جمعه 11 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دلارا دارابی اعدام شد، کميته گزارشگران حقوق بشر

دلارا دارابی، دختری که متهم بود در سن ۱۷ سالگی، دختر عموی پدرش را به قتل رسانده است، صبح امروز در زندان رشت اعدام شد.

عبدالصمد خرمشاهی وکيل دلارا، در حالی که شوکه است با تأييد اين خبر می گويد:" نميدانم چه اتفاقی افتاده است، من در حال رفتن به رشت هستم. حالم خيلی بد است."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حکم اعدام دلارا در حالی اجرا شد، که چندی پيش، به دليل عدم حضور اوليای دم مقتول ، اجرای حکم وی به تعويق افتاده بود. با اين وجود، اين بار دادسرای استان رشت، بدون اعلام و اطلاع قبلی، حکم اعدام اين هنرمند جوان را به اجرا در آورد.

دلارا دارابی متهم بود که در آبان ماه سال ۸۶ درحالی که ۱۷ سال داشت، يکی از بستگان پدرش را به قتل رساند. طبق اقرار دل آرا ، دادگاه وی را به عنوان متهم رديف اول پرونده معرفی کرد. درحالی که او پس از اين اقرار اوليه، علت اقرارش را علاقه زياد به پسری عنوان کرد که به گفته دل آرا، عامل اصلی جنايت بود. دل آرا در جلسه دادگاه عنوان کرد، به دليل اينکه ورزشکار است و کاراته کار می کند، توانسته است با وجود جثه کوچک و نحيفش، مقتول را مورد حمله قرار دهد. او پس از اين اقرار که يکی از دلايل اصلی صدور حکم قصاص عليه وی بود، ارتکاب به قتل را انکار کرد.

عبدالصمد خرمشاهی، وکيل مدافع وی، ايراداتی را به جريان پرونده وارد دانسته بود، از جمله اينکه با توجه به چپ دست بودن دلارا، وی نمی توانسته ضربات را از سمت راست به بدن مقتول وارد اورد.

نمايشگاه نقاشی آثار دلارا دارابی باعث ايجاد توجه محافل حقوق بشری به پرونده اعدام وی شده بود.





















Copyright: gooya.com 2016