دوشنبه 19 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خبر حمله ناکام هواپیمای دشمن به ماهواره امید از زبان احمدی‌نژاد، آینده

رییس جمهور در جریان سفر به ارومیه در یکی از جلسات سخنرانی، روایت جالبی از گشت‌زنی و حمله هواپیماهای رادارگریز دشمن به ماهواره امید در شب پرتاب این ماهواره به دست داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر این گزارش، دکتر احمدی‌نژاد که در روز 22 بهمن نیز توضیحات فنی دقیقی در خصوص ماهواره امید داده بود، در این جلسه نیز ضمن اشاره به الطاف الهی نکته‌های ناگفته‌ای را در این باره مطرح کرده و از ایجاد اختلال در سیستم مخابراتی پرتاب ماهواره توسط 2 فرورند هواپیمای رادارگریز دشمن خبر داده است.

این دو هواپیما در ارتفاع بالا بر فراز محل پرتاب ماهواره امید حضور یافته و سیستم مخابراتی پرتاب ماهواره را مختل می‌کنند، اما با استفاده از سیستم جایگزین، ماهواره با موفقیت پرتاب شد.

به گفته رییس جمهور قرار بود این ماهواره روز اول بهمن ماه همزمان با آغاز کار اوباما پرتاب شود، اما به دلیل شرایط جوی محل، پرتاب ماهواره حدود دو هفته به تعویق افتتاد.

سپس قرار شد ماهواره امید صبح روز چهاردهم بهمن پرتاب شود اما مجددا اوضاع جوی محل در نظر گرفته شده برای پرتاب موشک ماهواره‌بر نامساعد شد و به همین دلیل پرتاب ماهواره تا بعد از ظهر آن روز به تأخیر افتاد.

بعد از ظهر روز چهاردهم بهمن، هنگامی که ماهواره بر برای پرتاب آماده شد، دو فروند هواپیمای رادارگریز بدون سرنشین دشمن در ارتفاع بالا بر فراز محل پرتاب ماهواره شروع به گشت زنی کرده و با انجام جنگ الکترونیک سیستم مخابراتی پرتاب ماهواره را مختل کردند.

ابتدا قرار بود ابن دو فروند هواپیما توسط نیروهای ایرانی منهدم شود، اما تصمیم تغییر کرد.

پس از مختل شدن سیستم مخابراتی پرتاب ماهواره، با تدابیر پیش بینی شده، سیستم ذخیره برای پرتاب ماهواره بر سفیر 2 که حامل ماهواره امید بود، فعال شد و در ساعت 10 شب ماهواره امید به فضا پرتاب شد و پس از 8 دقیقه در مدار قرار گرفت.





















Copyright: gooya.com 2016