سه شنبه 22 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد در مراسم سالگرد انقلاب: رسما اعلام می‌کنم امروز ملت ايران يک ابرقدرت حقيقی و واقعی است، ايسنا

- سايه تهديد برای هميشه از سر ملت ايران برداشته شده است

رييس‌جمهور گفت: من با صدای بلند اعلام می‌کنم با لطف خدا، فضل الهی و ايستادگی ملت ايران سايه تهديد برای هميشه از سر ملت ايران برداشته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) دکتر محمود احمدی‌نژاد روز سه‌شنبه در راهپيمايی ۲۲ بهمن با بيان اين‌که " من رسما اعلام می‌کنم که امروز ملت ايران يک ابرقدرت حقيقی و واقعی است" افزود: ملت ايران قدرتی صالح، عدالتخواه و دوست تمام ملت‌هاست و هيچ‌گاه به سرزمين و منافع ديگران چشم نداشته و همواره يار ملت‌هاست. امروز انقلاب اسلامی در ۳۰ سالگی خود مانند يک جوان ۱۵ ساله پر از انرژی، پرنشاط و آرمانی و مانند يک انسان ۶۰ ساله پرتجربه، با تدبير و مستحکم است.

وی افزود: ملت ايران عزيزترين ملت‌هاست و همه ملت‌ها پيشرفت‌های ايران را پيشرفت خود می‌دانند و از اخبار پيشرفت‌های ملت ايران شاد می‌شوند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: ساير ملت‌ها، ملت ايران را به عنوان الگو پذيرفته‌اند و اين اقتدار، رد هميشگی تهديد، محبت و عشق ملت‌ها به ملت ايران، جز از ناحيه لطف خداوند نيست. همه اين پيروزی‌ها جز لطف ويژه الهی به ملت ايران نيست. ملت بزرگ ايران پشت سر رهبری عزيز متحد و همدل ايستاده و خدای بزرگ از ناحيه لطف ويژه خود ملت ايران را پيروز کرد و من با افتخار اعلام می‌کنم که پيروزی‌های ملت ايران مرهون عنايت ويژه امام عصر(عج) است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايسنا، رييس‌جمهور در ادامه سخنانش در راهپيمايی باشکوه ۲۲ بهمن گفت: همه دنيا بداند تمام اين انقلاب متعلق به ملت است. تمام دستاوردهای انقلاب متعلق به ملت است. اين انقلاب به هيچ کس بدهکار نيست و اصولا تک فردها ، گروه‌ها و مدعيان در انقلاب نقش چندانی نداشته‌اند. يک ملت بزرگ با رهبری الهی بار انقلاب را به دوش کشيد، ‌توده‌های مردم شهيد دادند، ايستادگی و فداکاری کردند و همه اقوام در اين فداکاری‌ها شريک بودند.

دکتر احمدی‌نژاد افزود: در تاريخ ثبت شود هيچ کس نمی‌تواند دستاوردهای ملت را به حساب شخصی يا گروهی واريز کند؛ همه ما خادمان ملت هستيم و قطره‌ای از دريای بيکران آن.

وی خطاب به جمعيت اظهار کرد: امروز جهان در آستانه تحول و عبور از «مادی‌گرايی ، قدرت‌طلبی و زورگويی و زمانی است که قدرت نظامی و اقتصادی حرف اول را بزند»، امروز جهان در آستانه ورود به دوران انديشه، منطق و گفت‌وگوست و به اين دوران وارد شده است.

رييس‌جمهور اظهار کرد: با صدای بلند بايد اعلام کنيم که دوران سلطه‌گری ، زور و بداخلاقی به پايان رسيده و دوران فرهنگ و انديشه آغاز شده است و ملت ايران پيشگام اين دوران است.

وی گفت: به فضل الهی گرايش عمومی به حق و عدالت و انديشه الهی و انسانی روزافزون و عطر ياس در فضا پيچيده است، هم‌چنين ملت‌ها به سوی انسان کامل، خط امامت و ولايت در حال حرکت هستند.

