چهارشنبه 21 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محروميت زندانيان سياسی از مرخصی نوروزی، کميته گزارشگران حقوق بشر

طبق بخشنامه ابلاغ شده به به سازمان زندان ها، اعطای مرخصی نوروزی به زندانيان سياسی، ممنوع شده است. اين بخشنامه در شرايطی صادر می شود، که در ايام نوروز، نيمی از زندانيان به مرخصی می روند. به گفته زندانيان سياسی، اکثر زندانيان با جرايم مختلف، حق استفاده از مرخصی نوروزی را دارند. با اين حال درخواست مرخصی زندانيان سياسی که از چند ماه پيش به مديريت زندان انتقال يافته بود، تنها با يک جمله پاسخ داده شد:" با درخواست مرخصی موافقت نشد."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حميدرضا محمدی، اميدرضا ميرصيافی، و شمار ديگری از زندانيان سياسی در زندان اوين از جمله کسانی هستند که پس از حدود دو ماه انتظار، با درخواست مرخصی شان مخالفت شده است.

يکی از اين زندانيان می گويد:" اميد زيادی داشتم، که با مرخصی ۵ روزه ام موافقت شود، در اين مدت بارها خانواده ام به دادگاه انقلاب مراجعه کردند و دست آخر به آنها گفتند موافقت نشده است. "

در اعلاميه جهانی حقوق بشر با وجود آنکه اوقات فراغت از نظر حيات انسانی ، همرديف غذا نيست اما همانطور ‏که انسان حق هوا و غذا دارد، اوقات فراغت برای او نيز در زمره حقوق به شمار رفته است نه در رديف امتيازات

کميته گزارشگران حقوق بشر





















Copyright: gooya.com 2016