چهارشنبه 26 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پرونده ناهيد کشاورز و سارا ايمانيان با دو اتهام در دادگاه انقلاب مورد رسيدگی قرار گرفت، مدرسه فمينيستی

مدرسه فمينيستی: امروز ۲۶ فروردين ماه، جلسه رسيدگی به دو اتهام ناهيد کشاورز، عضو کمپين يک ميليون امضاء،برگزار شد.

نسرين ستوده، وکيل ناهيد کشاورز به مدرسه فمينيستی گفت: «امروز جلسه رسيدگی به ۲ اتهام موکل ام خانم ناهيد کشاورز با حضور وکلای پرونده يعنی اينجانب و نسيم غنوی تشکيل شد. دو اتهام به خانم کشاورز اعلام شد ولی اقدام عليه امنيت ملی از طريق اجتماع و تبانی در تجمع جلوی دادگاه انقلاب در ۱۳ اسفند ۱۳۸۵ بود که در واقع خانم کشاورز در آن روز به قصد شرکت در دادگاه، به دادگاه انقلاب مراجعه کرده بود ولی از ورود ايشان جلوگيری به عمل آمده بود. ايشان به اتفاق بقيه خانم ها در پياده روی مقابل دادگاه منتظر نشسته بودند که بازداشت شدند.» نسرين ستوده سپس افزود: «خانم کشاورز قصد داشتند از حق قانونی شان مبنی بر شرکت در جلسات دادگاه استفاده کنند».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نسرين ستوده سپس در مورد پرونده ديگر ناهيد کشاورز که در همين روز مورد رسيدگی قرار گرفت گفت: «دومين اتهام ناهيد کشاورز اقدام عليه امنيت کشور از طريق فعاليت تبليغی عليه نظام بوده که مربوط به جمع آوری امضاء توسط ايشان در پارک لاله بوده است. نظر به اين که اساسا جمع آوری امضاء جرم نيست و همچنان که شهروندان حق ارند برای ارائه خدمات شهری مبادرت به جمع آوری امضاء نمايند، می توانند با درخواست تغيير قوانين نيز مبادرت به جمع آوری امضاء کنند، لذا من با ارائه حکمی مشابه در اين زمينه که اعلام کرده بود جمع آوری امضاء جرم نمی باشد از دادگاه رسيدگی کننده تقاضای صدور برائت برای موکل خود را کردم.»

نسرين ستوده سپس اضافه کرد: «در ابتدای جلسه از حضور همسر خانم کشاورز در جلسه رسيدگی جلوگيری به عمل آمد، درحالی که طبق اصل ۱۶۵ قانون اساسی، اصل بر علنی بودن دادگاه هاست مگر آن که غيرعلنی اعلام شود. اما امروز دادگاه در صورت جلسه کتبی، غيرعلنی بودن دادگاه را اعلام ننموده بود معهذا از حضور آقای حاج محسن (همسر ناهيد کشاورز) جلوگيری به عمل آمد که اين امر نيز مورد اعتراض وکلا قرار گرفت».

نسرين ستوده که وکالت محبوبه حسين زاده را نيز برعهده دارد، گفت: «قرار بود جلسه رسيدگی به پرونده محبوبه حسين زاده نيز برگزار شود که اينجانب با توجه به اين که موکل ام، محبوبه حسين زاده، برای ادامه تحصيل به خارج از کشور رفته است از دادگاه تقاضای مهلت نوده ام که اميدوارم با تجديد جلسه موافقت شود.»

ناهيد کشاورز در ۱۳ اسفند ۱۳۸۵ به همراه ۳۲ تن ديگر از فعالان جنبش زنان بازداشت شده بود که پس از مدتی آزاد شد ولی پرونده او تا امروز مورد رسيدگی قرار نگرفته بود. ناهيد کشاور همچنين در ۱۳ فروردين ماه ۱۳۸۶ هنگامی که در پارک لاله مشغول جمع آوری امضاء برای کمپين بود، به همراه محبوبه حسين زاده بازداشت شد و پس از ۱۰ روز با قرار کفالت آزاد گرديد. در اين روز (۱۳ فروردين ۱۳۸۶) سارا ايمانيان و سعيده امين نيز بازداشت شدند که پس از چند ساعتی آزاد شدند.

امروز در دادگاه انقلاب علاوه بر ناهيد کشاورز، اتهامات سارا ايمانيان نيز مورد رسيدگی قرار گرفت. سارا ايمانيان پيش از اين در روز ۱۳ اسفندماه ۱۳۸۵ همراه ۳۲ نفر ديگر بازداشت شده بود که اين پرونده اش پيش از اين، رسيدگی شده و در خصوص اين پرونده اش، حکم ۶ ماه حبس تعليقی (تعليق به مدت ۲ سال) صادر شده بود، اما امروز در جلسه رسيدگی به پرونده اش، علاوه بر رسيدگی به پرونده جمع آوری امضاء در پارک در ۱۳ فروردين ۱۳۸۶، دوباره اتهام تجمع مقابل دادگاه انقلاب در روز ۱۳ اسفندماه ۱۳۸۵ به وی اعلام شد. سارا ايمانيان در خصوص اتهام تجمع در مقابل دادگاه انقلاب کتبا نامه ای به دادگاه تسليم کرد و در آن اعلام نمود که قبلا اتهام او در خصوص پرونده ۱۳ اسفند رسيدگی شده و حکم نيز برايش صادر شده است و از اين رو تقاضای خارج شدن اين اتهام از پرونده اش را کرد که قرار شد اين اتهام از پرونده جديد خارج شود.





















Copyright: gooya.com 2016