سه شنبه 13 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حاشيه‌های حضور ميرحسين موسوی در دانشگاه تهران، آفتاب

آفتاب: حضور مهندس ميرحسين موسوی، نخست‌وزير سالهای جنگ ايران، در دانشگاه تهران با حاشيه‌هايی همراه بود.

به گزارش خبرنگار سياسی آفتاب، با ورود مير حسين موسوی به تالار، دانشجويان شعار «درود بر موسوی»، «صلی علی محمد يار خمينی آمد» و «درود بر موسوی، سلام بر خاتمی» سر دادند و او را تشويق کردند.

تعدادی از دانشجويان حاضر در سالن از ابتدای مراسم عکس مير حسين موسوی را در دست داشتند.

پس از قرائت از آياتی چند از کلام الله مجيد و پخش سرود جمهوری اسلامی ايران کليپی توسط انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران پخش شد و حاضران با ديدن عکس‌هايی از شخصيت‌های مختلف از جمله امام (ره)، بازرگان، طالقانی، چمران، سيد محمد خاتمی و مهندس موسوی در اين کليپ، تشويق کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در ادامه پخش اين کليپ با نمايش تکه‌هايی از مطالب روزنامه‌ها مربوط به ۱۸ تير – حادثه کوی دانشگاه – و عکسهای مرتبط با آن، هو کشيدند و با پخش تکه‌ای از يک روزنامه در همين ارتباط که در رابطه با سخنان عبدالله نوری بود و عکس او را داشت تشويق کردند.

بر روی سن بنری از عکس امام (ره) و آرم انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، بنر ديگری که سه شعار محوری انجمن اسلامی را از جمله آزادی و عدالت ضامن جمهوريت، جنبش دانشجويی بازگشت به خويشتن، نهضت انقلاب اسلامی و بازخوانی‌انديشه امام خمينی (ره) و همچنين بنری در رابطه با شصت و ششمين سالگرد تاسيس انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران قرار گرفته بود.

در ادامه مراسم، فاضلی عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران به عنوان مجری، گفت: «شصت و ششمين جلسه ساليانه انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران يادآور مجاهدات و تلاش‌های شصت و شش ساله‌ای است که ۳۶ سال آن در طول زمان ظلمت و خفقان بوده است که البته دانشجويان دانشگاه تهران در آن دوره نتوانستند سکوت کنند و ۳۰ سال ديگر آن که در دوران نورانی نظام جمهوری اسلامی ايران بوده است که لحظه لحظه در طلب اصلاح در آمدند.

در ادامه با تشکر مجری از حضور مهندس مير حسين موسوی، دانشجويان حاضر در سالن وی را تشويق کردند.

در ادامه اين مراسم سيد عباس اشرف‌واقفی دبير انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، بيانيه شورای مرکزی اين انجمن را به مناسبت شصت و ششمين سالگرد تاسيس اين مجموعه قرائت کرد.

در قسمت‌هايی از اين بيانيه که آورده شده بود ما منتظر زمانی هستيم که خبری از حذف دانشجويان منتقد نباشد، منتظريم تا رسانه بزرگی مانند صدا و سيما که با بيت‌المال اداره می‌شود از انحصار يک سليقه سياسی به درآيد، منتقدان بتوانند آزادانه سخن بگويند و منتظر تهديد و ميله‌های زندان نباشند، منتظريم تا شاهد آسيب ديدن ضعفا زير پای فشار و فاصله طبقاتی نباشيم. منتظريم تا به تحقق کامل فرمايش امام (ره) مبنی بر اينکه ميزان رای ملت است دست يابيم که اين قسمت‌های بيانيه با تشويق دانشجويان حاضر در سالن همراهی می‌شد.

همچنين در قسمت‌های ديگر از بيانيه که آمده بود ما از خود می‌پرسيم چرا پس از پيروزی انقلاب بايد نگران مخدوش نشدن آرای صندوق‌های رای باشيم که اين قسمت نيز تشويق دانشجويان را در پی داشت.

در ادامه بيانيه با اشاره به سخنی از شهيد بهشتی مبنی بر اينکه «ما شيفتگان خدمتيم نه تشنگان قدرت» دانشجويان تشويق کردند.

