چهارشنبه 26 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تشکيل دادگاه پرستو الهياری، نفيسه آزاد و عاليه مطلب زاده، تغيير برای برابری

تغيير برای برابری - از نخستين روزهای کاری در سال جديد پرونده فعالان جنبش زنان در دستورکار قرار گرفته است.

پرستو الهياری

۲۴ فروردين ماه جلسه رسيدگی به اتهامات پرستو الهياری ديگر عضو کمپين يک ميليون امضا، با حضور حيدری فرد نماينده دادستان در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تشکيل شد و پرستو الهياری به همراه وکيل خود زهرا ارزنی در دادگاه حاضر شد. در اين جلسه قاضی مغيثی اتهام اقدام عليه امنيت ملی از طريق فعاليت تبليغی عليه نظام را به او تفهيم کرد و تنها لايحه دفاعيه مکتوب را ازوکيل او پذيرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


۲۷ مهرماه گذشته ماموران امنيتی با تفتيش منزل اين عضو کمپين برخی از لوازم وی از جمله کامپيوتر لپ تاپ و آلبوم های شخصی، دستنوشته های او را ضبط کردند و خود وی را نيز مورد بازپرسی قرار دادند.

نفيسه آزاد و عاليه مطلب زاده

۲۵ فروردين جلسه رسيدگی به پرونده ی نفيسه آزاد و عاليه مطلب زاده، که ۲۳ خرداد سال گذشته در مقابل گالری راه ابريشم بازداشت شده بودند، در شعبه ۱۰۵۴ مجتمع قضايی عدالت برگزار شد.

اين دو فعال جنبش زنان در پی دريافت احضاريه کتبی، ديروز به همراه مينا جعفری وکيل خود به مجتمع قضايی عدالت مراجعه کرده و به سوالات قاضی حيدری در خصوص موارد اتهامی خود پاسخ دادند. گفتنی است در اين جلسه رسيدگی، اتهامات اخلال در نظم عمومی و تمرد در برابر دستور پليس به آنان تفهيم شد.

بيست و سوم خرداد سال گذشته ۹ نفر از فعالان حقوق زنان که برای برگزاری نشست در خصوص بررسی حقوق زنان به گالری راه ابريشم مراجعه کره بودند توسط ماموران امنيتی دستگير و پس ازچند ساعت بازداشت در وزرا با اخذ مدارک شناسايی آزاد شدند.





















Copyright: gooya.com 2016