پنجشنبه 27 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نشست ميرحسين موسوی با فعالان اقتصادی کشور، فارس

خبرگزاری فارس: ميرحسين موسوی به منظور تبيين مواضع اقتصادی خود در جمع نخبگان و فعالان اقتصادی کشور حضور يافت.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس ميرحسين موسوی کانديدای دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری امشب در نشست با نخبگان و فعالان اقتصادی کشور با اشاره به سفر اخير خود به استان خوزستان اظهار داشت: کشور ما به ويژه استان زرخيزی همچون استان خوزستان دارای منابع عظيمی از انرژی عظيم، نفت فراوان، موقعيت استراتژيک ويژه، همسايگی با عراق، نزديکی به عربستان و کويت و دارا بودن ساحلی با خليج فارس و مناطق آزاد نيرومند نيازمند توجه و عنايت بيشتری بوده اما وقتی وارد اين استان می‌شويم انگار رنگ فقر بر آن پاشيده شده در بسياری از شاخص‌ها از قبيل فقر و بيکاری وضعيت مطلوبی را ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: اين نه تنها شايسته اين کشور، ملت و مردم اين استان نيست بلکه سوالات بسياری را برمی‌انگيزد که به چه دلايلی کار به اينجا کشيده است.
ميرحسين موسوی با تاکيد بر لزوم نياز جدی اين مسايل در کشور به بررسی دقيق و خردمندانه عنوان کرد: در مناطق آزاد اين استان تغييرات مديريتی نظير تغيير رئيس کل بانک مرکزی چندين باره صورت گرفته و استاندار و فرمانداران اين استان نيز شرايطی نظير همين حالت را دارند.
وی گفت: اگر سعه صدر و تعامل در کشور بود شاهد شکل‌گيری و وقوع چنين مشکلاتی در جامعه نبوديم و دغدغه حضور امروز شما نخبگان و فعالان اقتصادی به معنی نگرانی از شرايط است.
در ادامه بخش آغازين نشست نخبگان و فعالان اقتصادی با ميرحسين موسوی حسين عبد تبريزی رئيس سابق بورس اوراق بهادار کشور از ميرحسين موسوی در خصوص اقتدار بانک مرکزی، تعيين نرخ سود بانکی، نحوه اعمال مديريت بر حوزه بيمه، سهام عدالت و نحوه کشانيدن مردم به سوی بازار سرمايه سوالاتی را مطرح کرد.
سيد‌محمد بحرينيان از فعالان اقتصادی استان خراسان نيز سوالاتی در خصوص نقش بخش توليد در عرصه دفاع مقدس، اولويت‌بندی‌های بخش اقتصاد، راهبرد اساسی حرکت اقتصادی دولت موسوی در توسعه فضای توليد کشور، هدفگيری‌های سيستم اقتصادی دولت ميرحسين و نوع نگرش وی به بخش خصوصی واقعی کشور مطرح کرد.
محمد‌حسن کرمانی فعال حوزه گردشگری نيز با تاکيد بر لزوم واگذاری کار مردم به مردم در کشور از موسوی پرسش‌هايی را در خصوص ظرفيت‌های بزرگ کشور و گونه هدايت منابع به سوی اين ظرفيت‌ها و همينطور نحوه اعمال تعادل در سياست خارجی، جايگاه بخش خصوصی و ضوابط به کارگيری مديران در اين حوزه و جايگاه تخصص افراد در مديريت بيان کرد و از موسوی خواست تا در خصوص راهکارهای خود برای مواجهه با آمارهای غلط در جامعه و چگونگی نگرش وی در مورد حکومت بر مبنای دو طرح خادم بودن و يا حاکم بودن توضيح دهد.
علی اشرف افخمی از مديران بخش خصوصی کشور نيز ضمن بيان مسايلی در خصوص شاخصه‌های آزادی کسب و کار از موسوی خواست تا برنامه‌های خود را حول سه محور بازار رقابتی، راهکارهای بازگشت رونق به کارگاه‌ها و کارخانه‌ها و سکانداری در عرصه اقتصاد ارايه دهد.
خسرو فروغان از فعالان اقتصادی حوزه اصناف توليدی با اشاره به وجود ۲ ميليون واحد صنفی در کشور و نسبت ۴۰۰ هزار واحدی توليدی به ۱ ميليون و ۵۰۰ هزار واحدی خدماتی اظهار داشت: بايد برنامه‌ آينده دولت شما در خصوص بهره‌گيری از توان واحد‌های کوچک اقتصادی مشخص شده و با اصلاح قانون نظام صنفی مديريت مطلوبی بر اصناف صورت گيرد.
وی از ميرحسين خواست تا در برنامه‌ريزی جامعه‌ای در خصوص فعال سازی شوراهای صنفی و شکل‌گيری سازمان اصناف کشور و همينطور ساز و کار رقابت‌پذيری در نظام صنفی و تطابق برنامه‌های اين حوزه با اقتصاد جهانی تدوين کرده و اصناف را از جايگاه سيبل در دستگاه‌های نظارت بر گرانی و مقابله با جرايم ناحق خارج کند.
پدرام سلطانی دبيرکل اتحاديه صادرکنندگان و فعالان عرصه تجارت الکترونيک کشور نيز در اين نشست با بيان اينکه اگرچه جمع حاضر در مقايسه با توده کشور در پای صندوق‌های رای در اقليت بشمار می‌رود اما در پی موفقيت شما گام‌های بزرگی را می‌تواند در موفقيت شکل دهد، اظهار داشت: بايد در دولت آينده شما روش‌هايی برای تعامل بهتر با کشورها و رفع سريعتر تحريم‌ها اتخاذ شده و به واقع برنامه‌های ويژه‌ای برای اعاده اعتبار شهروندی ايرانی صورت گيرد.
وی همينطور از موسوی خواست در خصوص سياست‌های ارزی و نرخ ارز پايدار و همينطور راهکارهای بهبود فضای سازوکار و کاهش فساد اداری برنامه‌ريزی جديد صورت دهد.
سلطانی از موسوی پرسيد: شما پيرو کدام مکتب اقتصادی هستيد و مردان اقتصادی شما در کابينه چه کسانی هستند و نحوه گزينش آنها به چه صورت است.
شمس اردکانی از فعالان اقتصادی انرژی هسته‌ای در پايان بخش طرح پرسش‌ها از موسوی از وی خواست برنامه‌ريزی جامعی در خصوص تبديل قيمت هر بشکه نفت و هر فوت گاز به سرمايه برای کشور ارائه داده و ظرفيت‌های ممتاز کشور در حوزه ذخاير نفت و گاز بهره‌های لازم برده شود.
ميرحسين موسوی پس از شنيدن سئوالان فعالان و نخبگان اقتصادی به سئوالات آنان و همينطور جزئيات برنامه اقتصادی خود می‌پردازد.
مشروح سخنان ميرحسين موسوی و جزئيات برنامه اقتصادی وی متعاقبا ارسال می‌شود.





















Copyright: gooya.com 2016