یکشنبه 13 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جنتی: شورای نگهبان ابتدا پاسدار اسلام است سپس قانون اساسی، ايسنا

*برخی اگر دلشان برای مردم می‌سوزد، آرامش مردم را در انتخابات برهم نزنند

دبير شورای نگهبان ضمن تشريح فلسفه وجودی شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی، گفت: هدف از تاسيس شورای نگهبان جز پاسداری از اسلام و قانون اساسی‌ نيست.

به گزارش ايسنا، آيت‌الله جنتی در جمع ناظران انتخاباتی استان خوزستان، با اشاره به فلسفه وجودی شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی، گفت: شورای نگهبان به حکم قانون اساسی و امام بزرگوار برای پاسداری از اسلام و قانون اساسی تاسيس شد و اين اصطلاحی که مرسوم شده و می‌گويند «شورای نگهبان قانون اساسی»، ناقص است. شورای نگهبان طبق قانون اساسی، ابتدا پاسدار اسلام است و سپس پاسدار قانون اساسی.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: شورای نگهبان تشکيل شده تا از اسلام و قانون اساسی‌ای که محصول نهضت مردمی است و به تاييد مردم رسيده و مردم آن را پذيرفته‌اند، پاسداری کند؛ شورای نگهبان برای اين هدف تاسيس شده و هيچ هدف ديگری ندارد.

دبير شورای نگهبان ادامه داد: حدود سی سال است که شورای نگهبان مشغول انجام وظيفه در راستای اهداف نظام است و عملکرد شورا در اين سال‌ها نيز گويای اين امر است.

وی خطاب به ناظران انتخاباتی افزود: همکاری شما با شورای نگهبان نيز در همين مسير پاسداری از اسلام و قانون اساسی است. ما نه آنچنان پولی داريم که به شما بدهيم، نه پست و مقامی که وعده آن را بدهيم. بلکه از خلوص، اسلام‌خواهی، عدالتخواهی و از علاقه شما به انقلاب و اسلام استفاده می‌کنيم لذا همکاران ما برای رضای خدا کار می‌کنند و همان مسيری که شهدا رفتند را می‌روند.

آيت‌ا... جنتی با اشاره به روند برگزاری دهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوری، خاطرنشان کرد: بايد سعی کنيم انتخابات را بدون تنش برگزار کنيم. افرادی که وظيفه خودشان می‌دانند پا به ميدان بگذارند و ثبت نام کنند و اگر صلاحيت‌شان در شورای نگهبان تاييد شد، در فعاليت‌های تبليغاتی خود اهداف، برنامه‌ها و کارهايی که قصد انجام آن را دارند و قابل عمل نيز هست را صادقانه به مردم بگويند بعد هم هرکدام که انتخاب شدند بايد پای حرف خود باشند تا بعد از ۴ سال آبرويشان پيش مردم محفوظ باشد.

دبير شورای نگهبان با بيان اينکه انتخابات بايد با کمال آرامش برقرار شود، در پاسخ به برخی ابراز نگرانی‌ها درخصوص سلامت انتخابات، تاکيد کرد: اين افراد اگر دلشان برای مردم می‌سوزد، آرامش مردم را در انتخابات برهم نزنند زيرا دشمن مثل هميشه می‌خواهد افکار مردم را مغشوش کرده و بدبينی و نااميدی ايجاد کند.

به گزارش اداره ‌کل روابط‌ عمومی شورای نگهبان، آيت‌الله جنتی افزود: يک عده از دوستان که واقعا از انصاف بهره‌ای ندارند، پيشاپيش و درحالی که هنوز هيچ کاری انجام نشده، سلامت انتخابات را زيرسوال می‌برند.

وی افزود: اينها کسانی هستند که مقاصد سياسی‌شان مشخص است و حتی عقيده‌ای به اين ادعای خويش هم ندارند چراکه ناظران انتخاباتی در سی‌سال گذشته، به هيچ حزب و گروه و دسته‌ای وابسته نبوده‌اند و تنها وظيفه خويش را انجام ‌داده‌اند و بعد از هر انتخابات هم دنبال کار خويش ‌رفته‌اند.

دبير شورای نگهبان در عين حال خطاب به ناظران انتخابات تصريح کرد: البته ما هم بايد در انجام وظيفه قانونی خود دقت کامل را داشته باشيم بنابراين ناظران بايد با قانون کاملا آشنا باشند و بر آن مسلط باشند تا جلوی تخلفات را بگيرند.

وی خاطرنشان کرد: مسئله ديگر، رعايت اخلاق است. يعنی اگر کسی خلافی انجام داد، بايد با اخلاق با او برخورد کنيم تا معلوم باشد يک فرد مامور در جمهوری اسلامی، غير از فرد مامور در کشورهای غربی است.

آيت‌ا... جنتی در بخش ديگری از سخنان خود، گفت: نکته مهم ديگر در خصوص اين انتخابات، حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای است. اين وظيفه همه دستگاه‌ها و رسانه‌هاست که به مردم بگويند حضور در انتخابات يک وظيفه است که با وجود هزينه اندک، دارای آثار بسيار بابرکتی است.

وی افزود: در انتخابات رياست‌جمهوری، قدرت اجرايی ممکلت به عهده يک فرد گذاشته می‌شود لذا اين فرد بايد خدمتگذار، صادق، درستکار و امانتدار باشد و در زبان و عمل، با تمام وجود عدالت‌خواه باشد، چراکه ما مشکل عدم اجرای عدالت داريم، همانطور که شاخصه برجسته مديريت حضرت ولی‌عصر(عج) هم عدالت است. البته اين شاخصه‌ها تنها مختص به رييس‌جمهور نيست بلکه بقيه مسوولان نيز بايد دارای چنين مشخصاتی باشند.

آيت‌ا... جنتی در پايان با اشاره به اينکه مردم ما در اين سی‌سال بصيرت کامل را پيدا کرده‌اند، ابراز اميدواری کرد که در اين انتخابات، کسی که مورد رضايت خدا و خدمتگذار و مورد علاقه مردم است، انتخاب شود.





















Copyright: gooya.com 2016