در پايان بيانيه زمانی که در رابطه با خواست انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران مبنی بر معرفی کانديدای واحد برای انتخابات رياست جمهوری قرائت شد تشويق دانشجويان را در پی داشت.

در ادامه مجری برنامه متنی از سيد محمد خاتمی در رابطه با بازگشت به خويشتن و همچنين صحبت‌های امام (ره) در اين رابطه را قرائت کرد که با تشويق دانشجويان همراه شد و همچنين فرازهايی از دعای افتتاح را خواند.

در ادامه با دعوت مجری از مير حسين برای حضور بر روی سن و سخنرانی دانشجويان پس از قرائت سه صلوات به تشويق پرداختند.

در ادامه دانشجويان پس از صحبت‌های موسوی در رابطه با اينکه جامعه ما دوست ندارد که به هر بهانه‌ای روزنامه‌ها بسته شوند و يا کتاب‌ها محدود شوند او را تشويق کردند.

همچنين در قسمت‌های ديگری از سخنرانی مير حسين موسوی در رابطه با اينکه مردم ما دوست ندارند روحانيت دولتی شود، مردم ما حمايت روحانيت از دولت را در گرو آن می‌دانند که روحانيت مستقل باشد و تحت تاثير قرار نگيرد، جامعه ما موافق تبديل فضای ارزشی جامعه به سوداگری نيست که در آن همه چيز قابل خريد و فروش باشد، مردم نمی‌خواهند ارزش‌هايی که باعث بقای آنهاست مثل کالايی که قيمت پولی دارد قابل خريد و فروش باشد، دانشجويان به تشويق وی پرداختند.

در ادامه صحبت‌های مهندس موسوی، زمانی که وی گفت در جامعه‌ای که اگر ضرورت باشد مردم از همه چيزشان در راه خدا می‌گذرند می‌توان بدون آنکه به مردم صدقه داد و پول کف دست آنها گذاشت بحران‌ها برای مردم شرح داد، حفظ عزت مردم و صيانت از آن بسيار بسيار مهم است و اگر اين را نداشتيم نمی‌توانستيم با آن شرايط هشت سال تحمل کنيم، دانشجويان به تشويق او پرداختند.

همچنين در ادامه زمانی که به علت پريدن آب در گلوی مير حسين موسوی صحبت‌های او قطع شد دانشجويان به تشويق او پرداختند تا او بتواند به صحبت‌های خود ادامه دهد.

همچنين در ادامه وقتی مير حسين گفت ما نمی‌توانيم راجع به عزت مردم غزه، حزب‌الله و لبنان صحبت کنيم و عزت خود را ناديده بگيريم دانشجويان به تشويق او پرداختند.

در اين هنگام يکی از دانشجويان به علامت شکايت خواست صحبتی کند که با اعتراض و هو کشيدن ديگر دانشجويان همراه شد و همه شعار درود بر موسوی را سر دادند تا صحبت‌های او قطع شود.

به گزارش آفتاب، در ادامه صحبت‌های موسوی در رابطه با اينکه چون جامعه ما دارای عقل جمعی است از تحريک بيهوده جهان دلخوشی ندارد، دانشجويان وی را تشويق می‌کردند.

همچنين در پايان صحبت‌های موسوی در رابطه با اينکه کشور را همه می‌سازند نه يک فرد، گروه و دسته دانشجويان او را تشويق کرده و شعار درود بر سه سيد فاطمی، خمينی و موسوی و خاتمی را سر دادند.

در ادامه اين مراسم مجری برنامه اعلام کرد که حضور مير حسين و صحبت‌های او يادآور حضور شخصيت‌هايی چون امام (ره) و بهشتی بوده است اعلام کرد به رسم هميشگی مجمع ساليانه انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران قرار است از اعضای سابق اين انجمن تقدير شود که با حضور مير حسين موسوی از امير معتمدی عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در سال‌های ۷۹ تا ۸۲، رضا زمانی عضو شورای مرکزی در سال ۸۳، سيد جليل موسوی سال‌های ۸۴ تا ۸۵ و صادق صدرايی در سال‌های ۸۴ تا ۸۶ تقدير به عمل آمد و در پايان مراسم همزمان با خروج مير حسين از سالن شعار درود بر موسوی را سر دادند.

در پايان اين مراسم اعضای انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران به روی سن رفتند و عکس يادگاری گرفتند.





















Copyright: gooya.com 2016