احمدی‌نژاد در ادامه با بيان اين که دولت جديد آمريکا اعلام کرده است می‌خواهد تغيير ايجاد کند و مسير گفت‌وگو را در پيش بگيرد، افزود: بسيار روشن است که تغيير واقعی بايد بنيادين باشد نه تاکتيکی. ملت ايران از تغييرات حقيقی استقبال می‌کند، ملت ايران آماده گفت‌وگوست؛ اما گفت‌وگو در فضای عادلانه و احترام متقابل.

رييس‌جمهور ادامه داد: آن‌ها گفته‌اند می‌خواهند با تروريسم مبارزه کنند، ملت ايران سی‌سال است که با تروريسم در حال مبارزه است و اگر آن‌ها واقعا می‌خواهند با اين پديده مبارزه کنند بيايند با ملت ايران که بزرگ‌ترين قربانی تروريسم است همکاری کنند تا تروريسم واقعی ريشه‌کن شود. ما می‌توانيم آدرس لانه‌های تروريسم را در برخی کشورهای اروپايی و منطقه تحت اشغال رژيم قدس و برخی ديگر از کشورها که روابط خوبی با آنها داريد، بدهيم، ولی بعيد می‌دانم از اين آدرس‌ها اطلاع نداشته باشيد، اگر می‌خواهيد ريشه تروريسم خشکانده شود بايد عوامل اصلی چند جنگ اخير در منطقه و خليج فارس را محاکمه کنيد. عوامل جنگ به صدام خلاصه نمی‌شود ، بعد از حمله آقای بوش حدود يک ميليون نفر کشته و ميليون‌ها نفر آواره شده‌اند. برای ريشه‌کنی ناامنی بايد عوامل اين کشتار از جمله شخص آقای بوش همراهان و دولت آقای بوش محاکمه و مجازات شوند.

به گزارش ايسنا، رييس‌جمهور هم‌چنين گفت: اگر می‌خواهيد جنايت و تروريسم ريشه‌کن شود بياييد در کنار ملت ايران و ساير ملت‌ها با هم سران جنايتکار صهيونيست‌ها را محاکمه و مجازات کنيم.

به گزارش ايسنا رييس‌جمهور خطاب به مدعيان مقابله با توسعه سلاح‌های اتمی و کشتار جمعی گفت: شما بايد در کنار ملت ايران قرار بگيريد و همراهی کنيد که ملت ايران راه درست را به شما در اين زمينه معرفی کند. اگر به واقع خواهان اين هستيد که سلاح‌های کشتار جمعی برچيده شود، ملت ايران زخم‌خورده سلاح‌های شيميايی است و راه مقابله با اين سلاح‌ها اجرای عدالت و اتخاذ تدابير درست است. روشن است که اقدامات انجام شده تا کنون در اين زمينه کارساز نبوده است و اگر واقعا می‌خواهيد جهان آرامش پيدا کند بايد به روش‌های منطقی و عادلانه گردن بنهيد.

احمدی‌نژاد ادامه داد: ما گفتيم رفتار شما در عراق غلط است، گوش نکرديد و اين فجايع به وجود آمد و اين خفت و خواری برای آقای بوش ايجاد شد. اگر می‌خواهيد امنيت واقعی در عرصه جهانی ايجاد شود، بايد با هم اساس ساختار شورای امنيت را که ريشه ظلم و تبعيض و از برقراری امنيت ناتوان است، اصلاح و عدالت را برپا کنيم. اگر واقعا می‌خواهيد جلوی توليد مواد مخدر را بگيريد بايد با ايران همکاری کنيد. ايران بيش از ۳ هزار و ۳۰۰ شهيد در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر تقديم کرده است.

وی با اشاره به اين‌که " البته اين تحول نيازمند تغيير اساسی در نگاه و رفتار است و ما اميدواريم که اين اتفاق بيفتد" گفت: دنيا علاقه ندارد دوران تاريک آقای بوش تکرار شود و ما حتی نمی‌خواهيم ملت آمريکا نيز بدنام و سرافکنده باشد.

