چهارشنبه 9 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقاد شديد کيهان نسبت به مواضع حقوق بشری کروبی، آفتاب

در کشور ما، کدام کودکی به جوخه اعدام سپرده شده!! که چنين فرياد "وا اعدامهای" آقای کروبی درآمده است؟


آفتاب: کيهان با انتشار يادداشتی به قلم "ناصر تهرانی" نسبت به مواضع اخير مهدی کروبی هشدار داده است.

به گزارش سرويس سياسی آفتاب، در اين يادداشت که با عنوان "حضرت آقای کروبی! کجا می رويد؟!" در شماره روز چهارشنبه کيهان منتشر شده است، نويسنده با اشاره به بيانيه «احياء و بسط حقوق شهروندی» که از سوی کروبی منتشر شده،‌ آورده است:‌ «ايشان به دليل مشغله‌های فراوان در ايام انتخابات، وقت کافی برای دقت در بيانيه‌ای که احتمالا برايشان تهيه شده را نداشته‌اند، چرا که در بخشی از بيانيه تاکيد شده بود در صورت پيروزی در انتخابات نسبت به "افزايش پهنای باند اينترنت" اقدام خواهند کرد، اين تعبير می‌تواند گويای آن باشد افراد ديگری بيانيه را تنظيم کرده‌اند».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نويسنده کيهان در ادامه با اشاره به يکی از بندهای اين بيانيه با مضمون انتقاد از اعدام کودکان افزوده است:‌ «گرچه بديهی است دستگاههای مسئول پاسخ اينگونه اظهارات را خواهند داد و مراجع صلاحيت دار به چنين ادعاها و تهمت‌هايی رسيدگی خواهند کرد، ليکن از آقای کروبی که سعی می‌کنند حسب ظاهر، اصول و چهارچوب نظام و مصالح ملی را در بيان ديدگاه‌ها و نظرات خود مراعات و جانب انصاف را در اظهارنظرها نگه دارند، چنين اظهاراتی مايه شگفتی است».

وی افزوده است: «در حالی که دشمنان قسم خورده انقلاب و کشور مترصدند از هر بهانه‌ای برای حمله تبليغاتی عليه ايران اسلامی استفاده کرده و هفته‌ها و ماه‌ها آن را در بوق و کرنا کنند اعلام توقف اعدام کودکان از سوی کسی که خود سال‌ها در اين کشور مسئوليت داشته و به تبع مسئوليتش عضو شورای عالی امنيت ملی نيز بوده است چه معنا می‌دهد؟ در کشور ما، کدام کودکی به جوخه اعدام سپرده شده!! که چنين فرياد "وا اعدامهای" آقای کروبی درآمده است؟ آيا آقايان فکر کرده‌اند با هر روش و شيوه ولو تهمت، دروغ و افترا به نظام و مسئولان آن بايد به قدرت و دولت برسند و به تغييرات ادعايی خود دست بزنند»!

کيهان نوشته است:‌ «حضرت آقای کروبی! خاطرتان هست در موضوع سوال از وزيرخارجه وقت در سال ۶۴ امام طی عتابی به برخی افراد فرمود، کاری که شما کرديد اسرائيل نکرده است. "فاين تذهبون!"
اينگونه سخنان آقای کروبی انسان را به ياد سالهای اوليه پس از انقلاب می‌اندازد که گروهی با جعل و تحريف حقايق و تهمت زدن به دستگاههای نظام، تحت پوشش دفاع از حقوق بشر سعی می‌کردند خود را مدافع ارزش‌های انسانی جلوه داده و آزادی خواه معرفی نمايند».





















Copyright: gooya.com 2016