یکشنبه 9 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پی گيری خانواده ها برای آزادی بازداشت شدگان شش فروردين بی نتيجه ماند، تغيير برای برابری

تغيير برای برابری: به رغم وعده های داده شده برای آزادی ۱۲ تن از اعضای کمپين يک ميليون امضا و مادران صلح، بازداشت آنان همچنان ادامه دارد و مردان کمپينی از صبح امروز به زندان قزل حصار منتقل شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خديجه مقدم، ليلا نظری، دلارام علی، فرخنده احتسابيان، محبوبه کرمی، شهلا فروزانفر، ثريا يوسفی، آرش نصيری اقبالی، امير رشيدی، محمد شوراب وعلی عبدی، عصر روز پنج شنبه در حالی که تصميم داشتند به ديدار نوروزی با خانواده های برخی از زندانيان بروند در خيابان سهروردی تهران دستگير و به زندان منتقل شده و بازداشت آنان تا کنون ادامه يافته است.

صبح امروز در سومين روز بازداشت دوازده تن از اعضای کمپين يک ميليون امضا و مادران صلح، خانواده های آنان برای پيگيری و اطلاع از وضعيت آنان به دادياری ويژه امنيت واقع در جنب زندان اوين و سپس به دادگاه انقلاب مراجعه کردند.

طی ساعت های متمادی حضور خانواده ها و افرادی که به عنوان کفيل برای آزادی بازداشت شدگان به دادگاه انقلاب مراجعه کرده بودند، پس از بلاتکليفی و پاسخ های ضد و نقيضی که تا پايان وقت اداری به آنان داده شد، هيچ يک از اين افراد آزاد نشدند.

بازداشت اعضای کمپين و مادران صلح در حالی ادامه يافته است که به گفته ی خانواده های آنان، صبح امروز آقای يوسفی رئيس دفتر قاضی متين راسخ به آنها اعلام کرده بود عصر روز پنج شنبه برای کليه بازداشت شدگان قرار کفالت صادر شده بود ولی به دليل عدم اطلاع خانواده ها مراحل اداری آن به اولين روز کاری يعنی روز شنبه موکول شد. اما هنگامی که خانواده ها امروز با کفيل به دادگاه مراجعه کردند پاسخ مشخصی دريافت نکردند تا اينکه در نهايت به آنها اعلام شد که پيش از شانزدهم فروردين به هيچ کدام از پرونده ها رسيدگی نخواهد شد. مسئولان دادگاه انقلاب در مواجهه با اعتراض به اين امر از قول بازپرس های شعبه امنيت، آقايان راسخ و حيدری فرد نقل کردند که به دليل تجمع خانواده ها در مقابل دادگاه انقلاب مراحل آزادی آنها به تعويق افتاده است.

ساير اعضای کمپين و مادران صلح که در بند مالی زندان زنان اوين نگهداری می شوند طی تماس با خانواده های خود اعلام کرده اند که با نوشتن نامه ای به رئيس زندان به ادامه بازداشت به رغم صدور کفالت معترض شده اند اما مددکار و رئيس بند نسوان از قبول نامه سر باز زده و گفته اند که اعتراضات آنان را به صورت شفاهی منتقل می کنند. اين افراد همچنين اعتراض کرده اند که چطور برای بازداشت آنان در روز تعطيل و تا پاسی از شب گذشته، قاضی کشيک حضور دارد اما برای رسيدگی به پرونده و آزادی شان در ساعات اداری قاضی کشيک حضور ندارد.

قرار است که صبح فردا خانواده ها مجددا به همراه کفيل به برای پی گيری آزادی فرزندان شان به دادياری امنيت دادگاه انقلاب مراجعه کنند.





















Copyright: gooya.com 2016