وی گفت: به نظرم سرنوشت آقای بوش که بدنام ترين در تاريخ معاصر است، آينه عبرت برای کسانی است که در سر آرزوی سلطه بر جهان و ديگر ملت‌ها را دارند و اگر کسانی به دنبال تکرار آن تجربه حتی با روش‌های ديگر باشند، بايد بدانند که سرنوشتی به مراتب بدتر از آقای بوش در انتظار آن‌ها خواهد بود.

رييس‌جمهور افزود: ملت ايران دوست ملت‌های منطقه است و گرچه ايران يک قدرت بزرگ است، اما برادر ملت‌ها به ويژه ملت‌های منطقه است. امروز به فضل الهی روابط ملت ايران با ملت‌های منطقه دوستانه است، ولی دشمنان اين روابط دوستانه را نمی‌پذيرند و نمی‌پسندند و اصرار دارند با تحميل برخی رفتارها، برخی از دولت‌های منطقه را در برابر ملت‌های خود قرار دهند و آن‌ها را شريک جرم خود کنند. برخی از آن‌ها در دوران اول انقلاب و جنايت‌های صدام اين اشتباه را کردند، ولی بعد پشيمان شدند و ملت ايران بزرگواری کرد و اين اشتباه را به رخ آن‌ها نکشيد.

وی خاطرنشان کرد: به آن‌ها برادرانه نصيحت می‌کنم از وسوسه‌های شيطانی، وسوسه‌های صهيونيست‌ها و دولت‌های استکباری مراقبت کنيد و اگر همراه ملت‌های خود باشيد، به نفع شما و باعث عزت شماست. ملت ايران نيز در کنار شما حامی شما و پشتيبان شماست، شما بايد درکنار ملت‌های خود باشيد.

رييس‌جمهور ادامه داد: در ماجرای غزه شما بايد در کنار ملت‌های خود می‌بوديد، ولی برخی فريب دشمنان و شيطان‌ها را خوردند و کاری کردند که دل ملت‌ها را به درد آوردند و من اميدوارم اين‌ها بيدار و با ملت‌های خود همراه شوند.

به گزارش ايسنا رييس‌جمهور در بخشی ديگری از سخنانش با اشاره به يکی از دستاوردهايی که ملت بزرگ ايران به تازگی به آن دسترسی پيدا کرده و باعث عزت ملت ايران است" گفت: اين دستاورد عبارت است از عزت يگانه ملت ايران و رفع تهديد هميشگی از سر ملت و کشورهای منطقه.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: شما می‌دانيد که تحقير، تهديد و انحصار علمی ابزار استکبار برای سلطه بر ملت‌هاست و به فضل الهی امروز ملت ايران اين‌ها را در هم شکسته است. امروز ملت ايران عزيزترين ملت‌هاست و خودباوری در ملت ايران در تمام زمينه‌ها موج می‌زند و می‌بينيد که هيچ عرصه‌ای بر روی جوانان ما بسته نيست و پيشرفت‌های ايران روزبه‌روز در حال افزايش است.

وی با اشاره به هسته‌يی شدن ايران و همچنين پرتاب ماهواره اميد و با بيان اين‌که " فناوری پرتاب ماهواره از مهمترين ظرفيت‌های علمی عصر حاضر جهان است" گفت: آخرين شرط علوم فيزيک ، مواد، مکانيک، رياضی، نجوم ، مخابرات، الکترونيک، کامپيوتر و بسياری از رشته‌های مهندسی ديگر در آن به کار گرفته می‌شود. فناوری پرتاب ماهواره از چهار بخش تشکيل شده است؛ ايستگاه پرتاب، موشک بالابرنده، ايستگاه زمينی برای دريا و ماهواره. در حال حاضر هشت کشور در جهان هستند که اين چرخه را به طور کامل در اختيار دارند و ملت ايران جزو اين گروه کشورها قرار گرفته است.

