دوشنبه 14 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدی کروبی: در هيچ دولتی به اندازه دولت من زنان فعال نخواهند بود، ايسنا

ـ طی اين سی سال هرگز عافيت‌طلبی و سکوت نکردم
ـ انتخاب نشدن و انتخاب شدن فقط بايد با خواست و رای مردم صورت پذيرد

دبيرکل حزب اعتماد ملی گفت: در حال حاضر يک جريان فکری نمی‌خواهد مردم پای صندوق‌های رای حاضر شوند. به ويژه مردمی که خواهان اصلاحات هستند؛ بنابراين بايد تلاش و اهتمام جدی در ترويج و ايجاد انگيزه برای حضور مردم در پای صندوق‌های رای را به کار بست.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) حجت‌الاسلام والمسلمين مهدی کروبی در ديدار با نخبگان و فعالان سياسی استان آذربايجان غربی با تاکيد بر ‌حضور پررنگ و اثرگذار مردم در انتخابات دهم افزود: جريانی خواهان آن است که فضايی به وجود آورد که مردم در انتخابات آتی حضور نداشته باشند، در حالی که ما معتقد به رای و خواسته مردم بوده و تابع درخواست مردم هستيم و معتقديم که انتخاب نشدن و انتخاب شدن فقط بايد با خواست و رای مردم صورت پذيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با تبريک ايام مبارک دهه فجر تصريح کرد: سپاس خدای منان را که پس از ۳۰ سال علی‌رغم همه کاستی‌ها و ضعف‌ها و ناخوشی‌ها، انقلاب عزيز پا برجاست. من طی اين سی سال هرگز عافيت‌طلبی و سکوت را انتخاب نکرده و هميشه و در همه موارد نسبت به ضعف‌ها و کاستی‌ها معترض بوده‌ام.

وی اظهار کرد: اين يک حقيقت است که انقلاب به وسيله ياران و فرزندان حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری راه خود را به سوی آرمان‌های انقلاب ادامه خواهد داد.

دبيرکل حزب اعتماد ملی با اشاره به اين‌که " طی اين سی سال مردم با جان و دل انقلاب را حفظ کرده‌اند" عنوان کرد: مردم عزيز کشور ما علی‌رغم مشکلات درهم تنيده با زندگی‌شان حتی در دورترين روستاهای نقاط مختلف کشور، هميشه به انقلاب عشق ورزيده و از ارزش‌های انقلاب، مسوولين، تماميت ارضی دفاع کرده‌اند؛ بنابراين بارسنگينی بر دوش ماست.

وی تصريح کرد: بايد جدا از تخريب پرهيز شود. ما بايد راه خود را استوار ادامه دهيم، زيرا حتی ممکن است در درون جبهه اصلاحات هم جريانی باشد که بخواهد ما را سرگرم کرده و ترديد، دودلی و سرخوردگی در ما بوجود آورد، بايد در صحنه انتخابات حضور داشته باشيم. مطمئن باشيد می‌توانيم از حقوق و رای شما دفاع کنيم. در حال حاضر جريانی به اشکال مختلف و البته شناخته شده‌ای ظاهر شده است که با رای و خواسته مردم ميانه خوبی ندارد و معلوم نيست می‌خواهد چه کند و البته هر دو جناح چپ و راست با آن‌ها ميانه خوبی هم ندارند.

وی در پاسخ به سوال و درخواست رييس شاخه بانوان حزب اعتماد ملی مياندوآب در خصوص مشارکت زنان در امور کشور عنوان کرد: تلاش من به تاسی از بنيانگذار جمهوری اسلامی، حمايت از نقش اثرگذار بانوان در جامعه است و در صورت پيروزی در انتخابات اين مسير جدی‌تر طی خواهد شد به نحوی که در هيچ دولتی به اندازه دولت من خواهران فعاليت نکرده باشند. من در گذشته نيز ثابت کرده‌ام که برای فعاليت زنان ارزش زيادی قائل بوده و هستم، تا جايی که بسياری از فعالان سياسی اذعان داشته‌اند که اولين روحانی هستم که تا اين اندازه نسبت به اثرگذاری و فعاليت بانوان در عرصه‌های مختلف تلاش کرده‌ام.

کروبی تصريح کرد: بدون شک در دولت نيز به خانم‌ها و بانوان عزيز کشور فرصت فعاليت بسياری داده خواهد شد، به اندازه‌ای که در هيچ دورانی تکرار نشده است. طی ۱۶ سال خدمتگزاری در مجلس شورای اسلامی ثابت کرده‌ام که همواره آراء و نظرات ما مبتنی بر دفاع از زنان بوده است. تفکر حضرت امام(ره) نيز توسعه فعاليت زنان بوده است.

به گزارش ايسنا به نقل از سحام‌نيوز وی در پاسخ به درخواست‌ها، هفته وحدت را بهترين فرصت برای ديدار نزديک با مردم آذربايجاتن غربی دانست و عنوان کرد: برای من اولويت رفع مسايل و مشکلات بين‌المللی و اقتصادی در دولت آينده است و اميدوارم به خواست پروردگار و ياری مردم مشکلات را برطرف کنيم.

وی همچنين در بخشی از سخنان خود از اقدام طيب اردوغان برای دفاع از ملت مظلوم فلسطين تشکر کرد.





















Copyright: gooya.com 2016