دوشنبه 31 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حکم اعدام دلارا دارابی متوقف شد، رهاورد

حکم اعدام دلارا دارابی، فردا اجرا نخواهد شد.

عبدالصمد خرمشاهی با بیان این خبر، گفت:" بنابر اعلام اولیای دم مبنی بر عدم حضور در مراسم اجرای حکم و از آنجا که مطابق قانون، حکم تنها در حضور اولیای دم اجرا می شود،فعلا اجرای حکم دلارا به تعویق افتاده است، با این حال اولیای دم هنوز از درخواست قصاص صرف نظر نکرده اند."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دل آرا دارابی متهم است در آبان ماه سال ۸۶ درحالی که ۱۷ سال داشت، یکی از بستگان پدرش را به قتل رسانده است. طبق اقرار دل آرا ، دادگاه وی را به عنوان متهم ردیف اول پرونده معرفی کرد. درحالی که او پس از این اقرار اولیه، علت اقرارش را علاقه زیاد به پسری عنوان کرد که به گفته دل آرا، عامل اصلی جنایت بود. دل آرا در جلسه دادگاه عنوان کرد، به دلیل اینکه ورزشکار است و کاراته کار می کند، توانسته است با وجود جثه کوچک و نحیفش، مقتول را مورد حمله قرار دهد. او پس از این اقرار که یکی از دلایل اصلی صدور حکم قصاص علیه وی بود، ارتکاب به قتل را انکار کرد.

عبدالصمد خرمشاهی، وکیل مدافع وی، ایراداتی را به جریان پرونده وارد دانسته بود، از جمله اینکه با توجه به چپ دست بودن دلارا، وی نمی توانسته ضربات را از سمت راست به بدن مقتول وارد اورد.

دلارا دارابی که هم اکنون در زندان رشت نگهداری می شود، قرار بود صبح فردا به محل اجرای حکم اعدام برده شود.





















Copyright: gooya.com 2016