وی به چگونگی ساخت و انجام اين مراحل اشاره کرد و گفت: به فضل الهی ماهواره اميد که به دست دانشمندان با کفايت‌مان ساخته شده است، در مدار قرار گرفت و به وظايف تعريف شده خود عمل می‌کند. امروز به لطف خداوند دانشمندان ايرانی حصار تحقير و انحصار علمی استکبار را شکسته‌ و راه رسيدن به همه قله‌ها را فتح کرده‌اند. البته دنيا بداند که ملت ايران بر خلاف مستکبران علم را برای صلح و رفاه و عدالت و برادری می‌خواهد.

رييس‌جمهور اظهار کرد: از ابزار سلطه دشمن، تهديد است؛ آن‌ها هيبتی از خود ساخته بودند و با تهديد تلاش می‌کردند خواسته‌های خود را به ملت‌ها تحميل و اين زمينه را ايجاد کنند که ملت‌ها در برابر خواسته‌های نامشروع آن‌ها تسليم شوند. ۲۷ بار آن‌ها به صورت مستمر ملت ايران را تهديد به قطعنامه و حمله نظامی کردند. در اين چند سال اخير دائما ملت ايران را تهديد می‌کردند و آرايش نظامی و حمله می‌گرفتند. يادتان هست وقتی آقای بوش به منطقه ما لشکرگشی کرد رسما اعلام کردند که اول افغانستان، بعد عراق و بعد ايران. چندين بار تهديد به حمله کردند، تجهيزات آوردند بر طبل جنگ کوبيدند تا جايی که صهيونيست‌های بی‌آبرو تهديد به ترور و حمله کردند. جالب است که زمان برای حمله تعيين می‌کردند. می‌گفتند فلان روز چهار صبح ، فلان روز پنج بعدازظهر ، فلان روز ۱۲ نيمه شب و انتظار داشتند که با اين تهديدها ملت ايران تسليم شود. اکنون سوال می‌کنم چه خبر است؟ شرايط چگونه است؟

وی گفت: من در اينجا با صدای بلند اعلام می‌کنم که با لطف خدا و با ايستادگی ملت ايران سايه تهديد برای هميشه از سر ملت ايران برداشته شده است و استدلال و منطق اين موضوع خيلی ساده است؛ دشمنان ملت ايران با هم بودند، ايران را تحريم اقتصادی کردند، سنگين‌ترين تحريم اقتصادی را اعلام کردند. از جمله بستن شريان بانک‌ها که يکی از مهمترين شريان‌های اقتصادی است، نيروی نظامی آوردند و خيال می‌کردند يک ملتی را که خود را شناخته و پيوسته با خدا و ولايت است، می‌توانند بشکنند، در صورتی که اشتباه کرده بودند.

وی گفت: من سوال می‌کنم از همه دنيا. آن‌ها همه با هم بودند، زورشان به ملت ايران نرسيد و ملت ايران اراده خود را به آن‌ها تحميل کرد، اکنون کدام کشور می‌تواند ملت ايران را تهديد کند؟ محال است کسی در ذهن خود خيال کند قادر است ملت ايران را تهديد کند. من رسما اعلام می کنم امروز ملت ايران يک ابر قدرت حقيقی و واقعی است.

به گزارش ايسنا رييس‌جمهور در بخش ديگری از سخنانش گفت: انقلاب اسلامی آمد و هويت انسانی انسان‌ها را زنده کرد و خود انسان و توانمندی ذاتی انسان را برای حرکت در مسير کمال و پيشرفت و خط امام و ولايت به آن‌ها نشان داد.

