چهارشنبه 9 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد در کرمانشاه: دولت آمريکا برای ايجاد تغيير بايد عذرخواهی کند، فارس

خبرگزاری فارس: احمدی‌نژاد خطاب به اوباما با بيان اينکه ما از تغيير اساسی در سياست‌های آمريکا استقبال می‌کنيم، گفت: کسانی که می‌خواهند در امريکا تغيير ايجاد کنند، بايد از ملت ايران عذرخواهی کنند و جنايت عليه ملت ايران را جبران کنند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، رئيس‌جمهور در سخنان خود در اجتماع پرشور مردم کرمانشاه به مسائل جهانی اشاره کرد و گفت: آقای بوش با يک پرونده بسيار سياه و ننگين و سرشار از جنايت و آدم‌کشی و خيانت به بشريت به زباله‌دان تاريخ پيوست و آخرين برگ پرونده سياه او حمايت از جنايات صهيونيست‌ها در غزه بود و ديديد که مردم بی‌پناه را با انواع سلاح‌های کشتارجمعی و ممنوعه قتل عام کردند و بوش با گستاخی حمايت کرد اما او رفت و انشاءالله به جهنم واصل خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به روی کار آمدن دولت اوباما در آمريکا، افزود: دولت جديدی با شعار "تغيير" آمده و گفته که می‌خواهد در سياست‌های آمريکا تغيير ايجاد کند؛ اين حرف خوبی است چون سياست‌های آقای بوش، ضد بشری و ضد اخلاقی و نقطه مقابل تعاليم پيامبران خدا بود و سياست‌های او کثيف‌ترين سياست‌هايی است که در ۵۰ سال اخير در دنيا ايجاد شد.
احمدی‌نژاد با بيان اينکه اصل حرف "تغيير" حرف خوبی است و می‌خواهم اين مساله مهم را در محضر شما مردم مومن و انقلابی کرمانشاه مطرح کنم، تصريح کرد: می‌گويند می‌خواهيم تغيير بدهيم، ممکن است تغيير به ۲ صورت اتفاق بيافتد، يکی تغييرجهت پايه‌ای و اصولی است و ديگری تغيير تاکتيکی و تغيير در نوع استفاده از کلمات و حربه‌های سياسی است.
وی با بيان اينکه اگر منظور از تغيير، روش دوم باشد، اين به زودی بر ملا می‌شود و ملت‌ها در برابر آن موضع‌گيری می‌کنند، ادامه داد: يکی از مهم‌ترين اشکالات آقای بوش و همدستانش نوع نگاه جامعه بشری بود؛ آنها دنبال سلطه و برتری بر ديگران بودند و وقتی می‌خواستند با مردم حرف بزنند، از موضع غرور و طلبکاری حرف می‌زدند؛ اگر قرار است اين سياست عوض شود، ديگر نبايد دولت آمريکا دنبال سلطه‌جويی باشد و با لحن بی‌ادبانه با ملت‌ها صحبت کند؛ تغيير واقعی اين است که لحن صحبت کردن با ملت‌ها بايد از در احترام و تواضع باشد والا اگر با همان غرور و فقط با کلمات جديد صحبت کنند، تغييری اتفاق نيافتاده است.
احمدی‌نژاد اظهار داشت: اشتباه ديگر، حضور نظامی در کشورهای ديگر بود، آنها از ژاپن تا آمريکای جنوبی و تا قلب اروپا حضور نظامی دارند؛ چرا بايد آنها در تمام دنيا نيروی نظامی داشته باشند؟ هر جا که جنگی اتفاق می‌افتد يا ناشی از دخالت و يا ناشی از حضور نظامی آمريکاست؛ اگر می‌خواهند سياست را عوض کنند، بايد نيروهای خود را به مرزهای خودشان ببرند؛ کسی از آنها تقاضا نکرده لشکرکشی کنند. در حادثه ۱۱ سپتامبر هيچ چيز معلوم نشد که چگونه بود و مثل هولوکاست نگذاشتند حقيقت ماجرا بررسی شود و به بهانه ۱۱ سپتامبر به عراق و افغانستان حمله کردند و ميليون‌ها انسان را کشته و آواره کردند؛ اگر به دنبال تغيير سياست هستيد بايد بگذاريد معلوم شود علت و عامل ۱۱ سپتامبر چه بوده است.
وی خطاب به دولت آمريکا افزود: در افغانستان توليد مواد مخدر زير سايه سرنيزه شما چند برابر شد؛ شما اگر می‌خواهيد تغيير سياست بدهيد بايد جلوی توليد مواد مخدر را بگيريد و به دولت افغانستان اختيار بدهيد.
