یکشنبه 10 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تمام آمارهای ارائه شده نفت غير واقعی است، انتقاد شديد معاون برنامه‌ريزی وزارت نفت از آمارهای احمدی‌نژاد، ايلنا

- بيماری هلندی ايران قابل درمان نيست
- گزارش اشتباه به رييس جمهور ارائه می‌شود
- تنها يک پتروشيمی در زمان دولت نهم افتتاح شده است
- شايد بتوانيم طی ۳ برنامه آينده عقب‌ماندگی اقتصاد در دولت نهم را جبران کنيم


ايلنا: با توجه به اقدمات و انحرافات دولت از برنامه چهارم، اگر ۴ سال ديگر هم اين روش ادامه يابد، قطعاً به اهداف چشم‌انداز نمی‌رسيم و اگر بخواهيم گام‌های اصولی برداريم، شايد بتوانيم طی ۳ برنامه آينده عقب‌ماندگی اقتصاد را جبران کنيم.
به گزارش خبرنگار ايلنا، اکبرترکان، معاون برنامه‌ريزی وزارت نفت و وزير راه دولت کارگزاران در همايش تشکل‌های حمل و نقل در حمايت از مير حسين موسوی گفت: در سياست، مردان بسياری از نفت به مردم وعده داده‌اند که اين امر در نگاهی به اقتصاد ايران از سال ۵۰ به خوبی به چشم می‌خورد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: تزريق نفت به اقتصاد که به عدم تعادل منجر می‌شود، از نظر برخی به عنوان بيماری هلندی معروف شده است و در ايران نيز کوشش‌های بسياری برای درمان اين بيماری انجام شده است ولی با توجه به عدم تعادلاتی که به وجود آمده، اين بيماری از حالت درمان خارج شده است و ديگر قابل درمان نيست.
معاون وزير نفت تصريح کرد: بنابراين بهتر است ديگر کسی شعار نفتی ندهد، نفت نعمت زيرزمينی است که تنها می‌توان آن را به دارايی‌های رو زمينی تبديل کرد که اگر اين درآمدها به اقتصاد وارد شود، بيماری‌ای را شروع می‌کند که ما هم‌اکنون در آن درگير هستيم.
ترکان با بيان اين که اين بيماری هم‌اکنون ديگر قابل درمان نيست، بيماری هلندی را بيماری نفتی خواند و گفت: اين بيماری جديد باعث تغيير فرهنگ شده است که ممکن است فرهنگ جديد ايجاد شده، ممکن است ديگر ارزش نباشد و اشتباهات بزرگی را به همراه بياورد.
معاون وزير نفت با بيان اين که طی سال‌های انقلاب برنامه‌ريزی‌های برای اقتصاد ايران صورت گرفت که قابل توجه بود، گفت: در برنامه اول بازسازی مناطق جنگی در اولويت بود و پس از آن زيرسازی‌ها و در نهايت تجاری‌سازی و جهش اقتصادی مورد توجه قرار گرفت.
وی ادامه داد: با توجه به اقدمات و انحرافات دولت از برنامه چهارم اگر ۴سال ديگر هم به اين روش کشور را اداره کنيم، قطعا به چشم‌انداز نمی رسيم و اگر بخواهيم گام‌های اصولی برداريم، شايد بتوانيم طی ۳ برنامه آينده عقب‌ماندگی اين بخش را جبران کنيم.
ترکان با بيان اينکه "من به عنوان معاون برنامه‌ريزی وزارت نفت اعلام می‌کنم که آنچه درباره آمارهای نفت عنوان شده است، دقيق نبوده و غير واقعی است"، گفت: دو شب گذشته رييس جمهور در برنامه تلويزيونی خود گفت فاز ۹ و ۱۰ پارس جنوبی در دولت نهم افتتاح و اجرا شده است، اين در حالی است که در سال ۲۰۰۲ قرارداد آن منعقد شده است و در ابتدای دولت نهم ۲۷ درصد پيشرفت داشت که به نظر می‌رسد گزارش اشتباه به رييس جمهور ارائه می‌شود.
ترکان ادامه داد: همچنين درباه پالايشگاه پارسيان در رسانه ملی عنوان شد که غير دقيق بود به طوری که اين پالايشگاه در زمانی وزارت زنگنه شروع شد و در همان زمان هم بخشی از آن به بهره‌برداری رسيد، بنابراين نبايد با تغيير و جابجايی مديران از حقايق کم کرد.
ترکان با بيان اينکه که احتمالاً آقايان برای خودنمايی اين آمار را اشتباه گزارش داده‌اند، ادامه داد: در پروژه‌های پتروشيمی نيز تمام پروژه‌ها در زمان نعمت‌زاده قرارداد بسته و اجرای آن آغاز شد و تنها يک پتروشيمی در زمان دولت نهم افتتاح شده است.
ترکان همچنين گفت: عزيزی استفاده از شال سبز را با برپا کردن قرآن بر سرنيزه‌ها يکی کرده است که بايد گفت اين خيلی بی‌انصافی است که در اين شرايط علی و معاويه برای خودمان درست کنيم!





















Copyright: gooya.com 2016