احمدی‌نژاد ادامه داد: با پيروزی انقلاب شان و کرامت انسانی زنده شد و افق نگاه‌ها از محدوده تمايلات مادی و غريزی به دور دست و انديشه‌های الهی و پاک و ابديت معطوف شد. اين يعنی شکوفايی تمام استعدادها و ايجاد نشاط و بالندگی و حرکت در مسير اقتدار و شکست ناپذيری. انقلاب اسلامی گرچه از ايران آغاز شد و خاستگاه آن انديشه ملت ايران است، اما متعلق به همه ملت‌ها و انسان‌هاست و هر کجا دل آماده‌ای باشد، آن پايگاه انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اين‌که " انقلاب برای ملت ايران و ملت‌های آزاده جهان دستاوردهای عظيمی را به همراه داشت" افزود: علاوه بر استقلال و آزادی و بازيابی هويت ملی و انسانی و الهی دستاوردهای فراوان ديگری نيز داشت که اين دستاوردها حاصل ايستادگی و حرکت ملت ايران است، در طول اين ۳۰ سال، ملت ايران همواره در حال حرکت به سمت قله‌ها بوده و سرعت حرکتش روز افزون است. اگر در يک مقطع چندساله با يک سرعت حرکت می‌کرده در مقطع بعدی با سرعت چند برابر به حرکت خود ادامه داده است.

وی در اشاره‌ای ديگر به برخی دستاوردهای انقلاب گفت: البته دستاوردهای انقلاب بسيار زياد است و بايد در يک برنامه ويژه راديو تلويزيونی اين دستاورها را در خدمت ملت ايران مرور کنيم؛ در بخش علمی همه می‌دانند که ملت ايران صدها سال مرجعيت علمی در اختيار داشت، ولی به واسطه نفوذ استعمار و حضور دولت‌های وابسته به غرب از کاروان علمی جهان عقب افتاد و در هيچ يک از رتبه‌بندی‌های جهانی از نظر علمی ديگر جايگاه قابل توجهی نداشت.

رييس‌جمهور اظهار کرد: نرخ باسوادی در کشور ما در قبل از انقلاب کمتر از ۵۰ درصد بود، ولی امروز به فضل الهی اين نرخ بالای ۸۰ درصد است. در سال ۵۷ مجموعه دانشجويان کشور ما ۱۷۶ هزار نفر بود، ولی در سال ۸۳ اين رقم به دو ميليون و ۱۶۵ هزار نفر و در سال ۸۷ اين رقم به حدود ۳ ميليون و ۵۷۲ هزار نفر رسيد و می‌بينيم که حرکت ما رو به بالا و سرعت ما نيز روزافزون است.

وی به پيشرفت‌های علمی کشور بعد از انقلاب در زمينه بهداشت و درمان و پزشکی اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب اکثر بيماران ما به خارج از کشور اعزام می‌شدند و هزاران پزشک خارجی در کشور مشغول کار بودند، اما امروز بيمارانی از خارج از کشور برای مداوا به داخل کشور ما می‌آيند و ايران امروز به يکی از مراکز اصلی مراجعه بيماران برای مداوا تبديل شده است. امروز داروهای پيچيده برای درمان امراض پيچيده در کشور ساخته می‌شود. برای بيماری‌های ام‌.اس ، ديابت، ترميم ضايعات نخاعی، اکنون انواع جراحی‌های مغز، قلب، اعصاب تقريبا در اکثر استان‌های ما انجام می‌شود. پيوند اعضا حتی پيوند کبد ‌به راحتی در ايران انجام می‌شود. در زمينه سلول‌های بنيادين و نانوتکنولوژی، ما جزو چند کشور اول جهان هستيم.

وی به رشد مقالات علمی و انتشار آن در مجلات علمی اشاره کرد و گفت: در سال ۸۷ بيش از ۲۰ هزار مقاله علمی از دانشمندان‌مان به چاپ رسيده است و حرکت ما در اين زمينه رو به جلو و روزافزون است.

احمدی‌نژاد هم‌چنين به سرعت اختراعات در کشور اشاره کرد و گفت: در طول سه سال و نه ماه اخير بيش از ۲۰ هزار اختراع در کشور ثبت شده است، در صورتی که قبل از انقلاب تعداد آن حدود ۸۴۱ مورد بود. در بخش علمی می‌توانيم بگوييم که ما امروز به پيشرفت‌های بسيار خوبی دست پيدا کرده‌ايم و هيچ عرصه علمی برای دانشمندان و جوانان ما ممنوعه و يا دور از دسترس نيست و خودباوری علمی در کشور ما رو به اوج است.

