دوشنبه 30 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حسين شريعتمداری: ارسال تسليحات پيشرفته برای مقاومت فلسطين وظيفه دينی و اخلاقی است، کيهان

عصر عاشورا وقتی مولای مظلوم ما حسين بن علی(ع) به عنوان آخرين شهيد به خاک افتاد، امويان بر اين پندار بودند که دارها برچيده و خون ها شسته اند و کار تمام شده است و حق با آنها بود، اگر زينب(س) نبود. زينب ماجرای آن روز را به اين و آن رساند و چنين بود که پيام عاشورا دهان به دهان چرخيد و سينه به سينه حفظ شد تا به عصر خمينی(ره) رسيد و بارديگر کربلا بود به وسعت همه سرزمين ها و عاشورا بود به درازای همه روزها.
حسين شريعتمداری مدير مسئول کيهان که صبح ديروز در همايش غزه و رسانه سخن می گفت، برانگيختگی بی سابقه افکارعمومی جهانيان عليه جنايات رژيم کودک کش صهيونيستی در غزه را نشانه پيروزی رسانه های متعهد آزاده بر شبکه رسانه ای نظام سلطه بين الملل دانسته و گفت؛ همزمان با آغاز جنگ در غزه، جنگ رسانه ها نيز در عرصه ای موازی با آن آغاز شد و مردم دنيا با مشاهده ادعاهای رژيم صهيونيستی و رسانه های حامی آن و مقايسه اين ادعاها با واقعيات تکان دهنده ای که رسانه های متعهد و آزاده از غزه مظلوم مخابره می کردند، خيلی زود اسرائيل وحشی را بيرون از نقابی که آمريکا و متحدانش بر چهره آن کشيده بودند، ديدند و شناختند. شريعتمداری با اشاره به اين سخن امام راحل(ره) که «رسانه ها هم نسبت به آنچه می نويسند مسئولند و هم نسبت به آنچه بايد بنويسند و نمی نويسند» گفت؛ رسانه های متعهد از اين آزمون با پيروزی بيرون آمدند اما جنگ تمام نشده بلکه رسالت رسانه ها تازه آغاز شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه به مواردی از رسالت کنونی رسانه ها اشاره کرد و با بر شمردن دلايل شکست اسرائيل گفت؛ رسانه ها بايد اين شکست مفتضحانه را برای افکارعمومی بازگو کرده و اجازه ندهند شبکه رسانه ای نظام سلطه، اين شکست را به فراموشخانه اذهان بسپارد.
مديرمسئول کيهان، شکستن برخی از «تابو»ها را وظيفه ديگر رسانه ها دانسته و گفت؛ چرا بايد ارسال اسلحه برای مقاومت فلسطين، جرم تلقی شود؟ اين يک وظيفه انسانی و اخلاقی است. چرا بايد تجهيز اسرائيل به مخرب ترين سلاح ها نظير بمب های فسفری و خوشه ای، موشک های دوربرد و بمب های سرطان زا قانونی باشد و در همان حال ارسال اسلحه و مهمات برای حماس و جهاد اسلامی اقدامی غيرقانونی تلقی شود؟!
شريعتمداری آتش بس به عنوان دست کشيدن ملت های مسلمان از مجازات صهيونيست ها را تابوی ديگری دانست که نظام سلطه بين الملل به خورد اين و آن داده است و گفت؛ رسانه ها وظيفه دارند انتقام از صهيونيست ها را در هر کجای دنيا که قابل دسترسی هستند ترويج و تبليغ کنند. قتل اين جرثومه های فساد کمترين مجازات آنهاست که نبايد به فراموشی سپرده شود. مديرمسئول کيهان با اشاره به خيانت سران کشورهای مصر و عربستان گفت؛ يکی ديگر از رسالت های غيرقابل انکار رسانه ها رها نکردن گريبان اين خودفروختگان وحشی است. رسانه ها بايد برای فروپاشی اين دولت های مسلمان نما و اسرائيلی نهاد از هيچ کوششی دريغ نورزند. بايد به ملت های مصر و عربستان برای مقابله با دولت های دست نشانده آنها کمک کرد. امروزه با فراگيری نفرت عمومی از سران خودفروخته عرب، زمينه های لازم برای سرنگونی آنها از قدرت بيشتر از هميشه فراهم است.
مديرمسئول کيهان با تبريک پيروزی مقاومت گفت؛ پيروزی اول در جنگ ۳۳ روزه با پيروزی اخير در جنگ ۲۲ روزه اين نويد را می دهد که پايان کار اسرائيل در يک جنگ ۱۱ روزه نزديک باشد.

