پنجشنبه 6 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شماری از فعالان حقوق زنان در تهران بازداشت شدند، تغيير برای برابری و راديو فردا

تغيير برای برابری: ديدار نوروزی هم ممنوع؛ بازداشت اعضای کمپين

تغيير برای برابری - ظهر امروز ششم فروردين، بيش از ۱۰ نفر از اعضای کمپين يک ميليون امضا در خيابان سهروردی تهران بازداشت شدند.

امروز پنج شنبه، قرار بود جمعی از اعضای کمپين و چند نفر از مادران صلح برای عرض تبريک سال نو به ديدن خانواده برخی از زندانيان و همچنين خانواده دکتر زهرا بنی يعقوب به منزل آنان بروند. به اين منظوردقايقی بعد از ساعت ۲ و نيم بعد از ظهرهنگامی که همگی سر قرار، ابتدای خيابان سهرودی جنب پل سيد خندان، حاضر شدند و قصد حرکت داشتند توسط ماموران نيروی انتظامی بازداشت و به کلانتری نيلوفر منتقل شدند.

هم اکنون خانواده های تعدادی از بازداشت شدگان در مقابل کلانتری نيلوفر برای پيگيری وضعيت آنان حاضر هستند اما هيچ گونه پاسخ مشخصی نگرفته اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته خانواده ها، خديجه مقدم، فرخنده احتسابيان، دلارام علی، ليلا نظری محبوبه کرمی و از مردان کمپين علی عبدی، امير رشيدی، محمد شوراب، آرش نصيری اقبالی و چند نفر ديگر ازجمله بازداشت شدگان هستند.

يکی از حاضران در اين خصوص به تغيير برای برابری گفت "با تعدادی از دوستان قرار گذاشته بوديم برای بازديد و تبريک سال نو به ديدار خانواده های زندانيان برويم. به محل قرار که رسيديم ون نيروی انتظامی با تعدادی از افراد لباس شخصی در حال عکس و فيلم گرفتن از ما و پلاک ماشين هايمان بودند. اتومبيل ما زودتر راه افتاد. در مسير بوديم که دوستان مان خبر دادند که آنها را بازداشت کرده می خواهند به کلانتری نيلوفر منتقل کنند. "

***

راديو فردا: شماری از فعالان حقوق زنان در تهران بازداشت شدند

ماموران نيروی انتظامی روز پنجشنبه بيش از ده تن از اعضای کمپين يک ميليون امضاء را در خيابان سهروردی تهران بازداشت کردند.

نسرين ستوده، وکيل دادگستری، در اين زمينه به راديو فردا گفت: امروز تعدادی از مادران صلح قرار گذاشته بودند تا برای ديدار نوروزی به ديدار خانواده دکتر زهرا بنی يعقوب بروند زير پل سيد خندان که محل قرار آنها بود قبل از حرکت بازداشت شدند.

وی افزود: از بين بازداشت شدگان من وکالت خديجه مقدم، دلارام علی و مريم زندی را به عهده دارم و حتما در اولين فرصت نسبت به اعلام وکالت و پيگيری حقوقی پرونده آنها اقدام خواهم کرد.

بر اساس گزارش های منتشره، افراد بازداشت شده که در ميان آنها نام چند مرد نيز به چشم می خورد به کلانتری ميدان نيلوفر تهران منتقل شده اند.

از جمله بازداشت شدگان می توان به محبوبه کرمی، ليلا نظری، فرخنده احتسابيان، علی عبدی، امير رشيدی، محمد شوراب و آرش نصيری اقبالی اشاره کرد.

خانم ستوده اظهار داشت: «افراد بازداشت شده هنوز در کلانتری ميدان نيلوفر هستند و من اميدوارم که اين اشتباه رخ داده هر چه زودتر جبران شود و به آزادی اين خانم ها اقدام شود.»

دستگيری اعضای کمپين يک ميليون امضاء در روز تعطيل صورت گرفته است و احتمال می رود که بازداشت آنها ادامه يابد.

ولی نسرين ستوده می گويد: «ماموران انتظامی موظفند که قبل از فوت وقت و به محض اينکه دستور قضايی برای آزادی آنها صادر شود حتی در ساعات تعطيلی و حتی نيمه شب نسبت به آزادی آنها اقدام کنند.»

هدف از کمپين يک ميليون امضا - که نزديک به دو سال پيش توسط تعدادی از فعالان حقوق زن در ايران راه ‌ اندازی شد- جمع ‌آوری يک ميليون امضا از زنان و مردان ايرانی برای رفع به گفته مسئولان اين کمپين «تبعيض‌ های قانونی عليه زنان ايرانی» است.

بازداشت تعدادی از اعضای کمپين يک ميليون امضاء در ايران يک روز پس از آن صورت می گيرد که يک بنياد فمينيستی در آمريکا «جايزه سراسری زنان» خود را به آن اعطاء کرد.

کمپين يک ميليون امضاء قصد دارد که پس از جمع آوری امضاء ها از مجلس شورای اسلامی درخواست کنند که در قوانين مربوط به زنان بازنگری کند.

اعضای اين کمپين در دو سال گذشته بارها از سوی ماموران امنيتی و انتظامی جمهوری اسلامی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و شماری از آنها نيز بازداشت شدند.

مقام های قضايی جمهوری اسلامی فعالان اين کمپين را متهم کرده که قصد «براندازی نرم» دارند ولی فعالان حقوق زنان اين اتهام را رد کرده و هدف خود را رفع تبعيض از زنان در عرصه های سياسی، فرهنگی و اجتماعی دانسته اند.





















Copyright: gooya.com 2016