جمعه 28 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از کانديداتوری ميرحسين موسوی حمايت کرد، ايلنا

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با صدور بيانيه‌ای حمايت خود را از کانديداتوری ميرحسين موسوی اعلام کرد.

به گزارش ايلنا متن کامل اين بيانيه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اينک که کشور عزيزمان در آستانه رويداد تعيين‌کننده انتخابات رياست‌جمهوری قرار گرفته است. شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به عنوان يک نهاد سياسی متشکل از ۲۲ حزب و تشکل رسمی اصلاح‌طلب در کشور که ضرورت تداوم حرکت اصلی ملت ايران و حفظ وحدت و انسجام مجموعه اصلاح‌طلبان را مبرم‌ترين وظيفه دينی و ملی خود می‌داند، برای تبيين ديدگاه‌های مشترک گروه‌های عضو جبهه اصلاحات در انتخابات حساس پيش رو نکات ذيل را به اطلاع مشتاقان اعتلا و پيشرفته مصلحانه کشور عزيزمان می‌رساند:
شرايط خطير کنونی و نابسامانی‌های ناشی از عملکرد دولت فعلی هزينه‌ها و خسارات سنگينی را متوجه منافع ملی و نظام تصميم‌گيری و مديريتی کشور نموده است. لذا اغتنام از فرصت انتخابات که با رای تک‌تک مردم ايران سرنوشت آن رقم خورد وظيفه اصلی هر ايرانی دلسوز و علاقه‌مند به سرنوشت اين ملک و ملت است.
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بر آن است که با حضور قدرتمند در اين عرصه از فرصت موجود برای تغيير شرايط پيش آمده استفاده مطلوب نمايد و در اين راستا از عموم مردم ايران خواستار حضور فعال، آگاهانه و پرشور برای خلق حماسه ديگر در روز ۲۲ خرداد ماه امسال می‌باشد.
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با بحث و بررسی‌های نسبتا طولانی و همه‌جانبه در خصوص تعيين کانديدای مورد حمايت خود پس از انصراف آقای سيد محمد خاتمی از شرکت در انتخابات رياست‌جمهوری و همچنين اعلام آمادگی آقای مهندس ميرحسين موسوی جهت شرکت در انتخابات و از سوی ديگر اعلام قبلی صورت گرفته توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمين آقای مهدی کروبی جهت حضور در عرصه رقابت انتخاباتی سرانجام با در نظر گرفتن مولفه‌های گوناگون مرتبط با شرايط کنونی جامعه از ابعاد مختلف سياسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و با عنايت به نظرخواهی‌های صورت گرفته از ميان اعضا و هواداران گروه‌های عضو جبهه اصلاحات در يک فرآيند کاملا دمکراتيک حمايت خود را از کانديداتوری آقای مهندس ميرحسين موسوی اعلام نمود.
اين تصميم به واسطه ضرورت‌هايی بوده که بر اولويت ايشان با جميع شرايط تاکيد می‌نمود. اما اين تصميم‌گيری به هيچ وجه از ارزش‌های حجت‌الاسلام والمسلمين آقای مهدی کروبی شخصيت بزرگی که همواره همراه و همگام انقلاب بوده‌اند نمی‌کاهد.
از سوی دگر مجددا از آقای سيد محمد خاتمی که حضور و انصراف ايشان بر پايه مصالح ملی صورت گرفته تشکر می‌نماييم و همراهی و اعلام حمايت ايشان از آقای ميرحسين موسوی را که در اعلام حمايت اين شورا نيز تاثيرگذار بوده است می‌ستاييم.
مردم شريف ايران، انتخابات کنونی در شرايط خاصی برگزار می‌گردد که شايد بتوان ادعا نمود در طول سی سال گذشته پس از انقلاب بی‌سابقه بوده است. شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با تاکيد ويژه بر نابسامانی‌های شرايط جاری کشور که حتی از سوی حاميان اوليه دولت نيز بارها مورد تاکيد و هشدار قرار گرفته است، مولفه‌های تشکيل‌دهنده اين شرايط را مجموعه قابل توجهی از علل حمايت خود از مهندس ميرحسين موسوی قرار داده است.
