگان و حق تعيين سرنوشت برای فلسطينيان بوده است و امروز نيز ملت بزرگ ايران برای هر نوع کمک به مردم مظلوم و بی دفاع غزه اعلام آمادگی کرده اند .
رييس جمهور همچنين در پاسخ به سوالی درباره ادامه يافتن تلاش های ديپلماتيک گفت: جمهوری اسلامی ايران تلاش های ديپلماتيک خود را ادامه می دهد تا کمک ها به مردم مظلوم و بی دفاع غزه برسد و راه های کمک رسانی نيز باز شود .
دکتر احمدی نژاد با بيان اينکه جمهوری اسلامی ايران با همه توان برای حمايت و کمک به مردم مظلوم غزه آمادگی دارد، گفت: ارسال کمک و دارو ، راهپيمايی های اعتراضی متعدد و فعاليت های ديپلماتيک و رايزنی با سران و مسوولان کشورهای مختلف از جمله اقدامات جمهوری اسلامی ايران در جهت دفاع از مردم مظلوم غزه است.
رييس جمهور با تاکيد بر اينکه جمهوری اسلامی ايران همواره در جهت وحدت و انسجام و افزايش روحيه مردم فلسطين تلاش کرده است، گفت: تلاش برای قطع حملات و رفع حصر ، رسيدگی به جنايات و حل معضل رژيم صهيونيستی و پيگيری برای برگزاری اجلاس مجامع بين المللی از جمله سازمان کنفرانس اسلامی ، اتحاديه عرب و مجمع عمومی سازمان ملل ، از مهمترين اقدامات ديپلماتيک جمهوری اسلامی ايران درباره غزه است.


آمريکا و رژيم صهيونيستی پس از شکست، ديگران را متهم می کنند

دکتر احمدی نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اينکه آمريکا و رژيم صهيونيستی مدعی هستند ايران به حماس سلاح می دهد ، تاکيد کرد: دولت آمريکا و رژيم صهيونيستی هرجا با شکست مواجه می شوند به جای پذيرش شکست و واقعيت ها سعی می کنند ديگران را متهم کنند در حالی که هيچ سندی ندارند اما امروز همه می دانند که بمب ها ، موشک ها و هواپيماهای ساخت آمريکا بر سر مردم غزه فرود می آيد.
رييس جمهور با اشاره به توجيه غلط سران و سياستمداران برخی کشورها مبنی بر اينکه حماس بايد در مقابل جنايات صهيونيست ها کوتاه بيايد، تصريح کرد: وجدان عمومی بشريت و همه ملت هايی که اهل زد و بند سياسی نيستند امروز حق را به مردم غزه می دهند و اين مساله قابل کتمان نيست؛ امروز حماس و مردم غزه در خانه خودشان هستند و آرامش و آسايش حق آن ها است چرا رژيم صهيونيستی به خود اجازه می دهد اينگونه جنايت کند.


تسليم شدن در برابر افکار عمومی جهان و يا مقاومت فلسطين راهکارهای پيش روی رژيم صهيونيستی

دکتر احمدی نژاد با بيان اينکه آمريکا و رژيم صهيونيستی بايد بدانند دفاع مردم فلسطين از سرزمين خود امری طبيعی است تصريح کرد: تسليم شدن در برابر افکار عمومی جهان و يا مقاومت فلسطين تنها راهکارهای پيش روی رژيم صهيونيستی و حاميانش است.
رييس جمهور با تاکيد بر اينکه امروز مردم غزه با همه وجود از سرزمين خود دفاع می کنند گفت: سلاح در غزه نمی جنگد و صهيونيست ها با ايمان مردم و ملت فلسطين طرف هستند نه کاتيوشا و آرپی جی .


