سه شنبه 5 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دستگيری چندين نفر در سخنرانی ميرحسين موسوی در شهر تبريز، اميرکبير

خبرنامه امير کبير: مير حسين موسوی عصر روز گذشته در ورزشگاه باغشمال تبريز سخنرانی کرد، موسوی که سخنان خود را با جملات ترکی آغاز کرده بود به اصول ۱۵ و ۱۹ قانون اساسی اشاره کرد و گفت: طبق قانون اساسی اين اصول بايد مورد توجه و اجرا قرار بگيرد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و کانديدای دهمين دوره ی رياست جمهوری آذربايجان را شهر لحظات سرنوشت ساز معرفی نمود و اظهار داشت: تحولات دوره صفويه، قاجار، مشروطه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همواره آذربايجان را برصف مقدم دفاع از ايران ديده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مير حسين موسوی صبح امروز نيز به منزل مجتهد شبستری، امام جمعه تبريز رفت، مجتهد شبستری از روحانيون است که در رد صلاحيت اکبر اعلمی در هشتمين دوره ی انتخابات مجلس نقش پر رنگی داشت.

به گزارش خبرنامه امير کبير در اين ميتينگ انتخاباتی که با بارش باران برخی از حاضرين جلسه را ترک کردند نزديک به هزار نفر از فعالان هويت طلب و دغدغه مند آذربايجان حضور داشتند که ضمن اعتراض به اهانت خاتمی در قالب بيان جوک ترکی شعار عليه موسوی و خاتمی سر می دادند.

محمد خاتمی رئيس جمهور پيشين در فيلمی که اخيرا در بلوتوث ها پخش شده است در قالب بيان جوک اعتقادی به مردم ترک اردبيل اهانت کرده است و علی رغم جو اعتراضات شديد آذربايجان تاکنون هيچ نهاد و ارگان رسمی اصلاح طلبی از کار زشت که منجر به آزرده خاطری مردم آذربايجان گشته عذرخواهی ننموده است. محمد خاتمی در انتخابات دهم از مير حسين موسوی حمايت کرده و جريان اصلاح طلبی از حاميان جدی موسوی به حساب می آيند. سکوت مهندس موسوی که خود را فرزند برومند آذربايجان می خواند هم در مسئله خرداد ۸۵ و هم در اين مسئله ی اهانت خاتمی به هموطنانش معنا دار است.

گفتنی است محمد علی ابطحی مشاور محمد خاتمی در دوره ی اصلاحات در سايت خود با انتشار مطلبی با عنوان “سفر تبريز و بلوتوث آقای خاتمی” ضمن تاييد واقعی بودن اين فيلم دليل انصراف محمد خاتمی را از انتخابات دهمين دوره ی رياست جمهوری ترس از انتشار اين فيلم اعلام می کند.

بر اساس گزارش های رسيده از تبريز بعد از پايان مراسم با حمله ی انتظامات ستاد موسوی در قالب کميته ی بسيج و نيروهای انتظامی با باتوم و گاز اشک آور بيش از ۱۵ نفر از فعاليت هويت طلب دستگير و از وضعيت آنان خبری در دسترس نيست.

اسامی علی و مهدی ايمانی (دو برادر و عضو انجمن اسلامی دانشکده ی کشاورزی دانشگاه تبريز)، عسگر قديمی و حامد حسن زاده در ميان دستگير شدگان به چشم می خورد.

سايت قلم پايگاه اطلاع رسانی مهندس موسوی نيز با انعکاس اخبار سفر چنين می نويسد: “گفتنی است نيروی انتظامی درجهت هرچه بهتر برقرار شدن اين مراسم نهايت همکاری را با ستاد مير حسين موسوی ومردم شريف به عمل آورد.”





















Copyright: gooya.com 2016