چهارشنبه 16 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وب‌سایت بالاترین هک شد، راديو زمانه

وب‌نویسان ایران می‌گویند که وب سایت «بالاترین» شب گذشته هک شده است.
«بالاترین» نام وب‌سایت «وب‌۰۲» فارسی‌زبانی است که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۵ آغاز کرده است.
صفحات این سایت که با نام «خبرگزاری مردم» نیز شناخته می‌شود، به گفته مدیرانش ماهانه هفت میلیون بار دیده می‌شود.
بالاترین یک وب‌سایت مشارکت عمومی و بر اساس رأی کاربران است که با ایده اولیه مهدی یحیی‌نژاد شکل گرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این وب‌سایت که با هدف عرضه، پیدا کردن و جدا کردن لینک‌های جدید توسط کاربران بر اساس ساختار وب‌سایت معروف دیگ (Digg) ایجاد شده، از ساختار رأی‌گیری برای هر لینک استفاده می‌کند.
کنترل این وب‌گاه در دست استفاده‌ کنندگانش است.
در وب‌سایت بالاترین، لینک‌های تازه اضافه‌شده‌ای که بیشترین آرای کاربران را کسب کنند در صفحهٔ اول قرار می‌گیرند.
عزیز آشفته از مدیران این وب‌سایت اعلام کرده است که هکر‌ها با انگیزه نامعلومی به سرور بالاترین، DNS و حساب Paypal آن حمله کرده‌اند.
خبرگزاری فارس، هک شدن این وب‌سایت را بی‌ارتباط با خشونت‌های غزه ندانسته است.
این خبرگزاری نوشته است که کاربران این وب‌سایت اجازه نمی‌دادند تا موضوعاتی با عنوان حمله اسرائیل به غزه به صفحه اول آن انتقال یابد.
فارس ادعا کرده است که «در جریان جنگ ۲۲ روزه، این لینک‌دانی (بالاترین) طوری عمل کرده بود که به سختی خبری از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه در صفحه اول این سایت نقش نقش می‌بست.»
وبلاگ «روی خط وحید» نیز نوشته است که هکر‌ها «دامین» بالاترین را در اختیار گرفته‌اند و اگر «من بنویسم، تو بنویسی، او بنویسد، شاید این بنویسد، آن بنویسد، آنها بگویند… آن وقت راحت‌تر می‌شود دامین را پس گرفت.»
این در حالی است که یک کابر وب‌سایت «دنباله» با رد گزارش‌ها در خصوص هک شدن وب‌سایت بالاترین نوشته که «بالاترین در حال تغییر اساسی است و به دلیل ضعف بانک اطلاعاتی که به احتمال زیاد mysql است، به خاطر تراکنش‌های بالا» از دسترس کاربران خارج شده است.
این کاربر افزوده است که هکر‌ها نتوانسته‌اند آسیب جدی به این سایت وارد کنند و «فقط با حملات قدیمی و منسوخ شده دی‌دی‌داس، تعداد تراکنش‌های سرور را به حداکثر رسانده به طوری که سرور توانایی خودش را از دست داده» است.
به گفته این کاربر «اطلاعات سایت و دامین آن دست نخورده» است.





















Copyright: gooya.com 2016