چهارشنبه 7 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روابط عمومی دفتر تحکيم وحدت: دروغ پردازی خبر ۲۰:۳۰ را تکذيب می کنيم


به دنبال دفن شهدای گمنام در دانشگاه اميرکبير، امروز، ۵ اسفند ۸۷، بخش خبری ۲۰:۳۰ در خبری کذب مدعی شد دفتر تحکيم وحدت اعلام کرده جلوی حضور مردم در اين مراسم را خواهد گرفت. دفتر تحکيم وحدت ضمن تکذيب دروغ پردازی اين بخش خبری اعلام می کند که مواضع اين اتحاديه از طريق بيانيه ها و اطلاعيه های رسمی آن اعلام می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


البته دروغ پردازی های اين بخش خبری و رسانه های همسو با اقتدارگرايان بر هيچ يک از فعالين سياسی، اجتماعی و حتی بخش زيادی از مردم پوشيده نيست. به اعتقاد بسياری اصولا فلسفه وجودی اين بخش خبری، که بسياری از اخبار آن بر اساس سناريوهايی جهت زمينه چينی برای برخورد و حذف فعاليت های مدنی و گروه های منتقد دگرانديش است، همين دروغ پردازی هاست که پيش از اين نيز مواردی از اين دست بسيار اتفاق افتاده است.
شنيده ها حاکی از آن است که جمعی از دانشجويان دانشگاه اميرکبير امروز توسط نيروهايی که به صورت سازماندهی شده از بيرون به دانشگاه آورده شده بودند به شدت مضروب و پس از آن بيش از ۱۰ نفر از آنان توسط نيروهای ناشناس ربوده شده اند. همان گونه که پيش از اين نيز در اين خصوص هشدار و انذار داده شده بود همگان ديدند که چگونه به بهانه دفن شهيد دانشجويان توسط نيروهای ناشناس مضروب و بازداشت می شوند. هنوز اين ابتدای کار است و مشخص نيست که پس از اين دامنه سوء استفاده ها از مقام و مقبره شهدا و سرکوب دانشجويان به اين بهانه تا به کجا قرار است گسترده شود.
حالی درون پرده بسی فتنه می رود / تا آن زمان که پرده برافتد چه ها کنند
دفتر تحکيم وحدت معتقد است مقام و شان شهدا بسيار بالاتر از آن است که دستاويز بازی های سياسی و جناحی گروهی اندک شمار و قدرت طلب قرار گيرد و بر اين باوريم که قاطبه مردم و دانشجويان هر دانشگاه با استفاده ابزاری از شهدای گمنام مخالفند با اين حال با آگاهی از سناريوهای شوم طراحی شده برای فعالين دانشجويی، همان گونه که پيش از اين اعلام شده بود، انجمن اسلامی اميرکبير و دفتر تحکيم وحدت در اين برنامه حضور نداشته و خبر منتشر شده را تکذيب می نماييم. دفتر تحکيم وحدت همچنين ضرب و شتم و بازداشت مجدد جمعی ديگر از دانشجويان دانشگاه اميرکبير را محکوم می کند و خواستار آزادی هر چه سريعتر کليه دانشجويان بازداشت شده است.

روابط عمومی
دفتر تحکيم وحدت

۵ اسفند ۱۳۸۷





















Copyright: gooya.com 2016