ضرغامی: رسانه های ايران برای پشتيبانی از اردوگاه حق هميشه آماده اند
رئيس سازمان صداوسيما هم در سخنانی در ادامه اين همايش گفت: رسانه های ما نشان دادند که مانند روزهای اول انقلاب برای پشتيبانی از اردوگاه حق هميشه در صحنه آماده اند.
وی جنگ غزه را جنگی مکتبی خواند و با اشاره به سخنرانی سال ۱۳۵۸ غانی الحسن نماينده فلسطين در ايران در روز تاسوعای حسينی گفت: امروز در اين کشور همان مسير ۳۰ سال پيش ادامه دارد و در اين ايام به خوبی شاهد تاثيرگذاری انقلاب بر همه جهان و رشد انديشه مکتبی هستيم.
ضرغامی در ادامه با محکوميت جنايات رژيم صهيونيستی تاکيد کرد: اعلام آتش بس از سوی رژيم صهيونيستی شکست اين رژيم است. آنها نه تنها نتوانستند به اهدافشان دست يابند دهها کشته و زخمی بر جا گذاشتند و پيروز اين جنگ کودکان فلسطينی اند.
مديرعامل سازمان صداوسيما سخنانش را با قرائت ابياتی از مولوی در ستايش مقاومت مردم فلسطين و به ويژه کودکان غزه به پايان برد.

ملکيان: اسرائيل در دو جبهه شکست خورد
عليرضا ملکيان معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در اين همايش تاکيد کرد: اسرائيل در هر دو هدف اصلی خود يعنی شکستن روحيه مقاومت مردم غزه و سانسور خبری جناياتش ناکام ماند.

اسماعيلی: ادامه محاصره استمرار نسل کشی است
پرويز اسماعيلی مديرعامل خبرگزاری مهر هم در اين همايش با تاکيد بر اين که «تا مقاومت ادامه دارد رسالت رسانه ها پايان نمی پذيرد» گفت: قدرت رسانه های مستقل در رساندن حقايق جنايت در غزه به مردم جهان باعث شد نهادينه بودن سانسور واقعيت در آمريکا و درون رژيم صهيونيستی برملا و به جهانيان ثابت شود که آمريکا خواهان چه جور آزادی بيانی است.
وی افزود: واقعيت اين است که ارتش فعلی اسرائيل نه تنها با ارتش ژوئن ۱۹۶۷ بلکه با ارتش ژوئن ۲۰۰۶ و حمله به جنوب لبنان قابل مقايسه نيست. بلکه عقبه لجستيک اين ارتش بعد از جنگ ۳۳ روزه نه تنها در تل آويو محصور نشد بلکه به واشنگتن و حتی قاهره و برخی پايتخت های عربی گسترش يافت.
مدير مسئول روزنامه بين المللی تهران تايمز در تحليل دستاوردهای نبرد غزه گفت: حقانيت جريان مقاومت و نتيجه بخش بودن آن به اثبات رسيد.
وی در پايان تاکيد کرد: مقاومت ادامه دارد و رسالت رسانه نيز پايان نيافته است. اينک بايد توجه داشت که ادامه محاصره غزه استمرار نسل کشی است. اين حصار بايد به هر قيمتی شکسته شود.

سردمداران رژيم صهيونيستی بايد محاکمه شوند
مديران مسئول روزنامه ها و خبرگزاری های کشورمان با صدور بيانيه ای پنج ماده ای در پايان همايش «غزه و رسانه» ضمن محکوميت رژيم اشغالگر صهيونيستی و محکوميت سازمان ملل خواستار محاکمه و مجازات سردمداران رژيم صهيونيستی به دليل جو سانسور، خفقان و ارعاب خبرنگاران شدند.





















Copyright: gooya.com 2016