دوشنبه 5 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پس از تدفين شهدا: دانشگاه در محاصره نيروهای امنيتی؛ ۹ دانشجو بازداشت شدند، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: امروز بعد از ظهر پس از دفن شهدا ۹ دانشجوی دانشگاه اميرکبير تاکنون بازداشت شده اند.

نيروهای امنيتی هنوز هم که ساعاتی از مراسم گذشته است در خيابان های اطراف دانشگاه مستقر هستند و علاوه بر بازداشت بيش از ۹ نفر از دانشجويان، به ضرب و شتم و تعقيب در خيابان های اطراف در چند مورد پرداخته اند. هنوز فضای دانشگاه ملتهب است و دانشجويان صحن دانشگاه را ترک نکرده اند، اعتراض ايشان به بی حرمتی گروههای فشار به دانشگاه و ساحت اساتيد و دانشجويان پس بازداشت های چند ساعت اخير شدت يافته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محاصره ی دانشگاه خشم و انزجار اساتيد و حتی برخی از مسئولين را برانگيخته است تا بدان جا که به دانشجويان توصيه کرده اند تا هنگامی که نيروهای امنيتی در خيابان های اطراف هستند از دانشگاه خارج نشوند.

برنامه ريزی نيروهای نظام برای سرکوب مخالفت جامعه ی دانشگاهی پيش از امروز به بن بست برخورده و اين امر شديدا ايشان را در فضايی خصمانه با دانشگاهيان قرار داده است. نيروهای قديمی بسيج به همراه اعضای فعلی بسيج دانشجويی در کنار مأ مورين لباس شخصی ايستاده و شناسايی دانشجويانی که از درب دانشگاه خارج می شوند را به عهده گرفته اند.

گفتنی است بازداشت های صورت گرفته به تعبير شاهدان عينی تند و وحشيانه بوده است. برخورد شديد با مخالفان در برنامه تدفين و اين بازداشت و ارعاب گسترده پس از آن، نگرانی ها در مورد اقدامات نابخردانه حاکميت وادامه ی اين بازی کثيف به قيمت قربانی کردن دانشجويان را دو چندان می کند.

به گزارش خبرنامه اميرکبير اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی پلی تکنيک نيز که در همين راستا و چند هفته پيش بازداشت شده بودند نيز در وضعيت نابسامانی به سر می برند که بی توجهی مسئولين به حال وخيم ايشان اين تصور را به ذهن می آورد که بازداشت های امروز با بهانه دفن شهدا ولی به منظور تحت فشار قرار دادن بيش از پيش فضای دانشگاه و دانشجويان فعال می باشد و همين توجيه برخورد شديد و وحشيانه با بازداشت شدگان توسط ايشان است.





















Copyright: gooya.com 2016