دکتر احمدی‌نژاد در بخش ديگر سخنانش در راهپيمايی ‌۲۲ بهمن به پيشرفت‌های کشور در بخش صنعت اشاره کرد و گفت: توليد آلومينيوم قبل از پيروزی انقلاب در کشور ما ‌۲۵ هزار تن در سال بود، در سال ‌۸۳ به ‌۲۱۸ هزار تن رسيد و در سال ‌۸۷ به ‌۴۵۷ هزار تن در سال؛ يعنی بعد از انقلاب اين توليد ده‌ها برابر شد.

رييس‌جمهور هم‌چنين با بيان اين که در زمينه مس ، زغال سنگ، سيمان، فولاد و کک نيز وضعيتمان اين گونه است، اظهار کرد: سرعت سرمايه‌گذاری و ميزان آن نيز در کشور روزافزون است، امسال ‌۲۷ هزار ميليارد تومان طرح صنعتی در کشور ما افتتاح شده يا تا پايان سال افتتاح می‌شود.

وی هم‌چنين با بيان اين که در بخش مخابرات نيز در کشور ما بعد از پيروزی انقلاب، يک انقلاب بزرگ رخ داده است، گفت: چهار پنج سال قبل برای خريد يک دستگاه تلفن همراه حدود يک ميليون تومان بايد داده می‌شد، مدتی نيز در نوبت بايد قرار می‌گرفتيم، اما امروز در کنار دکه‌های روزنامه‌فروشی سيم‌کارت‌های تلفن با قيمت ‌۵ تا ‌۱۰ هزار تومان ارائه می‌شود.

رييس‌جمهور گفت: برای اولين بار در تاريخ کشور بيمه روستاييان در سال ‌۸۵ و ‌۸۶ اجرا شد و ‌۵ / ‌۲۲ ميليون نفر روستايی تحت پوشش بيمه درمانی قرار گرفتند؛ البته ما هنوز در ابتدای راه هستيم.

وی هم‌چنين به پيشرفت‌های کشور بعد از انقلاب در حوزه مسکن اشاره کرد.

وی گفت: در طول برنامه سوم سالانه ‌۲۰ هزار مسکن روستايی و در برنامه چهارم نيز سالانه ‌۱۶۰ هزار مسکن روستايی بازسازی شد.

احمدی‌نژاد به توليدات کشور در بخش کشاورزی نيز اشاره کرد و گفت: در بخش کشاورزی مجموعه توليد کشور در سال ‌۵۶ و ‌۵۷ ، ‌۲۴ ميليون تن بود و در سال ‌۸۶ اين رقم به ‌۱۰۱ ميليون تن رسيد.

وی هم‌چنين به ميزان سدهای ساخته شده در قبل از انقلاب اشاره کرد و گفت: سال ‌۵۷ ، دارای ‌۱۹ سد بوديم، در سال ‌۸۳ اين سدها به ‌۱۷۳ مورد رسيد، در سال ‌۸۷ اين سدها به ‌۲۱۱ مورد رسيده و بيش از ‌۱۷ سد نيز در دست احداث و مطالعه است.

رييس‌جمهور هم‌چنين به پيشرفت‌های کشور در بخش نفت و گاز اشاره و اظهارکرد: ظرفيت توليد پتروشيمی در کشور ما در سال ‌۵۷ ، ‌۴ ميليون تن بود و امروز بيش از ‌۴۵ ميليون تن است. ميزان سرمايه‌گذاری نيز در بخش نفت علی‌رغم فشارهای دشمنان در طول سه سال ‌۸۰ تا ‌۸۳ ، ‌۲۷ ميليارد دلار بوده و در طول ‌۸۴ تا ‌۸۷ در حالی که دشمنان اصرار داشتند مانع بهره برداری‌ از پروژه‌های نفتی‌ شود، اين ميزان به ‌۴۸ ميليارد دلار رسيد.

