سه شنبه 1 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صلح پايدار برای فلسطينيان بخواهيد! درخواست نمايندگان پنج حزب و سازمان داخل کشور از دبير کل سازمان ملل متحد

نمايندگان تعدادی از احزاب، گروه‌ها و نهادهای سياسی غيردولتی ايرانی روز سه‌شنبه اول بهمن‌ماه ۱۳۸۷ با حضور در دفتر سازمان ملل متحد در تهران در نامه‌ای به «بان کی مون» دبير کل سازمان ملل متحد، با اعتراض به آنچه در غزه رخ داده است، از دبير کل سازمان ملل خواستند تا اجازه ندهد در دوران مديريت وی اين جنايت‌ها اتفاق افتاده و ادامه پيدا کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اتحاديه انجمن‌های اسلامی دانشجويان سراسر کشور(دفتر تحکيم وحدت)، جاما، جنبش مسلمانان مبارز، حزب ملت ايران، شورای فعالان ملی – مذهبی و نهضت آزادی ايران که امضا کنندگان نامه‌ به دبير کل سازمان ملل هستند، از «بان کی مون» خواسته‌اند تا از امکانات خود استفاده کرده و بهر ترتيب ممکن برا ی فراهم شدن زمينه صلح پايدار در فلسطين، اسراييل را به عقب نشينی کامل ازمناطق اشغالی نوار غزه و پايان دادن به محاصره غزه وادار سازد.
آنان با اين اعتقاد که اقدام های اسراييل به عنوان عضو سازمان ملل متحد در استفاده از سلاح‌های غير متعارف و ادامه نسل کشی در غزه وهن اين سازمان است، از دبير کل سازمان ملل خواسته‌اند تا پرونده رهبران نظامی و سياسی اسراييل را که با نقض کنوانسيون‌های بين‌المللی وحقوقی مرتکب اين جنايات جنگی و ضدبشری شده‌اند به دادگاه بين‌المللی کيفری ارسال کند.
تا کنون بسياری از گروه‌ها و نهادهای سياسی و مدنی غيردولتی در ايران نسبت به حوادث غزه واکنش نشان داده و از نهادهای بين‌المللی خواسته‌اند تا نسبت به نقض حقوق انسانی افراد ساکن در اين منطقه واکنش نشان دهند. اگرچه اين گروه‌ها در راه حمايت از فلسطينيان با بی مهری هايی از سوی نظام سياسی ايران مواجه بوده‌اند. به‌گونه‌ای که به درخواست های مکرر آنان برای برگزاری مراسم های غير دولتی جواب رد داده اند.
اين در حالی است که صدای اعتراض مردم در همه کشورهای جهان، بصورت تجمع و يا راهپيمايی، با دعوت سازمان‌های مردم نهاد در جهت حمايت از مردم فلسطين در غزه، فراگير شد.
نهضت آزادی ايران يکی از گروه هايی است که در روزهای گذشته و در جريان درگيری‌ها در غزه بارها از مسئولان وزارت کشور درخواست برگزاری تجمع کرد که اين امر با مخالفت مسئولان اين وزارتخانه مواجه شد.
با اين وجود نمايندگان اتحاديه انجمن های اسلامی دانشجويان سراسر کشور(دفتر تحکيم وحدت)، جاما، جامعه زنان انقلاب اسلامی ايران، جنبش مسلمانان مبارز، حزب ملت ايران، شـورای فعالان ملی - مذهبی و نهضت آزادی ايران روز سه شنبه در ادامه تلاش های خود در خصوص حمايت از مردم غزه به دفتر سازمان ملل متحد در تهران رفتند تا در نامه‌ خود به دبير کل سازمان ملل متحد از وی بخواهند تا با توجه به جايگاه حقوقی‌اش، اقدام‌های لازم را در خصوص فراهم کردن زمينه های صلح پايدار در فلسطين، انجام دهد.
بنيانگذاران، اعضا و هواداران اين گروه‌ها و نهادهای سياسی در طول سال‌های گذشته همواره از تلاش‌های فلسطينيان در جهت احقاق حقوق‌شان حمايت کرده‌اند.
«ابراهيم يزدی» وزير خارجه دولت موقت مهندس مهدی بازرگان که پس از پيروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷ هدايت دستگاه ديپلماسی ايران را بر عهده داشت، از جمله شخصيت‌هايی بود که هیأت نمايندگی احزاب، گروه‌ها و نهادهای سياسی غيردولتی ايرانی را برای تحويل نامه به دبير کل سازمان ملل متحد، همراهی کرد.
متن نامه تعدادی از احزاب، گروه‌ها و نهادهای سياسی غيردولتی ايرانی به اين شرح است:

به نام خدا
جناب آقای بان کی مون
دبير کل محترم سازمان ملل متحد
نيويورک، ايالات متحده آمريکا
آنچه امروز در نوار غزه، در برابر ديدگان مردم جهان می‌گذرد، قتل عام زنان، کودکان و مردان بی‌سلاح و بی‌دفاع، وهن انسانيت است.
اسراييل عضو سازمان ملل متحد قطعنامه‌های اين سازمان را ناديده گرفته و هم چنان با استفاده از سلاح‌های غيرمتعارف، به جنايات خود و نسل‌کشی در غزه ادامه می‌دهد. اين وهن سازمان ملل متحد است.
ما امضاءکنندگان اين نامه، نمايندگان احزاب، گروه‌ها و نهادهای سياسی غيردولتی، که در دفتر سازمان ملل متحد در تهران جمع شده‌ايم ضمن ابراز مراتب اعتراض خود به آنچه در غزه می‌گذرد از جنابعالی درخواست داريم:
۱- اجازه ندهيد در دوران مديريت جنابعالی اين جنايات اتفاق بيفتد و ادامه پيدا کند.
۲- از امکانات خود استفاده کنيد و بهر ترتيب ممکن برا ی فراهم شدن زمينه صلح پايدار در فلسطين، اسراييل را به عقب نشينی کامل ازمناطق اشغالی نوار غزه و پايان دادن به محاصره غزه وادار سازيد.
۳- پرونده رهبران نظامی و سياسی اسراييل را که با نقض کنوانسيون‌های بين‌المللی وحقوقی مرتکب اين جنايات جنگی و ضدبشری شده‌اند را به دادگاه بين‌المللی کيفری ارسال داريد.

با احترام و با آرزوی موفقيت برای جنابعالی در تحقق صلح جهانی
تهران، سه شنبه اول بهمن ماه ۱۳۸۷ برابر با ۲۰ژانويه ۲۰۰۹

اتحاديه انجمن های اسلامی دانشجويان سراسر کشور(دفتر تحکيم وحدت)،
جاما، جامعه زنان انقلاب اسلامی ايران، جنبش مسلمانان مبارز، حزب ملت ايران، شـورای فعالان ملی - مذهبی، نهضت آزادی ايران





















Copyright: gooya.com 2016