رسانه های خبری تحت سلطه و نفوذ صهيونيست ها هستند

دکتر احمدی نژاد با بيان اينکه شبکه های اصلی رسانه‌ای در اختيار صهيونيست ها و حاميان صهيونيست ها است ، گفت: رسانه های تحت سلطه صهيونيست با شعار دروغين اطلاع رسانی آزاد جريان را به دست گرفته اند و در جهت اهداف سازمان دهی شده صهيونيستها اطلاع رسانی می کنند و اگر کشور يا ملتی مخالف قدرت های سلطه گر باشد تمام اخبار مربوط به اين کشور را منفی جلوه می دهند و کافی است کوچکترين اتفاقی بيفتد تا از حقوق بشر و دموکراسی حمايت کنند اما نه تنها جنايت های صهيونيست ها را محکوم نمی کنند بلکه حتی به آدمکش های حرفه ای صهيونيست ها نيز نشان صلح می دهند.
رييس جمهور گفت: امروز رسانه های خوب و واقع بين نيز وجود دارند که از حقوق ملت ها دفاع می کنند و در حال جا باز کردن در افکار عمومی جهانی هستند.


رژيم صهيونيستی به مردم خودشان نيز رحم نمی کند

دکتر احمدی نژاد با اشاره به تعطيلی دفتر برخی رسانه ها از سوی رژيم صهيونيستی گفت: صهيونيست ها به خودشان اجازه می دهند انسان ها را بکشند و به هيچ اصلی از اصول انسانی پايبند نيستند از همين رو بستن دفاتر خبری از سوی آنان امری عادی است زيرا صهيونيست ها و حاميانش به دروغ می گويند طرفدار آزادی بيان هستند.
رييس جمهور با بيان اينکه رژيم صهيونيستی باطن نظام سرمايه داری و بی دينی و دموکراسی مورد ادعای غرب است، گفت: بيش از ۴۰ سال گوش ملت های جهان را با دموکراسی ، آزادی و حقوق بشر پر کرده اند و اين رژيم هيچ قانون و هيچ حقوق انسانی را به رسميت نمی شناسد چه برسد به حقوق خبرنگاران. اين ها حتی به مردم خودشان نيز رحم نمی کنند.


حمله به غزه وظيفه ذاتی و مقطعی رژيم صهيونيستی

دکتر احمدی نژاد صحنه امروز غزه را تابلويی کم نظير در طول تاريخ برشمرد و گفت: امروز از يک سو اوج خشونت ، تهاجم، بی اخلاقی و ضديت با ارزش های انسانی و از سوی ديگر اوج حرکت ايمانی ، همبستگی و مقاومت مردم بی دفاع در صحنه غزه ديده می شود.
رييس جمهور با بيان اينکه جنايات رژيم صهيونيستی در هجوم وحشيانه از زمين، هوا و دريا به غزه و کشتار زنان و کودکان بسيار سنگين و در تاريخ کم نظير است، گفت: امروز رژيم صهيونيستی بنا بر وظيفه ذاتی و مقطعی خود مردم بی دفاع غزه را مورد هجوم وحشيانه قرار داده است.
دکتر احمدی نژاد با اشاره به اينکه قدرت های فاسد با طراحی و استفاده از غفلت تاريخی ملت های منطقه رژيم صهيونيستی را تاسيس کردند، تاکيد کرد: ماموريت رژيم صهيونيستی تجاوز، کشتار و تحقير و زمينه سازی برای سلطه قدرت های فاسد برمنطقه است و اين رژيم با استفاده از هر ابزاری تلاش می کند تا قدرت ها به خواسته های خود برسند.


شکست ناپذيری رژيم صهيونيستی ادعايی دروغين بود

رييس جمهور با اشاره به ادعای دروغين شکست ناپذيری رژيم صهيونيستی تاکيد کرد: برخی دولت ها و کشورهای عربی معتقد بودند رژيم صهيونيستی شکست ناپذير است اما در ماجرای حمله به لبنان اين افسانه شکسته شد و از همين رو صهيونيست ها می خواستند با تهاجم به غزه خوی جنايت و ددمنشی خود را نشان دهند و همچنين افسانه شکست ناپذيری را بازسازی کنند.
دکتر احمدی نژاد با بيان اينکه صدها نفر از مردم غزه طی جنايات وحشيانه صهيونيست ها کشته و هزاران نفر مجروح شده و مردم غزه در محاصره بسيار سنگين هستند، گفت: جنايات رژيم صهيونيستی در کشتار زنان و کودکان و مردم بی دفاع در نوع خود و در طول تاريخ کم نظير و بسيار سهمگين است.





















Copyright: gooya.com 2016