معتقديم ويژگی‌ها، سوابق، توانايی‌ها و باورهای ميرحسين موسوی می‌تواند کاستی‌ها و خلاء‌های جدی موجود درمديريت کنونی کشور را برطرف نمايد.
سابقه درخشان اداره امور کشور در شرايط بسيار دشوار و پيچيده جنگ تحميلی خصوصا پس از اعمال آشفتگی از سوی دشمنان نظام در عرصه مديريت کلان کشور، توجه به نقش مردم در اداره امور جامعه و اعتقاد به خرد جمعی در پيشبرد کارها، ساده‌زيستی و جانب‌داری مستمر از اقشار مستضعف و محروم، توجه ويژه به عدالت اجتماعی و توانمندسازی طبقات پايين جامعه در کنار توجه به ساير اقشار و نقش طبقات مختلف اجتماعی در عرصه‌های گوناگون جامعه، توجه به توليد و خودکفايی به عنوان رکن اساسی در حوزه اقتصاد، قرابت با فرهنگ به عنوان يکی از مولفه‌های اساسی مورد توجه مردم وبسياری ويژگی‌های ديگر از جمله مواردی هستند که اين مجموعه را به حمايت از اين يار راستين امام(ره) که بارها حمايت خود را از دولت ايشان اعلام داشته‌اند تشويق نموده است.
ادامه روند مذکور درمديريت کلان کشور، کم‌توجهی به قانون و توجيهات ناصواب و عدم تمکين به برنامه‌ها و سياست‌های کلان کشور ايجاب می‌کند بيش از پيش نسبت به سرنوشت خويش و فرزندان اين آب و خاک احساس مسووليت نموده و در تغيير و اصلاح آن بکوشيم.
تغيير و اصلاح امور جاری از جمله انتظارات ما از کانديدای مورد حمايت‌مان می‌باشد که با همت و حمايت شما مردم شريف محقق خواهد گرديد. شما به عنوان تنها امکان اصلاح‌طلبان می‌توانيد بار ديگر زمينه حضور کانديدای اصلاح‌طلبان را با رای يکپارچه و قاطع خود در عرصه مديريت کلان کشور فراهم آوريد. پايداری شما در مسير دشوار اصلاحات به يقين راه پيروزی و غلبه بر موانع اين مسير سخت را فراهم خواهد کرد.
تغيير به معنای واقعی و به گونه‌ای که برای مردم ملموس بوده و طعم خوش آن در ابعاد گوناگون موجب شيرينی ذائقه ايشان گردد. از ديگر انتظارات جدی ادامه روند اصلاحات در توجه به حقوق اساسی مردم و آزادی‌های فکری و سياسی عموم شهروندان، تقويت احزاب، رفع تبعيض در همه ابعاد، توجه به جريان آزاد اطلاعات و توزيع عادلانه فرصت‌ها و نهادينه کردن اين حقوق می‌باشد.
در حوزه اقتصاد کنترل تورم و ايجاد اشتغال از جلمه ضرورت‌هايی‌ است که مورد توجه آقای ميرحسين موسوی قرار خواهد داشت. در حوزه بين‌الملل اصلاح روابط با دنيای خارج از جغرافيای ايران با دولت‌ها و مردم توامان می‌باشد. تنش‌زدايی در سياست خارجی امروز يکی از ضرورت‌های نظام جمهوری اسلامی است که قطعا می‌توان در سايه حفاظت و حراست از حقوق حقه خويش به آن دست يافت؛ چرا که اين دو مهم درتعارض با يکديگر نبوده‌اند و اين تنها هنر مردان سياسی است که چگونه زمينه تحقق آن را فراهم آورند.
يک بار ديگر از مردم عزيز و گرانقدر خصوصا فعالين اصلاح‌طلب در سراسر کشور دعوت می‌کنيم با حضور موثر و سازمان يافته خود در قالب ستادهای تبليغاتی ميرحسين موسوی نقش تعيين‌کننده خود را در اين مقطع حساس از تصميم‌گيری‌ برای سرنوشت جامعه به نمايش بگذارند تا انشاء‌الله با توسل به خرد جمعی راهی نو و گامی استوار پيموده شود.
به اميد پيروزی آقای مهندس ميرحسين موسوی با رای قاطع مردم در انتخابات رياست‌جمهوری.





















Copyright: gooya.com 2016