وی گفت: رشد اقتصادی کشور در اواخر برنامه سوم ‌۵ / ‌۵ درصد بوده و در سه ساله برنامه چهارم به ‌۵ / ‌۶ درصد رسيده است و شما می‌بينيد هر چقدر فشارها بيشتر بوده، سرعت حرکت ملت ايران به سمت رشد و پيشرفت بيشتر و روزافزون بوده است.

رييس‌جمهور هم‌چنين به پيشرفت‌های کشور در زمينه گردشگری و توسعه آن اشاره کرد و افزود: در فهرست آثار ملی از سال ‌۱۳۱۰ تا ‌۵۷ ، هزار و ‌۶۲۳ مورد اثر ثبت‌شده داشتيم. از سال ‌۵۷ تا ‌۸۳ ، ‌۱۰ هزار و از ‌۸۴ تا ‌۸۷ ، ‌۱۲ هزار و ‌۶۰۰ ثبت ملی داشته‌ايم. شما می‌بينيد کسانی که شعار مليت و ايرانی‌بودن می‌دادند فقط هزار و ‌۶۰۰ اثر ملی را ثبت کرده‌اند؛ اما بعد از انقلاب بيش از ‌۲۳ هزار اثر ملی ثبت شده است.

وی هم‌چنين گفت: دو اثر مهم ملی ديگر ما در فهرست جهانی به ثبت رسيده است که عبارتند از بيستون و دوازده معبد مسيحيان ارمنی کشور و ان‌شاءالله در بهار آينده سازه‌های آبی شوشتر ، بقعه شيخ صفی و بازار تبريز نيز در فهرست جهانی به ثبت می رسد.

رييس‌جمهور در ادامه به پيشرفت‌های کشور در حوزه عمران اشاره کرد و گفت: سرعت فعاليت‌های عمرانی روزافزون است.

وی هم‌چنين گفت: از اول سال ‌۸۷ تا امروز بيش از ‌۴۰ هزار پروژه عمرانی با ‌۱۹ هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاری افتتاح شده است.

احمدی‌نژاد گفت: در خصوصی‌سازی تا سال ‌۸۴ ، سه هزار ميليارد تومان واگذاری صورت گرفت و از آن سال تا امروز ‌۲۸ هزار ميليارد تومان صورت گرفته است.

وی افزود: هم‌چنين تا کنون ‌۵ / ‌۲۲ ميليون نفر سهام عدالت گرفته‌اند و ان‌شاءالله اين عدد به ‌۴۲ ميليون نفر افزايش خواهد يافت.

رييس‌جمهور گفت: در بخش صادرات غيرنفتی و اشتغال نيز گزارش‌های فراوانی وجود دارد و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به اين آمار و ارقام که قسمت کمی از آن‌ها در اينجا ارائه شد می‌بينيم در طول اين سی سال همواره ملت ايران در حال حرکت و سرعت اين حرکت به سمت قله‌های پيشرفت روزافزون بوده است. ملت ايران در تمام عرصه‌ها در حال پيشرفت است، از علم گرفته تا فرهنگ ، صنعت و کشاورزی ، در تمام زمينه‌ها سرعت ملت ايران روزافزون است و ايران در حال کار، تلاش و پيشرفت است.

احمدی‌نژاد هم‌چنين گفت: البته مشکلاتی داريم و اوايل راه هستيم، مشکلات همواره وجود دارد؛ مهم اراده غلبه بر آن است که در ملت ايران اين اراده به صورت کامل وجود دارد.

رييس‌جمهور در پايان بار ديگر ياد حضرت امام و شهدا را گرامی داشت و از تمام ملت ايران که در اين راهپيمايی عظيم و باشکوه حضور پيدا کرده بودند، تشکر و قدردانی کرد.





















Copyright: gooya.com 2016