شنبه 26 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

منتجب‌نيا: خاتمی دوسال وعده حمايت از کروبی داد، آفتاب

- اميدوارم آقای خاتمی به وعده دو ساله خود در خصوص حمايت از شيخ اصلاحات به عنوان مهم‌ترين کانديدای کنونی اصلاح‌طلبان جامه عمل بپوشانند


آفتاب: حجه الاسلام منتجب نيا طی گفتگويی ضمن يادآوری خاطرات انتخابات هفتم رياست جمهوری از قول خاتمی مبنی بر حمايت از کروبی در دو سال گذشته خبر داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش سرويس سياسی آفتاب، رسول منتجب‌نيا در گفتگويی با روزنامه اعتماد که در شماره روز شنبه اين نشريه منتشر شده است،‌با اشاره به نقش خود در پيروزی سيد محمد خاتمی در انتخابات ۱۳۷۶ گفته است:‌ «من خودم را نه تنها اصلاح طلب می‌دانم بلکه جزء معدود اصلاح طلبانی هستم که در جريان دوم خرداد اثرگذار بوده‌اند. از روزی که در مجمع روحانيون مبارز بحث حضور دوباره مجمع در انتخابات رياست جمهوری مطرح شد، بنده جزء شورای مرکزی و مدير اجرايی مجمع بودم. آن شبی هم که ستاد آقای خاتمی در کتابخانه ملی تشکيل شد، بنده هم حضور داشتم و بسياری از کارها را برعهده گرفتم. در دوره انتخابات هم حدود دوسوم استان‌ها را زير پا گذاشتم و سخنان آتشينی ايراد می‌کردم. در حقيقت اگر ما صف شکنی نمی‌کرديم اجازه فعاليت به بچه‌های ستادهای انتخاباتی خاتمی و ساير اصلاح طلبان داده نمی‌شد».

وی ادامه داده است: «ما حتی به شهرهايی می‌رفتيم که در آن مغازه‌دارها، تاکسی‌ها و... تهديد شده بودند که حق ندارند عکس خاتمی را پشت شيشه‌های خود نصب کنند وگرنه از ادامه کارشان جلوگيری خواهد شد. حتی شهرداری‌ها به نفع طيف مقابل کار می‌کردند. وقتی ما سخنرانی می‌کرديم بچه‌های ستاد خاتمی به خيابان‌ها می‌ريختند و در و ديوار آن شهر را پر از پوستر می‌کردند. در بعضی از شهرستان‌ها برق را قطع می‌کردند ولی ما با بلندگوی دستی و شمع مجلس سخنرانی را ادامه می‌داديم.».

وی با اشاره به اعلام حضور خاتمی در انتخابات آينده گفته است: «با توجه به سخنان آقای خاتمی و شناختی که از ايشان و آقای مهندس ميرحسين موسوی دارم، احتمال حضور اين دو بزرگوار را بسيار کم می‌دانم. ثانياً اميدوارم آقای خاتمی به وعده دو ساله خود در خصوص حمايت از شيخ اصلاحات به عنوان مهم‌ترين کانديدای کنونی اصلاح‌طلبان جامه عمل بپوشانند».





















Copyright: gooya.com 2016