سه شنبه 11 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيام نوروزی نهضت مقاومت ملی ايران

در شرائطی که اکثريت مردم آهی در بساط ندارند و به علت گرانی به سختی قادرند، عيد نوروز را جشن بگيرند؛ هنگامی که زنان دلاوری که برای احقاق حقوق حقه خود به پا خاسته اند، دانشجويانی که برای آزادی مبارزه کرده اند و فعالين کارگری که جز تلاش برای بهبود وضع زندگی خود گناهی ندارند، شلاق خورده و در زندان بسر ميبرند، در حالی که هزاران هزار کارکنان جامعه بيکارند، هزاران هزار دهقان بيکار و بی زمين آواره شهرها شده اند، توليد به حد اقل خود رسيده است و بالاخره هنگامی که ميدانيم در سال آينده نيز فساد حکومت و بحران اقتصادی زندگی مردم را بمراتب تلخ تر خواهد کرد و حکومت جهل و دروغ همانند سی سال گذشته جز وعده های توخالی تحويل آنان نخواهد داد، از خود می پرسيم آيا ميتوان در چنين شرائطی از عيد و يا جشن صحبت کرد؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اما وقتی بياد ميآوريم که نوروز عيد ملی و نشانه همبستگی ما ايرانيان است. بياد ميآوريم که دشمنان ملت همواره تمام کوشش خود را برای مقابله با مفهموم ملت و از ميان بردن نمادهای های ملی منجمله عيد نوروز به کار گرفته و در صددند کشور ما را به گورستانی تاريک و غم زده تبديل کنند، ميبنيم که علی رغم همه مشکلات ياد شده، برگزاری مراسم نوروز و شرکت در جشن و شادی ، در کنار بزرگداشت اين سنت باستانی، يک مقاومت ملی در مقابل استبداد حاکم نيز هست.

ملت ايران با تاريخ پرتحرک و کهنسال خويش بارها علی رغم مصيبت های مشابهی سنن، فرهنگ و همبستگی خود را حفظ کرده و مطمئنا حکومت جاهلان و نظام ديکتاتوری دينی نيز نخواهد توانست سنت، فرهنگ و همبستگی ملی ايرانيان را دچار مخاطره کند. ما اطمينان داريم که پرانتز سياه اين ديکتاتوری منحوس با کوشش همه جانبه ملت ايران بسته خواهد شد و به جای آن حکومتی که حافظ و ضامن حقوق و آزادی های مردم و نماينده واقعی آنان است مستقر خواهد گرديد.

پس عيد نوروز را مثل هميشه به مردم ايران تبريک ميگوئيم و علی رغم همه سختی ها، برای همه ايرانيان، روزهائی مملو از شادی و پيروزی را آرزومنديم. باشد که با گسترش يک مقاومت همه جانبه و ملی بتوانيم در نائل شدن به آزادی، دموکراسی و عدالت اجتماعی نوروزی واقعی را در شادی و سرور کامل جشن بگيريم.

ابران هرگز نخواهد مرد
نهضت مقاومت ملی ايران
نوروز ۱۳۸۸





















Copyright: gooya.com 2016