رئيس جمهوری اسلامی ايران ادامه داد: آقای بوش عادت داشت در امور ديگران دخالت کند و به پاکستان و ايران و سودان و عربستان بگويد اين کار رابکن يا نکن؛ تغيير به اين معناست که نبايد دخالت کند به آنها چه مربوط است که در امور ملت‌ها دخالت کنند.
وی تصريح کرد: آقای بوش بدون قيد و شرط از صهيونيست‌های جنايتکار حمايت می‌کرد و عده‌ای را از نقاط مختلف دنيا جمع کردند و به جان ملت‌ اسرائيل انداختند که فقط ترور و جنايت می‌کنند، بوش حقی برای ملت فلسطين قائل نبود؛ تغيير سياست يعنی اينکه دست از صهيونيست‌های کودک‌کش، بی‌فرهنگ و جنايتکار دست برداريد و اجازه بدهيد خود ملت فلسطين برای خودش تصميم بگيرد.
احمدی‌نژاد ادامه داد: آقای بوش مردم آمريکا را تحقير کرد و تلفن‌هايشان را شنود کرد و بدون توجه به نظر آنها، هر کاری خواست انجام داد؛ اگر می‌گوييد تغيير سياست، يعنی فشارها را از روی مردم آمريکا برداريد و اجازه بدهيد مردم آمريکا سرنوشت خودشان را با آزادی تعيين کنند.
وی با اشاره به اقدامات دولتهای مختلف آمريکا عليه ملت ايران، گفت: بيش از ۶۰ سال است که دولت‌های پی در پی آمريکا در نقطه مقابل ملت ايران هستند؛ در سال ۱۳۳۲ با کودتا دولت ملی ايران را ساقط کردند و يک دولت دست نشانده روی کار آوردند، نفت و ثروت ما را بردند و فرهنگ ما را زائل کردند و در عوض به ما يک نيروی اهريمنی به نام ساواک دادند که مردم و بزرگان ما را زندانی و شکنجه‌ می‌کردند و مورد حمايت آمريکا بودند؛ آنها ۲۵ سال فقر، فلاکت و بيسوادی را بر ملت ما تحميل کردند، در ۱۵ خرداد۴۲، ۱۵هزار نفر از ملت ايران را کشتند و آمريکا از اين استبداد حمايت کرد و در مقابل انقلاب آزادی خواه و استقلال خواه ملت ايران ايستادند.
احمدی نژاد تصريح کرد: از روز پيروزی انقلاب اسلامی تاکنون هم آنها در مقابل ملت ايران ايستادند؛ سفارت را جاسوسخانه کردند، طراحی کودتا کردند، به طبس حمله کردند، از تروريست‌ها حمايت کردند، صدام را در جنگ عليه ملت ما حمايت کردند و همين کرمانشاه قهرمان صدها بار بمباران شد و حتی از بمباران شيميايی حمايت کردند و به ملت ما توهين کردند، هواپيمای مسافربری ما را سرنگون کردند و صدها جنايت عليه ملت ايران انجام دادند و حتی در موضوع هسته‌ای با گستاخی در برابر ملت ايران ايستادند و کسانی که خودشان بمب اتم دارند، ابراز نگرانی کردند.
وی خطاب به اوباما تاکيد کرد: کسانی که می‌خواهند در امريکا تغيير ايجاد کنند، بايد از ملت ايران عذرخواهی کنند و جنايت عليه ملت ايران را جبران کنند.
احمدی نژاد خاطرنشان کرد: ما از تغيير استقبال می‌کنيم به شرط آنکه بنيادين و در مسير درست باشد و الا دنيا بداند اگر کسی با ادبيات، روحيه و تجاوز طلبی آقای بوش، حتی با کلمات جديد بخواهد با ملت ايران صحبت کند، پاسخ ملت ايران همان است که سالها گفته است.
در اين لحظه مردم کرمانشاه سخنان رئيس جمهور را با فرياد مرگ بر آمريکا مورد تاييد قرار دادند.
رئيس‌جمهور تاکيد کرد: گفته‌اند درباره ايران مشغول تنظيم برنامه‌ها هستند و ما هم صبر می‌کنيم و حرفها را به دقت گوش می‌دهيم و عملکردها را با دقت بررسی می‌کنيم و اگر به طور اساسی تغييری اتفاق بيافتد از آن استقبال خواهيم کرد.





















Copyright: gooya.com 2016